2025-09-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Med Tinder på fickan.. det är bara ett storstadsperspektiv å globalt är det knappt att ens Stockholm kan räknas till det.

Men, Sverige är ett mycket extremt land kulturellt, inget annat land i hela världen är så individuellt som Sverige. Tom våra närmaste grannar kan uppleva lite kulturkrock.

Ja, VVV, blir ovanligare, för att inte tala om diamantbröllop..
Barnafödande, giftemål osv minskar i alla världens utvecklade länder. Det beror på teknologin. Människan blir på sätt och vis överflödig ett allt mer teknologiskt samhälle.
Citera
2025-09-14, 20:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Snygg halmgubbe där.

Halmgubbe? Det står ju för fan i trådstarten!
Citera
2025-09-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Det märks att du aldrig har varit i en relation på riktigt.
Det märks att du inte vet något alls om främlingar här. Vilken jävla rubbad kommentar.
Citera
2025-09-15, 01:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Halmgubbe? Det står ju för fan i trådstarten!
Ja, men det är mig du citerar, alltså är det vad jag skrev som du svarar på.
Citera
2025-09-15, 07:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, men det är mig du citerar, alltså är det vad jag skrev som du svarar på.

Och du i din tur fick pms över att jag inte skrev en hel uppsats över den fåniga trådstarten. Det hela är alltså ganska enkelt, vad är det du inte förstår?
Citera
2025-09-15, 07:25
Avstängd
Citat:
Och du i din tur fick pms över att jag inte skrev en hel uppsats över den fåniga trådstarten. Det hela är alltså ganska enkelt, vad är det du inte förstår?

Svara gärna på frågan också som tråden handlar om.
Citera
2025-09-15, 08:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Svara gärna på frågan också som tråden handlar om.

Suck. Jag har redan förklarat att det inte finns så mycket att diskutera efter en trådstart där utgångspunkten är att "vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år".

Det blir liksom "när slutade du slå din fru?" över det hela.

Det krävs alltså en hel diskussion innan den egentliga diskussionen ens kan börja. Och den diskussionen går inte att ha med incel-nötter, det vet jag av erfarenhet. En person som inte skrattar åt hur absurd trådstarten är liksom poänglös att diskutera med.
Citera
2025-09-15, 08:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Säger sig självt det ironiska är ju att män generellt inte har dålig kvinnosyn som feminister ofta säger, samt att denna förvrängning av mäns påstådda dåliga kvinnosyn blir faktsikt en dålig manssyn.

Ironin flödar.

Hur många incel-trådar fulla av mental manosfär-hjärnröta behöver det finnas på FB innan du överväger att det kanske visst finns lite att jobba med avseende kvinnosynen?
Citera
2025-09-15, 08:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Frågan är alltså varför feministbrudar inte tål att höra talas om att det kvinnliga könet kommer med vissa privilegier? Och varför vägrar de in i döden att erkänna ens en millimeter av dessa, tex när det gäller det odiskutabelt säkerställda faktumet att kvinnor tenderar till att parbilda uppåt i hierarkierna?

Hur i hela friden är en partnerpreferens ett privilegium???
Citera
2025-09-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Kronprinsessan Viktoria.

Det där är ett typiskt intelligenstest för runt IQ80-90. Om man kan förstå att anekdoter inte påverkar generaliseringar.

"Kvinnor är kortare än män"
"Men jag känner en lång kvinna"

"Människor har 10 fingrar"
"Men Goobleyzook har 13 fingrar"

För övrigt speglas kvinnlig hypergami faktiskt i monarkin eftersom en man kan lyfta upp en kvinna till sin nivå, men en kvinna kan inte lyfta upp en man till sin nivå. Så det var verkligen ett dåligt exempel.

En Kung kan höja sin kvinna till Drottning men en Drottning kan inte höja sin man till Kung.
Citera
2025-09-15, 09:08
Medlem
Citat:
Suck. Jag har redan förklarat att det inte finns så mycket att diskutera efter en trådstart där utgångspunkten är att "vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år".

Det blir liksom "när slutade du slå din fru?" över det hela.

Det krävs alltså en hel diskussion innan den egentliga diskussionen ens kan börja. Och den diskussionen går inte att ha med incel-nötter, det vet jag av erfarenhet. En person som inte skrattar åt hur absurd trådstarten är liksom poänglös att diskutera med.

Detta är inget "Har du slutat slå din fru" moment alls. Du kan som många andra gjort argumentera mot TS position. Du valde bara att sänka dig till Ad Hominem trams.

Du gör det nu oxå. Om du inte gillar att diskutera och bara vill kalla folk för incel så tillför du inte precis något och framstår bara lika oresonliga som de du ser ner på.

Bättre kan du.
Citera
2025-09-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure

För övrigt speglas kvinnlig hypergami faktiskt i monarkin eftersom en man kan lyfta upp en kvinna till sin nivå, men en kvinna kan inte lyfta upp en man till sin nivå. Så det var verkligen ett dåligt exempel.

En Kung kan höja sin kvinna till Drottning men en Drottning kan inte höja sin man till Kung.
Känns väl mer patriarkalt än något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in