Citat:
Ursprungligen postat av
byttan
Hon har exakt noll förmåga att ta andras perspektiv, NOLL!
Din diagnos låter vidrig, den triggas alltså av andra sjukdomar?
Precis. När jag får en infektion - aktivt skov - skapar fatigue sålänge kroppen bekämpar infektionen.
Jag skulle aldrig, aldrig utnyttja min sjukdom på detta sätt. Jag skulle skämmas ihjäl.
Jag mär dessutom väldigt dåligt av detta rent psykiskt. Jag är ensamstående till 3 barn, de hjälper mig och ställer upp. Men de ska inte behöva göra det.
Jag tvingar mig till att se pigg ut SÅ ofta för att barnen ska känna att nånstans har de en normal mamma...
Nu har jag inte haft en inflammation på snart 1 år, jag mår inte tip top men jag slipper iallafall fatigue.
Därför gör det rent ont i mig blandat med illsa när jag set alice bara "skratta åt eländet" och använda sina sjukdomar för att tjäna pengar och få uppmärksamhet.
Läser du det här Alice - du är ingen kvinna att vara stolt över. Jag är verkligen för att lyfta och stötta kvinnor men du rent av äcklar mig.
Jag är med i en stödgrupp för fler med samma sjukdom som jag, fy fasen vad.vissa.i den gruppen lider har fått kämpa!! 🥺🥺 ändå står vi här, och gör det bästa. Vi gnäller inte. Vi kräver inte.