2026-08-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Bältros skriver hon nu. Ja det ska väl göra otroligt ont. Känns så random att hon med alla sina hittepå-sjukdomar plötsligt får bältros?! Är det inte en sjukdom många gamla drabbas av?

Jag tror nog man kan få det ändå! Min kollega hade det och hon var runt 37 nåt. Men generellt är det mer en äldre-sjuka. De rekommenderar väl vaccin för 50+ eller något sådant.
Antar att hon har nedsatt immunförsvar om hon inte äter tillräckligt eller särskilt bra mat. I kombo med för lite sömn och träning.
Citera
2026-08-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag tror nog man kan få det ändå! Min kollega hade det och hon var runt 37 nåt. Men generellt är det mer en äldre-sjuka. De rekommenderar väl vaccin för 50+ eller något sådant.
Antar att hon har nedsatt immunförsvar om hon inte äter tillräckligt eller särskilt bra mat. I kombo med för lite sömn och träning.
Bältros gör oftast svinont! Hänger ihop med immunförsvaret och är ett virus - samma som vattkoppor - och är besläktat med vanlig herpes. Har men haft det ett par gånger och sökt vård så kan man få tabletter att ta när det börjar kännas, dyker ofta upp på samma ställe på kroppen, ligger latent i nervändarna.
Citera
2026-08-27, 18:20
Medlem
Citat:
https://ibb.co/d0WRzDgG

Päls. Om än fusk. Bästa klädseln när det är 25 garder varmt, det är sen gammalt!

https://ibb.co/Vcrkd2YL

Armen med några blåsor som är oklara... svinkoppor? Bältros? Dunno.

Tack 👼🏻 så hon är ute och slirar idag igen trots att hon inte kommer utanför dörren… att ”springa in” på Willys och handla får mig att tro att den där rollatorn fått se sista solljuset 💔 att hon äntligen visar bild på sin arm, men INTE sin fot, är bara ännu ett bevis på att det med foten inte alls är sant. Alternativt att den bara är pytteliten svullen typ efter ett myggbett.
Citera
2026-08-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Tycker absolut inte du ska känna så. Förstår att du gör det dock, men hon har valt att inte vara helt ärlig, tjäna pengar på detta och luras. Bra ändå att hon inte kan komma undan helt och slippa bli granskad.

Så kan det nog vara. Tycker hon hade lite rundare ansikte förr. Men hon är absolut söt, klär upp sig och sådär. Orkar hon alltid vara fixad mår hon nog bättre än hon säger. Eller jag orkar aldrig sminka mig, klä upp mig och sådär när jag mår dåligt men alla är olika och det är kanske något som hjälper henne.
Tror också att det kan ha göra med att hon mår dåligt av sitt utseende och har nån slags kropps dysfori. I podden sa hon att hon skämdes jättemycket för hon inte hade smink och sin läppenna (som hon enligt podden är beroende av) när hon träffade sin advokat inför sin LPT förhandling. Eftersom advokaten var så snygg. Då hade hon väl precis haft organsvikt och tvångsvårdades på psyk. De flesta psykiskt friska människor hade väl knappast tänkt på sitt utseende om man precis hade vårdats på Iva för organsvikt. Kanske också därför hon ofta har solglasögon och stora pälsjackor mitt i sommaren för att dölja sig.
Citera
2026-08-27, 23:57
Medlem
Jag tror hon lider av dysmorfofobi som lett till en ätstörning och därför inte visar sig själv. Möjligen att det är en del av en annan personlighetsstörning som förklarar många av hennes andra märkliga beteenden.
Citera
2026-08-28, 04:02
Medlem
MuppEms avatar
Citat:
Jag undrar om inte H tyckte att det var lite skönt när A var på sjukhus. Minns att hon skrev en lapp till A när hon kom hem och bad henne tänka på att vara tyst på morgonen (A går ju upp sviiintidigt och brötar runt så det kan jag förstå...

Ja hon kliver ju upp före tuppen och drar igång maskiner för att göra smoothie och allt möjligt, jag hade nog strypt den som väckt mig med såna grejer mitt i natten när jag ändå behöver kliva upp tidigt som fan. Då behöver man all sömn man kan få, inte vakna av en dotter som leker duktig feeder.
Citera
2026-08-28, 07:24
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Alice gjorde en reel tidigare idag om att hon har en "dålig dag" och inte mår så bra. Samtidigt har hon lagt upp idag att hon ätit prinsesstårta, chokladbitar, en Magnum-glass och nu paj med vaniljsås. Om det är sant att Alice ätit detta är det såklart bra att hon inte längre svälter sig själv. Men inte konstigt att hon mår dåligt av såna enorma mängder sötsaker! Är förvånad att inte mamma eller Leo är överviktiga om de fikar tårtor och andta bakverk flera gånger per dag.
Om Alice är överviktig, underviktig eller normalviktig är omöjligt att säga eftersom hon aldrig visar hur hon ser ut och ljuger om det mesta.

