2025-09-16, 22:25
Medlem
SwampRabiess avatar
Tisdag den 7 oktober drar NHL säsongen igång. Det är exakt 2 veckor från och med när jag skriver detta. Chicago vs Florida matchen sänds tillräckligt tidigt för att kunna kolla på. Dessa 3 matcher startar säsongen igång med.

Chicago Blackhawks vs Florida Panthers 23:00 (svensk tid)

Pittsburgh Penguins vs New York Rangers 02:00 (svensk tid)

Colorado Avalanche vs Los Angeles Kings 04:30 (svensk tid)

Florida Panthers är regerande Stanley cup mästare med två Stanley cup på raken.

NHL-säsongen 2025–26 är den kommande 109:e säsongen (108:e säsongen) i National Hockey League (NHL).

En ny CBA kickar in den 16 September 2026. Den kommer gälla fram till 15 September 2030.

Detta innebär att en 84 matchers säsong kommer införas nästa säsong med en kortare försäsong. Varannan säsong kommer divisionsrivaler få möta varandra 4 gånger.

Kontraktslängden ändras. Så lagen kommer bara få skriva 7 års kontrakt med sina egna spelare. De spelare som skriver kontrakt på öppna marknaden (Free agency) kommer bara kunna skriva 6 års kontrakt.

Dessutom kommer de införa att varje lag får ha en tredje heltidsmålvakt som reserv som även kan träna med laget och rycka in om båda målvakterna blir skadade. Så inga mera David Ayres historier.

Dessutom hur Spelare på LTIR (långtidsskadelistan) används kommer att ändras. Lag i slutspelet kommer behöva vara ''cap compliant''. De får inte vara över lönetaket under slutspelet.
Senast redigerad av SwampRabies 2025-09-16 kl. 22:27.
Citera
2025-09-17, 01:14
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tack för en trådstart och jag önskar oss alla trevliga NHL fans och hockey entusiaster en riktigt trevlig säsong.

Det är inte utan att man börjar vara lite sugen på att detta ska få dra igång nu!
Citera
2025-09-17, 17:19
Medlem
Lite fotbolls skeptisk och NHL skeptisk tar detta lugnande bemötande.

Aning skoj att världens bästa liga dra igång.

Aning skoj att NHL-tipset tar form.
Senast redigerad av 369H 2025-09-17 kl. 17:30.
Citera
2025-09-17, 17:33
Medlem
NHL-tipset:

Utah etta
Anaheim etta
Buffalo etta
Philadelphia etta
Citera
2025-09-18, 13:59
Medlem
MatrixNeos avatar
Florida Panthers tar tre raka Stanley Cup
Citera
2025-09-18, 20:23
Avslutad
Härligt nu är vi igång snart! Ser fram emot denna säsong! Vad/vem kommer jag hålla koll på lite extra i år då?
Tja förutom allt som rör Ducks så plockar jag fram följande ur huvudet nu.
Bedard, Michkov, Fantilli, Leo, från 23 års draft. Spännande att se om de tar ytterligare kliv i år!

Sandin-Pellikka, får vi se han i Detroit i år.

Mikko Rantanen hur kommer han leverera i år?
Necas samma fundering.

Håller Landeskog hela säsongen?

Får vi se Wallstedt ta en plats i Wild?

Får vi se något av de lag som byggt ta en slutspelsplats?

Elias P studsar han tillbaka i år?

Islanders kommer jag hålla ett öga på eftersom jag tror de kommer gå jäkligt bra i år!
Tror jag ger mig här. Listan tar aldrig slut annars......
Citera
2025-09-19, 12:00
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Härligt nu är vi igång snart! Ser fram emot denna säsong! Vad/vem kommer jag hålla koll på lite extra i år då?
Tja förutom allt som rör Ducks så plockar jag fram följande ur huvudet nu.
Bedard, Michkov, Fantilli, Leo, från 23 års draft. Spännande att se om de tar ytterligare kliv i år!

Mikko Rantanen hur kommer han leverera i år?
Necas samma fundering.

Håller Landeskog hela säsongen?

Får vi se Wallstedt ta en plats i Wild?

Får vi se något av de lag som byggt ta en slutspelsplats?

