2026-08-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Vem är Maria?

Ingen aning. Hon la upp detta igår runt 6 på morgonen.

https://ibb.co/TBHsQXtX
Citera
2026-08-28, 13:36
Medlem
Tydligen fått stort krampanfall idag, får man det ringer man antingen 112 eller så åker man till sjukhuset, mycket märkligt när det söks vård för massa annat.
Citera
2026-08-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Tydligen fått stort krampanfall idag, får man det ringer man antingen 112 eller så åker man till sjukhuset, mycket märkligt när det söks vård för massa annat.

Hon har alltså sagt att hon fått krampanfall och inte sökt vård?!

Har inte möjlighet att kolla instagram just nu - men denna infon kommer kanske från community?
Citera
2026-08-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hon har alltså sagt att hon fått krampanfall och inte sökt vård?!

Har inte möjlighet att kolla instagram just nu - men denna infon kommer kanske från community?

Hon skrev inte bokstavligen att hon inte sökt vård men skriver inte att hon varit på något sjukhus tänker att hon borde nämna det isåfall iaf vilja skriva att ambulansen var där/ är inne på sjukhuset för koll, verkar ligga i soffan på bilden och skriver att hon gråter för hon inte orkar med sånt här.
Senast redigerad av Loppan199 2026-08-28 kl. 13:57.
Citera
2026-08-28, 13:57
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Är det bra?
Inte nånstans har hon protein i födan?
Såhär minns jag det för över 10 år sen typ. Vet inte hur det är nu dock.
Snackade mycket med henne och var på g med en dejt och hela hennes flöde på Instagram var bara socker, socker och socker.

Nåt intressant du kan delge från din kontakt med henne från förr? Nyfiken på om det alltid varit lite knasigt och dragit iväg exponentiellt de senaste åren eller om hon varit "normal" om man säger så.
Citera
2026-08-28, 14:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Jag håller med. Vet inte överdrivet mycket om epilepsi och liknande sjukdomar, men man sitter väl inte och chillar i soffan sedan? Hon har ju heller inte någon fungerande medicinering eftersom den otroligt vanliga snälla medicinen Lamotrigin "inte funkade" för henne så hon slutade för minst 7 månader sedan... Vill man då inte åka till sjukhuset, bli bedömd och prata medicinering/behandling?!

De ringer ner vårdcentralen för en svullen fot men ett stort epileptiskt anfall verkar inte bekomma dem. Konstiga människor...

(Jag drar slutsatsen att hon inte har varit på sjukhus då fotot är i tv-soffan och om de hade ringt 112 eller sökt akuten så hade hon absolut varit kvar där iaf resten av dagen)...
Citera
2026-08-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag håller med. Vet inte överdrivet mycket om epilepsi och liknande sjukdomar, men man sitter väl inte och chillar i soffan sedan? Hon har ju heller inte någon fungerande medicinering eftersom den otroligt vanliga snälla medicinen Lamotrigin "inte funkade" för henne så hon slutade för minst 7 månader sedan... Vill man då inte åka till sjukhuset, bli bedömd och prata medicinering/behandling?!

De ringer ner vårdcentralen för en svullen fot men ett stort epileptiskt anfall verkar inte bekomma dem. Konstiga människor...

(Jag drar slutsatsen att hon inte har varit på sjukhus då fotot är i tv-soffan och om de hade ringt 112 eller sökt akuten så hade hon absolut varit kvar där iaf resten av dagen)...

Om man får ett krampanfall tar sjukvården en blodgas, då visas generellt en höjning av laktat. Så om man då inte har haft en kramp finns alltså ingen höjning av laktat. Kanske en anledning till att hon inte söker vård (om nu krampen inte hänt), sjukvården kan alltså se om en kramp förekommit eller inte…. Beroende på hur snabbt man kommer in till sjukhus såklart.
Citera
2026-08-28, 14:45
Medlem
Jag tror inte ens hon haft ett epilepsianfall heller.
Får man ett anfall SKA man in till sjukhus. Det finns inte en enda läkare som skulle säga annat om man inte har en känd epilepsi möjligtvis.
Hon söker vård för petitesser men ett stort krampanfall där hon dessutom skadade sig svårt, söker hon inte vård för?
Detta avslöjar bara att detta inte hänt. En normalt funtad människa blir rädd för sånt här och söker vård omedelbart. Jag skulle åkt bort oanmäld till min vårdcentral.
Jag tror hon fejkat anfallet för sin mamma.

