Citat:
Ursprungligen postat av
Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.
Kommentarer?
Hej ts,
Själv är jag gammal, så jag kan inte säga att jag har mycket insikt i dagens unga tjejer. Men: folk är som de brukar vara inuti. Och unga män och unga kvinnor har i alla tider funnit varandra tilldragande och intressanta och värda att umgås med.
Visst, alla mammor och pappor och kompisar förstår inte alltid varför deras närstående valde just
den partnern, men saken är just den att när kärlek och attraktion (fysisk och intellektuell) slår till, då är man inte så inne på att göra listor och bena ut vad den man är tokig i "bidrar med", ungefär som om det vore ett affärskontrakt.
Jag skrev nyss att folk är som de alltid varit. Det betyder att jag tror att när du väl ser HENNE i ögonen, så vet du att du vill ha vadhelst hon kommer att erbjuda. Även om du tex aldrig intresserat dig för handboll kommer du att gå på hennes matcher. Du kommer att göra det för att hon är hon.
Även om folk är samma inuti sedan stenåldern, så ändras vanorna. Kanske har du, precis som så många andra, fastnat i appar och svajpande? Jag tror personligen att du behöver träffa fler tjejer live. Det är genom att se varandra, känna doften, se hudstrukturen, höra talet som man vet att det är HON. Det som är viktigt när man söker partner är bortom det som går att sätta på listor över "bidrag".
Jag har kompisar som redan före apparnas tid gick efter "kravspec". Jävlar, vad förvirrade de kunde vara där de satt bredvid den perfekta partnern - och samtidigt hade enorma problem att kommunicera med partnern. Inte ens sexet funkade alltid eftersom de inte hade den där intuitiva kontakten.
Så, gå ut och träffa folk. Gå på alla fester, konserter osv du fpr tillfälle till. Ta upp någon hobby med många tjejer som utövare.