2025-11-24, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Gick in ock kikade på Wallstedts stats. Ser att de loggar han på 59,18 min.
Vad beror det på. Dubbelkollade på två olika sidor. Båda hade samma siffra.
Någon klokare än mig?

De enda jag kan tänka mig är att han lämnat under en avvaktande utvisning. Så det inte räknas som "Time On Ice". Målvaktsutrustning som sådant justerar man vid avblåsningar så de räknas inte in om det skulle varit något sådant.
Citera
2025-11-24, 10:11
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
De enda jag kan tänka mig är att han lämnat under en avvaktande utvisning. Så det inte räknas som "Time On Ice". Målvaktsutrustning som sådant justerar man vid avblåsningar så de räknas inte in om det skulle varit något sådant.
Visst, det tänkte jag inte på.
Tack då kan jag släppa det.....
Citera
2025-11-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
De gjorde väl ett halvhjärtat försök med Campbell som varit bra i Toronto men som sket sig totalt. Sen dess har de fullständigt gett fan i att bry sig.

Nästan en imponerande nivå av ignorans. Skinners mustasch måste charma sönder ledningen. Har ju varit prat om att de behöver förnya i många år. Men utöver halvsatsningen på Campbell sker ingenting. De trejder inte för målvakter, de draftar inte målvakter.
Yttersta beviset på hur jävla lite de bryr sig är draften 2021 där de hade ett gyllene läge på att plocka en av senare års bästa goalie prospects i Jesper Wallstedt. Edmontons fanbase var sisådär 100% att de skulle plocka honom. Då tar Oilers och trejdar ner så att Wild får honom och plockar nån tjomme vid namn Xavier Bourgault 2 picks senare som nu har skickats till Ottawa och inte spelat en nhl-match.

Edmonton kanske kan trejda till sig Wallstedt mot en first, second o third pick plus Roslovic eller Savoie?
Citera
2025-11-24, 16:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Får hoppas att du inte kikade Kraken - Islanders.

0-0 efter 3 perioder, 0-0 efter övertid.
Ingen bra period de senaste dagarna. Målsnittet har sjunkit drastiskt. 0-0, 1-0 och 3-0 matcher igår. Jag väntar dock och ser vad den här veckan har att erbjuda innan jag deppar ihop.

Hjälper en hel del att östra konferensen är så absurt jämn. Alla lag slåss om samma platser. Islanders på andra plats har fortfarande mycket högre odds att gå till slutspel än Panthers på 13e plats.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-11-24 kl. 16:51.
Citera
2025-11-24, 18:51
Medlem
SwampRabiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Följer Edmonton med endast ett halvt öga, men är fundersam om de kan hämta hem och vända även den här säsongen. Med McDavid och Draisatl är Oilers aldrig ute ur leken, men det kanske inte fungerar varje säsong. Om Toronto haft en corefore har väl Edmonton haft något av en corefive av de två superstjärnorna plus nugent-hopkins, Nurse och Bouchard. Att jag kallar de för en core säger kanske mer om vilka kontrakt klubben delat ut än om hur bra (Nurse) spelarna är. Även om de varit mer framgångsrika än Toronto i slutspelet har det inte räckt ända fram eftersom målvaktsidan är för svag (a la Toronto) och spelarna runt de två superstjärnorna också är för svaga. Svårt att förstå hur Edmonton under hela McDavids era inte lyckats säkra upp målvaktsposten. Det börjar bli några år nu.
Skinner spelade väldigt bra för det mesta de 2 år de gick till slutspel. Han hade några matcher där han var kass. Sen blev han utbytt mot Pickard. Sen när han kom tillbaks var han grym. Florida hade dock ett otroligt bra lag på alla punkter som byggt för slutspelshockey. Största problemet nu är som sagt att bottom sexan inte gör tillräckligt med poäng samt att Oilers släpper till för mycket bakåt. De måste lägga fokus på defensiven. Jag vill se dem vinna med 2-1 några matcher nu eller tom 1-0. Inga matcher där det görs 10+ mål
Citera
2025-11-24, 23:43
Medlem
Jacob Markströms räddningsprocent sedan 20/21

