Citat:
Ursprungligen postat av
james b
Sandin-Pellikka, får vi se han i Detroit i år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clas.Ohlsson.453
Pellikka är spännande men kanske kör de han ett år i AHL? Även om han borde hålla för NHL nu.
Jag vet jag nämnt det förut...
Detroit är ju lite kända för att låta sina spelare mogna och växa i AHL länge innan de tar in dem i NHL. Länge gentemot många andra lag i ligan alltså. De har inte bråttom med att ta upp dem till Red Wings.
Justin Abdelkader var ju 23 när han först fick göra en nästan full säsong i NHL. Men så sa han att de åren i AHL också hade gjort honom mer komplett och redo för NHL, än om de kört in honom där för tidigt.
Nu tog jag exemplet med just Abdelkader för jag läste en liten intervju som avhandlade just detta ämne, att Detroit gärna låter sina spelare växa till sig ordentligt i AHL först. Och i just den intervjun råkade Abdelkader citeras kring ämnet.
Så jag har svårt att se att ASP skulle ta en plats i NHL redan nu, det rimmar inte med hur Detroit brukar jobba.
Visst finns dock chansen att han får göra några matcher i höst, men har svårt att se att han skulle slå sig in i laget på riktigt redan nu.
Sen finns såklart undantag i allt.
Men detta är vad jag förstått och läst mig till angående hur Detroit vanligtvis jobbar med sina prospects.