2025-09-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Vilken kvinnosyn är det? Att jag ser er kvinnor för vad ni är? Vidriga falska vandrande hål, som döljer ert hat mot män. Du visar ju upp här på forumet att jag har 100% rätt. Bara titta på dina inlägg här för att se hur rätt jag har. Så tack för att du är du, och visar din vidrighet så öppet.

Men eftersom du är en falsk hora, så ignorerar du ämnet och försöker istället komma med patetiska kvinnliga försök att få mig att sluta skriva sanningen om er. Som du ser fungerar det inte.

Din kärlek = lögner, manipulation, förakt, utnyttjande. Du är en typisk kvinna helt enkelt.

Du verkar blanda ihop kvinnor med feminister.
Citera
2025-09-13, 12:14
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?

Hej ts,
Själv är jag gammal, så jag kan inte säga att jag har mycket insikt i dagens unga tjejer. Men: folk är som de brukar vara inuti. Och unga män och unga kvinnor har i alla tider funnit varandra tilldragande och intressanta och värda att umgås med.

Visst, alla mammor och pappor och kompisar förstår inte alltid varför deras närstående valde just den partnern, men saken är just den att när kärlek och attraktion (fysisk och intellektuell) slår till, då är man inte så inne på att göra listor och bena ut vad den man är tokig i "bidrar med", ungefär som om det vore ett affärskontrakt.

Jag skrev nyss att folk är som de alltid varit. Det betyder att jag tror att när du väl ser HENNE i ögonen, så vet du att du vill ha vadhelst hon kommer att erbjuda. Även om du tex aldrig intresserat dig för handboll kommer du att gå på hennes matcher. Du kommer att göra det för att hon är hon.

Även om folk är samma inuti sedan stenåldern, så ändras vanorna. Kanske har du, precis som så många andra, fastnat i appar och svajpande? Jag tror personligen att du behöver träffa fler tjejer live. Det är genom att se varandra, känna doften, se hudstrukturen, höra talet som man vet att det är HON. Det som är viktigt när man söker partner är bortom det som går att sätta på listor över "bidrag".

Jag har kompisar som redan före apparnas tid gick efter "kravspec". Jävlar, vad förvirrade de kunde vara där de satt bredvid den perfekta partnern - och samtidigt hade enorma problem att kommunicera med partnern. Inte ens sexet funkade alltid eftersom de inte hade den där intuitiva kontakten.

Så, gå ut och träffa folk. Gå på alla fester, konserter osv du fpr tillfälle till. Ta upp någon hobby med många tjejer som utövare.
Citera
2025-09-13, 12:17
Medlem
Musikopps avatar
Man kan lätt vända på frågeställningen. Vad erbjuder en man idag?
Citera
2025-09-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du verkar blanda ihop kvinnor med feminister.

Tror snarare han har blivit sårad av en kvinna, som gjorde honom fruktansvärt illa. Och nu hatar han henne och alla som har samma könstillhörighet som henne.

Kvinnor har massor att ge. Jag har flera kvinnliga vänner och släktingar som ger mig massor. Precis som jag har flera manliga vänner och släktingar som ger mig massor.

De alla ger mig: fina samtal, goda skratt, vänskap, goda råd, en kram då och då etc etc etc.

Man kan inte se det motsatta könet som någon som bara ger en sex. Vilken extremt trist syn på livet...
Citera
2025-09-13, 12:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Man kan lätt vända på frågeställningen. Vad erbjuder en man idag?
Lojalitet och ärlighet. Motsatsen till vad hon får av väninnorna.
Citera
2025-09-13, 12:22
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller så minskar parbildandet pga män som ts. Vilken kvinna skulle vilja vara ihop med någon med den kvinnosynen?

Jag tror inte TS är en typisk ung man idag. Jag tror inte den typ som du upplever att TS är har någo större inverkan på det minskande parbildandet.

// CC

Tillägg
Rent generellt upplever kvinnor, framförallt yngre, män som mindre attraktiva. En allt större del kvinnor "ser" inte eller är inte intresserade av en allt större andel män.
Senast redigerad av CC75 2025-09-13 kl. 12:36.
Citera
2025-09-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Hej ts,
Själv är jag gammal, så jag kan inte säga att jag har mycket insikt i dagens unga tjejer. Men: folk är som de brukar vara inuti. Och unga män och unga kvinnor har i alla tider funnit varandra tilldragande och intressanta och värda att umgås med.

Visst, alla mammor och pappor och kompisar förstår inte alltid varför deras närstående valde just den partnern, men saken är just den att när kärlek och attraktion (fysisk och intellektuell) slår till, då är man inte så inne på att göra listor och bena ut vad den man är tokig i "bidrar med", ungefär som om det vore ett affärskontrakt.

Jag skrev nyss att folk är som de alltid varit. Det betyder att jag tror att när du väl ser HENNE i ögonen, så vet du att du vill ha vadhelst hon kommer att erbjuda. Även om du tex aldrig intresserat dig för handboll kommer du att gå på hennes matcher. Du kommer att göra det för att hon är hon.

Även om folk är samma inuti sedan stenåldern, så ändras vanorna. Kanske har du, precis som så många andra, fastnat i appar och svajpande? Jag tror personligen att du behöver träffa fler tjejer live. Det är genom att se varandra, känna doften, se hudstrukturen, höra talet som man vet att det är HON. Det som är viktigt när man söker partner är bortom det som går att sätta på listor över "bidrag".

Jag har kompisar som redan före apparnas tid gick efter "kravspec". Jävlar, vad förvirrade de kunde vara där de satt bredvid den perfekta partnern - och samtidigt hade enorma problem att kommunicera med partnern. Inte ens sexet funkade alltid eftersom de inte hade den där intuitiva kontakten.

Så, gå ut och träffa folk. Gå på alla fester, konserter osv du fpr tillfälle till. Ta upp någon hobby med många tjejer som utövare.

Mycket kloka råd! Och ord!
Citera
2025-09-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så kommer man aldrig få det fina kvinnor har att erbjuda:
Kärleken, fina samtal, skratt, vänskap etc.

Stämmer detta verkligen?
Hur ser dejting livet ut i Västvärlden, Japan eller Sydkorea?
Vad ligger skilsmässo nivåerna på? Vem påbörjar skilsmässor?
Hur många är singlar etc?

Nej, uppenbarligen stämmer inte detta med verkligheten
Citera
2025-09-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Mycket kloka råd! Och ord!
För en annan tid, vi lever i global pandemi av ensamhet

De där orden har noll råd att ge i den faktiska verkligheten
Citera
2025-09-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Stämmer detta verkligen?
Hur ser dejting livet ut i Västvärlden, Japan eller Sydkorea?
Vad ligger skilsmässo nivåerna på? Vem påbörjar skilsmässor?
Hur många är singlar etc?

Nej, uppenbarligen stämmer inte detta med verkligheten

Ja. Det stämmer, det jag skriver.
Både kvinnor och män har mycket fint att ge. Både som partners och i vänskapsrelationer etc.

I synnerhet där givande och tagande är ömsesidigt.
Citera
2025-09-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
För en annan tid, vi lever i global pandemi av ensamhet

De där orden har noll råd att ge i den faktiska verkligheten

Och då får nog alla unga bojkotta dejtingappar och sina smartphones och börja träffa varandra på riktigt. Så att dopaminkicken blir att träffa snyggingen på bussen och flirta lite. Och att dopaminkicken inte är att se nästa klipp på random sida på internet i telefonen.
Citera
2025-09-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?

Det handlar inte om erbjuda. Det handlar om att du tycker om den personen du lever med. Kärlek du vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in