2025-09-13, 05:17
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?
Citera
2025-09-13, 05:34
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar?
Vad män och kvinnor erbjuder varandra är väldigt individuellt. Det finns ju de som bara parasiterar på sin partner.

Men generellt så är det kärlek, gemenskap, hjälp i hemmet (mattillagning, städande, väggmålande, osv.), hjälp om du skulle bli sjuk eller råka ut för en olycka, bättre ekonomiska förutsättningar, möjlighet till att skaffa barn och bättre förutsättningar till att uppfostra dem.

Citat:
Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år?
Så är det ju inte. Det är väldigt många kvinnor under 35 som är i relation med män.

Citat:
Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.
Detta stämmer ju inte heller. Är en kvinna aktiv, attraktiv, och har jobb så är det inga svårigheter för henne att hitta en ny man.

Men till viss del stämmer det att barnet blir lite av en börda för den nya mannen då barnet kräver mycket av mammans tid. Så man kan t.ex. inte gå ut sent på kvällen hur som helst.
Citera
2025-09-13, 05:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo varför ens. Du kanske kommer få en bättre relation med en snubbe likt precis som dig.
Citera
2025-09-13, 06:05
Medlem
Riksreptilens avatar
Heminredning inkl se till att vattna växter.
Var den som håller ordning på ekonomin så inte paret hamnar i TV3s Lyxfällan.

Som redan tagits upp så är det individuellt vad kvinnor kan tillföra. Ett av mina ex lärde upp mig angående olika fotbollsligor i Europa.
Citera
2025-09-13, 06:08
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Vad män och kvinnor erbjuder varandra är väldigt individuellt. Det finns ju de som bara parasiterar på sin partner.

Men generellt så är det kärlek, gemenskap, hjälp i hemmet (mattillagning, städande, väggmålande, osv.), hjälp om du skulle bli sjuk eller råka ut för en olycka, bättre ekonomiska förutsättningar, möjlighet till att skaffa barn och bättre förutsättningar till att uppfostra dem.

Jaha?

Citat:
Så är det ju inte. Det är väldigt många kvinnor under 35 som är i relation med män.

Har inte påstått annat.

Citat:
Detta stämmer ju inte heller. Är en kvinna aktiv, attraktiv, och har jobb så är det inga svårigheter för henne att hitta en ny man.

När kvinnor är mer infertila så minskar sannolikheten att få en man.

Citat:
Men till viss del stämmer det att barnet blir lite av en börda för den nya mannen då barnet kräver mycket av mammans tid. Så man kan t.ex. inte gå ut sent på kvällen hur som helst.

Nja, det beror väl på.
Citera
2025-09-13, 06:18
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Jaha?
Det var väl det du var ute efter? Eller anser du att min analys är bristfällig?

Citat:
Har inte påstått annat.
Nej. Men du antydde det när du sa att män inte är intressanta för kvinnor under 35.

Citat:
När kvinnor är mer infertila så minskar sannolikheten att få en man.
En kvinna blir ju inte infertil av barnafödande.

Citat:
Nja, det beror väl på.
Nej. Här är jag 100% med på vad du antydde.

Oavsett om du är man eller kvinna så blir det enklare med en partner utan barn. För ett barn kommer alltid kräva tid och energi. Ska ni resa? Ja, då måste barnet med. Ska ni till ett fine dining evenemang? Ja då måste ni fixa barnvakt. Vill ungen se någon film på bio? Jo, då måste ni följa med. Vilket är påfrestande, speciellt om barnet inte är ditt.

Men är det rätt kvinna (eller man) så är det lätt värt den uppoffringen.
Citera
2025-09-13, 06:22
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Oavsett om du är man eller kvinna så blir det enklare med en partner utan barn. För ett barn kommer alltid kräva tid och energi. Ska ni resa? Ja, då måste barnet med. Ska ni till ett fine dining evenemang? Ja då måste ni fixa barnvakt. Vill ungen se någon film på bio? Jo, då måste ni följa med. Vilket är påfrestande, speciellt om barnet inte är ditt.

Men är det rätt kvinna (eller man) så är det lätt värt den uppoffringen.

Ja du, Tidvind... Tänk vilken uppoffring att behöva släppa sitt ego och investera i sina barns framtid. Hemskt! Verkligen?
Citera
2025-09-13, 06:40
Medlem
Citat:
Vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag?

Tjejer kan laga ens kläder när de går sönder.
Citera
2025-09-13, 06:47
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ja du, Tidvind... Tänk vilken uppoffring att behöva släppa sitt ego och investera i sina barns framtid. Hemskt! Verkligen?
Jag tror att du missförstår mig.

Jag pratar inte om dina barn, utan din flickväns barn som hon haft med en annan man innan ni inlett ert förhållande. Det är en uppoffring från din sida.
Citera
2025-09-13, 07:42
Medlem
bellusorcas avatar
Fyfan vilken deppig trådstart. Du vet väl att man kan ha kul med sin flickvän? Tycka om att umgås med henne även utanför sexuella sammanhang? Tycka om hennes personlighet, humor, åsikter osv?

Och varför tror du att män är värda noll för kvinnor (under 35 lol)? Det stämmer givetvis inte. Man får ju starka misstankar om att du är en incel med dina konstiga tankar om kvinnor.

Blivit avvisad lite för många gånger? Det är antagligen för att du sitter hemma på din kammare och undrar vad mer en tjej kan duga för än sex. Din personlighet och kvinnosyn suger tyvärr.
Citera
2025-09-13, 07:53
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Fyfan vilken deppig trådstart. Du vet väl att man kan ha kul med sin flickvän? Tycka om att umgås med henne även utanför sexuella sammanhang? Tycka om hennes personlighet, humor, åsikter osv?

Och varför tror du att män är värda noll för kvinnor (under 35 lol)? Det stämmer givetvis inte. Man får ju starka misstankar om att du är en incel med dina konstiga tankar om kvinnor.

Blivit avvisad lite för många gånger? Det är antagligen för att du sitter hemma på din kammare och undrar vad mer en tjej kan duga för än sex. Din personlighet och kvinnosyn suger tyvärr.

och där kom incel kortet
Citera
2025-09-13, 08:02
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
och där kom incel kortet

Med all rätt eller hur? Inställningen att kvinnor duger för sex och nu snurrar kugghjulen i skallen när han försöker komma på vad mer en tjej kan bidra med i en mans liv.

Vad annars ska jag tro om honom? Att han haft många djupa relationer som bestod av mer än sex? Han verkar ju aldrig ha lärt känna en tjej på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in