Är det bra?
Inte nånstans har hon protein i födan?
Såhär minns jag det för över 10 år sen typ. Vet inte hur det är nu dock.
Snackade mycket med henne och var på g med en dejt och hela hennes flöde på Instagram var bara socker, socker och socker.
Citera
2026-08-28, 09:18
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Är det bra?
Inte nånstans har hon protein i födan?
Såhär minns jag det för över 10 år sen typ. Vet inte hur det är nu dock.
Snackade mycket med henne och var på g med en dejt och hela hennes flöde på Instagram var bara socker, socker och socker.
Hon har protein i sitt intag - men enbart i form av ett antal proteinbars per dag. Så det är proteinbars plus godis och bakverk. Jag tycker det luktar klassiskt ätstört beteende. De är ofta besatta av "förbjuden" mat, vilket i Alice fall verkar vara sötsaker, och därför håller de på och lagar mat/bakar till alla andra hela tiden, och tänker dessutom 24/7 på sin besatthet. Jag tror att Alice efter sin grava anorexi för x antal år sedan föll in i ortorexi. Den där gamla bloggen hade ju ett inlägg där hon beskrev hur hon sniffade runt bageriet för att liksom "bli mätt" på bakverk, och sedan hetstränade på gymmet. Sedan är det väldigt lätt och smidigt att räkna ut kalorierna i två proteinbars plus 50 g marabouchoklad. Svårare om man går till pizzerian och äter en halv pizza.
Citera
2026-08-28, 12:08
Medlem
Delar hon något i community idag?
Hon är ovanligt tyst på instagram idag och varit offline i många timmar vilket bara sker på natten i vanligt vis.

Var det igår hon skulle kolla sina lungor? Hon la upp att en Maria skulle köra henne till läkaren eller var det för blåsorna hon var där? Har hon nämnt lungorna igen?
Citera
2026-08-28, 12:13
Medlem
Citat:
Hon är ovanligt tyst på instagram idag och varit offline i många timmar vilket bara sker på natten i vanligt vis.

Var det igår hon skulle kolla sina lungor? Hon la upp att en Maria skulle köra henne till läkaren eller var det för blåsorna hon var där? Har hon nämnt lungorna igen?

Varit väldigt tyst idag! Är ju van vid att hon är uppe med tuppen och vevar runt med massa random inlägg. Det var bara en kaka och så någon som hade haft en tumör som inte upptäckts... Känns inte bra att hon tittar på sådana inlägg när hon redan verkar hypokondrisk.
Citera
2026-08-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Tror också att det kan ha göra med att hon mår dåligt av sitt utseende och har nån slags kropps dysfori. I podden sa hon att hon skämdes jättemycket för hon inte hade smink och sin läppenna (som hon enligt podden är beroende av) när hon träffade sin advokat inför sin LPT förhandling. Eftersom advokaten var så snygg. Då hade hon väl precis haft organsvikt och tvångsvårdades på psyk. De flesta psykiskt friska människor hade väl knappast tänkt på sitt utseende om man precis hade vårdats på Iva för organsvikt. Kanske också därför hon ofta har solglasögon och stora pälsjackor mitt i sommaren för att dölja sig.

Usch, vad sorgligt 🙁 Tänka på utseendet i det sammanhanget är nog det sista för dom flesta. Undra om hon låg helt sminkad när hon var inlagd också när hon inte ens fick gå upp från sängen? Låter hemskt.

Men väldigt bra att hon hittat knep som hjälper henne, även om hon skulle behöva jobba på problemet såklart.
Men finns ju människor som inte lämnar sina hem eller knappt klarar av att visa sig för familjen pga BDD. Men Alice är ju ute dagligen bland folk och visar upp sig, så mycket smink, stora jackor, solglasögon och sånt är bättre än att bli helt isolerad tänker jag.
Måste vara hemskt att känna så.
Citera
2026-08-28, 12:30
Medlem
Citat:

Vem är Maria?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in