2025-09-14, 16:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det finns inte så mycket att diskutera efter en trådstart där utgångspunkten är att "vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år?"

Bara copy+paste incel-gnäll. Snark.
Snygg halmgubbe där.
Citera
2025-09-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Men idag är många män trötta på dessa specifika kvinnor pga att dom har så dålig manssyn ...
Duhh liksom.. Såklart blir den som har en rutten syn på andra könet mycket oattraktiv ur det andra könets perspektiv.
Citera
2025-09-14, 17:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det är bara bittra män och fjantiga incels som yrar om att kvinnor är ”hypergama”, och att du ens drar upp det betyder att dina möjligheter att någonsin lyckas träffa en vettig kvinna sjunker till ensiffriga procenttal.

Manosfären är en enda stor självuppfyllande profetia för kassa människor med en kass kvinnosyn och en kass samhällssyn, som försöker skylla sina emotionella underskott på omgivningen istället för att se över sauna unkna åsikter. Den som anammar manosfärens grundläggande budskap och håller fast vid dem förtjänar banne mig inte att träffa någon. Eller kanske är det tvärtom; ingen kvinna förtjänar straffet att tvingas leva med en idiot som köper dravlet i manosfören.
*Ursäkta skrev fel i meningen, Skulle stå de flesta feminister fick dålig manssyn, inte kvinnosyn. Stod fel i förra inlägget. Rättar till under.

"Som sagt, (Män)-i-skor överlag har bra människosyn.

Det är förvrängt på det sättet att de flesta hade både bra kvinnosyn och bra manssyn. Sen började man med feminism propagandan och nu fick en stor de av samhället en dålig manssyn. Detta ledde aldrig till att en stor del fick dålig kvinnosyn, svenska män har fortfarande bra kvinnosyn som de i princip alltid haft.

Men idag är många män trötta på dessa specifika kvinnor pga att dom har så dålig manssyn iom all feministisk hjärntvätt. Då förvränger många feminster det med sin dåliga mansyn som att det är kvinnohat när det egentligen bara är genuin konstruktiv kritik."
Citera
2025-09-14, 17:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Duhh liksom.. Såklart blir den som har en rutten syn på andra könet mycket oattraktiv ur det andra könets perspektiv.
Säger sig självt det ironiska är ju att män generellt inte har dålig kvinnosyn som feminister ofta säger, samt att denna förvrängning av mäns påstådda dåliga kvinnosyn blir faktsikt en dålig manssyn.

Ironin flödar.
Citera
2025-09-14, 17:38
Medlem
Citat:
Säger sig självt det ironiska är ju att män generellt inte har dålig kvinnosyn som feminister ofta säger, samt att denna förvrängning av mäns påstådda dåliga kvinnosyn blir faktsikt en dålig manssyn.
Ja, det vi ser är en polarisering, där de båda målat in sig i varsitt hörn och håller på med pajkastning.

Det är inte konstruktivt. För visst finns det problem, men de löses inte genom anklagande.
Citera
2025-09-14, 17:47
Medlem
Jag tror att vi i framtiden kommer att se andra konstellationer av relationer än en man och kvinna under samma tak. Det kommer allt mer att bli ett förlegat sätt att leva tror jag.

Vi ser en minskning av parbildning, barnafödande, giftemål osv vilket beror på den den teknologiska utvecklingen. Människor "behöver" inte varandra på samma sätt som förr, och väljer i en allt större grad teknologi som sällskap, snarare än andra människor.
Citera
2025-09-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
...
(Vilket är otroligt sällsynt, eftersom det knappt går att vinna emot någon som aldrig skulle kunna erkänna en förlust.)

Två gamla talesätt om diskussioner på Internet:

1. Man kan aldrig få sista ordet på Internet.
2. Mata inte trollen (svårt, jag vet..).
Citera
2025-09-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Jag tror att vi i framtiden kommer att se andra konstellationer av relationer än en man och kvinna under samma tak. Det kommer allt mer att bli ett förlegat sätt att leva tror jag.
Förlegat tror jag inte på, men ovanligare.