Elias P studsar han tillbaka i år?

Islanders kommer jag hålla ett öga på eftersom jag tror de kommer gå jäkligt bra i år!
Tror jag ger mig här. Listan tar aldrig slut annars......
Pellikka är spännande men kanske kör de han ett år i AHL? Även om han borde hålla för NHL nu.

Tror Elias är bättre nu 30-35 mål och minst 80 poäng iallafall.

Islanders är jag tveksamma till. För mediokert. Ska mycket till för att de ska knipa slutspelsplats.

Kaprizov verkar vilja lämna Wild. Kanske ska han bli lekkamrat åt Bedard isåfall?
Citera
2025-09-20, 03:42
Medlem
Skulle vi försöka dra ihop någon tråd med en intern bracket challenge här på flashback? Känns som en del besitter kunskapen om att förutspå NHL säsongen hur den lider.
Citera
2025-09-20, 05:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453

Islanders är jag tveksamma till. För mediokert. Ska mycket till för att de ska knipa slutspelsplats.

Det är just att de verkar ha något spännande på G! Och kanske ett önsketänkande att det blir lite mer överaskningar slutspelet. Förutom Islanders hoppas jag att lag som
Ducks, Columbus, Buffalo tex, höjer sig ett snäpp och utmanar lagen runt strecken.

Så kanske man ska se mina spekulationer mer som önsketänkande än kloka tips. Har alltid en tendens att låta känslorna styra mina spekulationer för sunt förnuft.
Längtar som fan till premiären nu.

En viss ångest finns där rörande Ducks. Blir kolkällaren för mig om de inte utvecklas so jag har förväntningar på att de skall ha gjort nu. Vill inte se duster i botten kampen med Sharks!

Nä nu vill jag se laget slåss där med Calgary och LA om slutspelsplatserna!
Citera
2025-09-20, 09:26
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Pellikka är spännande men kanske kör de han ett år i AHL? Även om han borde hålla för NHL nu.
Jag vet jag nämnt det förut...
Detroit är ju lite kända för att låta sina spelare mogna och växa i AHL länge innan de tar in dem i NHL. Länge gentemot många andra lag i ligan alltså. De har inte bråttom med att ta upp dem till Red Wings.

Justin Abdelkader var ju 23 när han först fick göra en nästan full säsong i NHL. Men så sa han att de åren i AHL också hade gjort honom mer komplett och redo för NHL, än om de kört in honom där för tidigt.

Nu tog jag exemplet med just Abdelkader för jag läste en liten intervju som avhandlade just detta ämne, att Detroit gärna låter sina spelare växa till sig ordentligt i AHL först. Och i just den intervjun råkade Abdelkader citeras kring ämnet.

Så jag har svårt att se att ASP skulle ta en plats i NHL redan nu, det rimmar inte med hur Detroit brukar jobba.
Visst finns dock chansen att han får göra några matcher i höst, men har svårt att se att han skulle slå sig in i laget på riktigt redan nu.

Sen finns såklart undantag i allt.
Men detta är vad jag förstått och läst mig till angående hur Detroit vanligtvis jobbar med sina prospects.
Senast redigerad av Bartman777 2025-09-20 kl. 09:31.
Citera
2025-09-20, 12:32
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Florida tar hem detta, lätt!

Varför? Dom har Barkov.

Till kedox, ja det är jag EastClintfood, mitt gamla konto bannades, fick skapa nytt. Kunde ej återställa lösenord.

Edit:

Alltså mejl adress bannades

Jag var stolt över att vara på topp 10 över de mest avstängda medlemmar.
Min stil, det är bara så. ingen kan tro dom kan ändra på mig,

Jag är en trofast gammelräv!
Senast redigerad av East.Clintfood 2025-09-20 kl. 12:42.
Citera
2025-09-20, 16:16
Medlem
SwampRabiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Skulle vi försöka dra ihop någon tråd med en intern bracket challenge här på flashback? Känns som en del besitter kunskapen om att förutspå NHL säsongen hur den lider.
Jag skulle kunna försöka fixa något och sen posta här. Funderar både på en bracket samt en fantasy draft. Isåfall får draften ske precis innan säsongen drar igång. Ska kolla på en bracket nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in