2025-09-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
X>Y
Y>X
Båda kan inte vara sanna. Du kan tramsa hur mycket du vill. Jag kan inte vara längre än min tjej om hon är längre än mig...

Jag har ALDRIG påstått att kvinnor inte har mycket mer att erbjuda än sex, så sluta med straw man skiten.

Han är rik och har social status. Hon väljer honom därav pga sin hypergami.

Hon är ung och snygg. Och han väljer henne därav pga sin hypergami.

Men är hon kär i en medelinkomsttagare med medioker social status. Så kommer hon välja sin kärlek framför den rika.

Och är han kär i en jämnårig medioker kvinna, så kommer han välja kärleken framför den unga ich snygga.

Kärlek segrar. Och kärlek är verklugen något kvinnor och män har att erbjuda arandra i rn relation.

Jag vet att du anser det, men det är topic och behöver därmed nämnas.
Citera
2025-09-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han är rik och har social status. Hon väljer honom därav pga sin hypergami.

Hon är ung och snygg. Och han väljer henne därav pga sin hypergami.

Men är hon kär i en medelinkomsttagare med medioker social status. Så kommer hon välja sin kärlek framför den rika.

Och är han kär i en jämnårig medioker kvinna, så kommer han välja kärleken framför den unga ich snygga.

Kärlek segrar. Och kärlek är verklugen något kvinnor och män har att erbjuda arandra i rn relation.

Jag vet att du anser det, men det är topic och behöver därmed nämnas.

Du debatterar inte seriöst alls. Du kan upprepa sitt svammel hur mycket du vill. Det du säger "stämmer" förutom att du fortfarande använder en helt felaktig definition av hypergami.

Sluta använda ord du inte förstår dig på.
Citera
2025-09-17, 15:37
Medlem
Citat:
Du debatterar inte seriöst alls. Du kan upprepa sitt svammel hur mycket du vill. Det du säger "stämmer" förutom att du fortfarande använder en helt felaktig definition av hypergami.

Sluta använda ord du inte förstår dig på.

Att vara vacker kvinna ger hög social status. Och att gifta sig ned en vacker kvinna, ger mannen högre social status. Att därav sikta uppåt mot den vackraste kvinnan han kan få = hypergami.
Citera
2025-09-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att vara vacker kvinna ger hög social status. Och att gifta sig ned en vacker kvinna, ger mannen högre social status. Att därav sikta uppåt mot den vackraste kvinnan han kan få = hypergami.

För sista jävla gången. Sluta använda ord du inte förstår. Det där är inte definitionen hur många gånger du än skriver det.
Citera
2025-09-17, 16:56
Medlem
Citat:
Du hittar nu på din egen definition av ordet hypergami. Den är felaktig. Det spelar ingen roll att du lägger till självklara och sanna företeelser på slutet i ditt inlägg. Män som grupp har "aldrig" varit hypergama. Det betyder inte att man siktar högt eller väljer det bästa alternativet.

Varför detta behov att förneka verkligheten och ändra betydelsen på ord?
Vad grundar du detta påstående på?
När jag läser på om hypergami, står det om både kvinnors och mäns drivkraft att gifta sig med någon i en högre social klass eller status.
Kan du utveckla?
Citera
2025-09-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Vad grundar du detta påstående på?
När jag läser på om hypergami, står det om både kvinnors och mäns drivkraft att gifta sig med någon i en högre social klass eller status.
Kan du utveckla?

Rent krasst har det inte funnits tillräckligt mycket kvinnor med hög social status jämfört med män för att män som grupp ens skulle kunna agera ut hypergami.
Citera
2025-09-17, 20:57
Medlem
Vem0ths avatar
Man väljer inte en knullstrumpa utan en riktigt god vän som sexpartner. Någon man liksom trivs att umgås med.

Två kvinnor i mitt liv har varit knullstrumpor, liksom allt fokus på sex och noll på livet utanför sängen. Och dessa träffade jag efter jag mognade till och inte ville vara en "fuckboy", men dessa jämnåriga kvinnor ville bara ha sex och betalda middagar på fina restauranger.
Citera
2025-09-17, 21:38
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?

Vad har unga tjejer att erbjuda idag?

Ungdom, vackert utseende, nyfikenhet, sällskap, kärlek och ömhet

Är de kärleksfulla?

Beror på var du geografiskt sett befinner dig samt om du i deras ögon är en älskvärd och intressant person

Gillar de barn?

Som föregående svar, I Sverige och även till viss del i övriga världen så är det något som först kommer när de börjar bli för gamla tack vare vår kapitalistiska värld
Finns dock gott om 20-22åringar som längtar efter att bli mammor om man rör sig utanför Europa

Heterosexuella vita män står högst i kurs - utanför Europa

Lämna skutan unge man och du kommer upptäcka ditt riktiga värde och uppskattas för den du är, utan några trix
Citera
2025-09-17, 21:43
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Tjejer kan laga ens kläder när de går sönder.

Den kvinnan lär knappast vara svensk, och absolut inte stadsbo. Möjligen att en kristen lantlolla (bonne söker fru-stuket) kan sy fast knappar och laga hål. Sådana bonnmoror kan också laga mat, vilket är sällsynt i stadsmiljö.

Övriga ägnar sig åt polygami och parasitärt snyltande på männens arbete. I bästa fall kalvar hon ut ett barn innan hon blir parasit på heltid.
Citera
2025-09-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Den kvinnan lär knappast vara svensk, och absolut inte stadsbo. Möjligen att en kristen lantlolla (bonne söker fru-stuket) kan sy fast knappar och laga hål. Sådana bonnmoror kan också laga mat, vilket är sällsynt i stadsmiljö.

Övriga ägnar sig åt polygami och parasitärt snyltande på männens arbete. I bästa fall kalvar hon ut ett barn innan hon blir parasit på heltid.
Min fru är svensk och vi bor i stan. Visserligen är vi båda uppväxta på landsbygden. Min fru kan inte laga mat dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in