Dels har vi ren å skär biologi, är inte utan orsak som sex är ett begär för både män o kvinnor.

Men vi kan se, sedan mycket länge, att den klassiska kärnfamiljen blir ovanligare, än mer om vi jämför med medelhavsländerna där man än idag lever över generationsgränser i mycket högre grad än i Sverige.

Jag är närmare 60 år, varit med och sett, upplevt en utveckling i samhället. När jag ser till mig som singel med vuxna barn närmare 30, så handlar det inte längre om att bilda familj med alla tunga ansvar. Snarare två vuxna självständiga individer som råkar trivas ihop och har kul. Detta synsätt verkar att ha spritts nedåt i åldrarna. Men då ska vi komma ihåg att Sverige är världens mest extrema land när vi kommer till individualism, endast våra närmaste grannar kommer nära (googla "world cultural map").
Citera
2025-09-14, 18:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ja, det vi ser är en polarisering, där de båda målat in sig i varsitt hörn och håller på med pajkastning.

Det är inte konstruktivt. För visst finns det problem, men de löses inte genom anklagande.
Fast den ena pajen smakar ju gott (sanningen) mefans den andra pajen luktar illa (lögn)

Konstruktiv kritik gentemot hat.

En diskuterar seriös (inte pajkastning) och den andra tolkar den seriösa kritiken som pajkastning och kastar paj på riktigt.
Citera
2025-09-14, 18:41
Medlem
Citat:
Förlegat tror jag inte på, men ovanligare.

Dels har vi ren å skär biologi, är inte utan orsak som sex är ett begär för både män o kvinnor.

Men vi kan se, sedan mycket länge, att den klassiska kärnfamiljen blir ovanligare, än mer om vi jämför med medelhavsländerna där man än idag lever över generationsgränser i mycket högre grad än i Sverige.

Jag är närmare 60 år, varit med och sett, upplevt en utveckling i samhället. När jag ser till mig som singel med vuxna barn närmare 30, så handlar det inte längre om att bilda familj med alla tunga ansvar. Snarare två vuxna självständiga individer som råkar trivas ihop och har kul. Detta synsätt verkar att ha spritts nedåt i åldrarna. Men då ska vi komma ihåg att Sverige är världens mest extrema land när vi kommer till individualism, endast våra närmaste grannar kommer nära (googla "world cultural map").
Människor väljer att "hooka up" idag när de vill ha sex. Som Alexander Bard sa: "Med Tinder i fickan så är kärnfamiljen död"

Par har idag allt svårare att hålla ihop och jag tror att det mer och mer växer fram helt andra sätt att leva sitt liv på än "villa, volvo, vovve"
Citera
2025-09-14, 19:00
Medlem
Citat:
Fast den ena pajen smakar ju gott (sanningen) mefans den andra pajen luktar illa (lögn)

Konstruktiv kritik gentemot hat.

En diskuterar seriös (inte pajkastning) och den andra tolkar den seriösa kritiken som pajkastning och kastar paj på riktigt.
Prova det hos attackfeministerna över på Familjeliv..

Jag ser i vilket hörn du står.
Citera
2025-09-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Människor väljer att "hooka up" idag när de vill ha sex. Som Alexander Bard sa: "Med Tinder i fickan så är kärnfamiljen död"

Par har idag allt svårare att hålla ihop och jag tror att det mer och mer växer fram helt andra sätt att leva sitt liv på än "villa, volvo, vovve"
Med Tinder på fickan.. det är bara ett storstadsperspektiv å globalt är det knappt att ens Stockholm kan räknas till det.

Men, Sverige är ett mycket extremt land kulturellt, inget annat land i hela världen är så individuellt som Sverige. Tom våra närmaste grannar kan uppleva lite kulturkrock.

Ja, VVV, blir ovanligare, för att inte tala om diamantbröllop..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in