20/21: 90.4 %
21/22: 92.2 %
22/23: 89.2 %
23/24: 90.5 %
24/25: 90.0 %
25/26: 86.4 %

Markström har aldrig haft då här dålig räddningsprocent som han har i år. Han har en nedåtgående trend. Börjar bli för gammal. Med Markström i målet lär vi inte vinna OS.

Henrik Lundqvist var 23 år (skulle fylla 24 år). Jesper Wallstedt är 23 år skall fylla 24 år..
Senast redigerad av Ssk77 2025-11-24 kl. 23:45.
Citera
2025-11-25, 02:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77

Markström har aldrig haft då här dålig räddningsprocent som han har i år. Han har en nedåtgående trend. Börjar bli för gammal. Med Markström i målet lär vi inte vinna OS.

Henrik Lundqvist var 23 år (skulle fylla 24 år). Jesper Wallstedt är 23 år skall fylla 24 år..
Han är inte bra. Seg i tanken och klumpig. Jag håller med om OS.
Citera
2025-11-25, 06:00
Medlem
Citat:

Rent ut sagt så har ingen målvakt hitintills varit bra som skall vara bra, ser man till det som verkligen betyder något, alltså vinner matcher åt laget så ligger Markström inte helt illa till.
10 matcher ā 6 vinster.

Ullmark har 17 matcher ā 8 vinster

Gustavsson 15 matcher ā 6 vinster

Finlands bästa målvakt:
Saros 18 matcher ā 6 vinster

Man kan fortsätta kolla denna statistik och ingen toppmålvakt har varit där dom riktigt ska i år. Och andra sidan så är många av dom inne på ålderns höst.
Citera
2025-11-25, 08:29
Medlem
Citat:
Rent ut sagt så har ingen målvakt hitintills varit bra som skall vara bra, ser man till det som verkligen betyder något, alltså vinner matcher åt laget så ligger Markström inte helt illa till.
10 matcher ā 6 vinster.

Ullmark har 17 matcher ā 8 vinster

Gustavsson 15 matcher ā 6 vinster

Finlands bästa målvakt:
Saros 18 matcher ā 6 vinster

Man kan fortsätta kolla denna statistik och ingen toppmålvakt har varit där dom riktigt ska i år. Och andra sidan så är många av dom inne på ålderns höst.

Jesper Wallstedt, Minnesota
Citera
2025-11-25, 20:55
Medlem
En som ser intressant ut inför OS är Emil Heineman i New York Islanders.

Spelade VM i våras och gjorde det bra. Har en spelstil som Sverige saknar. Dessutom 15 p och + 5 i +/- stat.

En kedja med Landerskog-Eek-Heineman skulle Sverige behöva. En jobbig jkla kedja att möta.
Citera
Idag, 01:11
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
https://x.com/GinoHard_/status/1990993661367324717

Tacklingen
https://x.com/PuckReportNHL/status/1990989429108842712

5+game

Blir ju först knuffad av en Isles spelare som i sin tur leder till att han i halv obalans försöker skydda sig själv.

Konstiga domslut ibland. I min mening.

Full pepprad helg med Thanksgiving tidiga starter av matcher. Bara att tacka.
Citera
Idag, 01:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
En som ser intressant ut inför OS är Emil Heineman i New York Islanders.

Spelade VM i våras och gjorde det bra. Har en spelstil som Sverige saknar. Dessutom 15 p och + 5 i +/- stat.

En kedja med Landerskog-Eek-Heineman skulle Sverige behöva. En jobbig jkla kedja att möta.

Kommer förmodligen vara underskattad hela sin karriär. Men tycker definitivt han borde vara ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in