Och om det nu mot förmodan skullr vara sant så har hon troligtvis fått anfallet av samma anledning som i vintras- hon har svält ned sig själv igen
Citera
2026-08-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Jag tror inte ens hon haft ett epilepsianfall heller.
Får man ett anfall SKA man in till sjukhus. Det finns inte en enda läkare som skulle säga annat om man inte har en känd epilepsi möjligtvis.
Hon söker vård för petitesser men ett stort krampanfall där hon dessutom skadade sig svårt, söker hon inte vård för?
Detta avslöjar bara att detta inte hänt. En normalt funtad människa blir rädd för sånt här och söker vård omedelbart. Jag skulle åkt bort oanmäld till min vårdcentral.
Jag tror hon fejkat anfallet för sin mamma.

Och om det nu mot förmodan skullr vara sant så har hon troligtvis fått anfallet av samma anledning som i vintras- hon har svält ned sig själv igen

Får man ett krampanfall blir man väl iallafall inlagd för observation och undersökning.
Precis som hon hävdat tidigarre, att hon inte blev inlagd när hon sökte vård för sitt hjärta - visade det sig att läkaren hade velat lägga in henne men hon smet därifrån. Tror absolut att det varit så då hon tidigare fått svimningsanfall av sin låga vikt, att hon bagatelliserar det och avvikit från platsen för att sedan gå in på Instagram och gnälla över att hon inte får vård.
Citera
2026-08-28, 15:08
Medlem
Som skrivet ovan är jag också säker på att hon fejkat det för sin mamma, alternativt att det inte hänt alls! för hur ofta sitter kollektivet och äter frukost tillsammans hemma? Alice äter ju inte frukost.
Citera
2026-08-28, 16:12
Medlem
"Imorse hände det som intr får hända... hela kollektivet satt och åt frukost tillsammans när mamma såg att jag bara satt och stirrade ut i luften... sen kom det... ett enormt krampanfall och jag föll ihop krampandes och slog mig svårt. Är så ledsen just nu, gråter för att jag inte orkar mer sånt här nu, det finns gränser på hur mycket man klarar att hantera som människa."

Håller med era kommentarer, varför säker hon inte vård?! Om någon ramlar ihop i ett stort anfall och slår sig svårt ringer man väl ambulans som får ta hand om de "svåra skadorna"? Hur "svåra skador" kan det vara om de inte kräver någon form av vård alls? Svåra skador för mig låter som frakturer eller djupa sår.
Citera
2026-08-28, 16:42
Medlem
Nu lägger hon upp en påminnelse om att inte glömma tävla om priserna de lägger ut.
Är det något man ens tänker på att uppdatera om när man haft krampanfall, slagit sig illa och mår jättedåligt psykiskt och är ledsen?

Hur kan hon inte förstå att hon gör bort sig? Att det inte känns trovärdigt?

En annan sak som gjorde mig duktigt förbannad häromdagen var när hon la upp en story med sin skräliga röst (jag vet, den kan hon ju givetvis inte rå för)
"Glöm inte att prenumerera så du kommer med i tävlingar. Det är tack vare ju fler av er som prenumererar som vi kan fortsätta ha såna här tävlingar för er och lotta ut glassmaskiner med mera."

Tro faaaan det! En ninja ice creamer är Inte billig. Och skulle inte prenumeranternas pengar gå till hennes sjukvård?
Jag har ingen lust att betala för min egen vinst.

Nu när hon påstår sig ha fått krampanfall och tuppat av kanske man kan nämna det för dessa protein företag. För om det nu, mot förmodan var ett krampanfall, så är jag övertygad om att det beror på svält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in