2026-07-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Jag har gjort en Skampi och hoppat på prenumeration igen.

Om det var igår eller i förrgår, nyss iaf, så lades det upp bilder på stygn i ögonbryn efter krampanfall. Idag skriver A att hon fått ett nytt krampanfall igår och inte vågat säga något till H eller L.
Och nu på morgonen står hon och bakar😂
Citera
2026-07-28, 11:07
Medlem
Nu la hon upp någon snyfthistoria om att hon inte vill lägga upp det på Instagram pga konspirationsteorier, endast för att människor ska prenumerera🤮
Citera
2026-07-28, 11:10
Medlem
Citat:

Om det var igår eller i förrgår, nyss iaf, så lades det upp bilder på stygn i ögonbryn efter krampanfall. Idag skriver A att hon fått ett nytt krampanfall igår och inte vågat säga något till H eller L.
Säkert någon gammal bild när hon skadat sig, det är ju så hon brukar göra🫣
Citera
2026-07-28, 12:27
Medlem
Citat:

Har hon alltså fått ett krampanfall och sytt ögonbrynet nyligen? Och igår fick hon igen men slog sig inte och hon vågar inte berätta om det? För hon kan ju inte gömma skador i ansiktet när dom bor tillsammans?

Fan vad ni lockar mig till att också prenumerera. Vill också se och höra allt alltså..
Citera
2026-07-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Har hon alltså fått ett krampanfall och sytt ögonbrynet nyligen? Och igår fick hon igen men slog sig inte och hon vågar inte berätta om det? För hon kan ju inte gömma skador i ansiktet när dom bor tillsammans?

Fan vad ni lockar mig till att också prenumerera. Vill också se och höra allt alltså..

Det var gamla bilder, minns inte om det var förra året det hände.
Nu hände det igen, kort efter att hon postat de äldre bilderna.
Vet inte om eller hur hon ev slagit sig nu. Återstår att se.
Citera
2026-07-28, 12:53
Medlem
Tack för infon. Hon har väl inte fått krampanfall sen hon blev utskriven från psyket. Antar att man hade hört om det annars. Frågade ChatGPT varför man får krampanfall vid anorexia:

Vid svår anorexi kan hjärnan bli så påverkad av svält och rubbningar i kroppens salter att krampanfall utlöses. Vanliga orsaker är:

* Lågt natrium, ibland efter att personen druckit mycket vatten eller vid kräkningar. När natrium sjunker sväller hjärncellerna, vilket kan ge förvirring, medvetslöshet och kramper.
* Lågt blodsocker, eftersom leverns energilager är uttömda och kroppen har svårt att hålla blodsockret stabilt.
* Brist på fosfat, magnesium eller kalcium, som stör nerv- och muskelfunktionen. Svår fosfatbrist kan ge kramper och koma.
* Kräkningar, laxermedel eller vätskedrivande preparat, som kan orsaka kraftig uttorkning och elektrolytrubbningar.
* Refeedingsyndrom, när näring sätts in för snabbt efter långvarig svält. Då kan framför allt fosfat sjunka akut och ge neurologiska och hjärtmässiga komplikationer.

Hoppas hon blir tvångsinlagd snart igen.
Citera
2026-07-28, 13:03
Medlem
Okej hon fick ett krampanfall idag eller igår, och det skrevs om hennes epilepsi i förrgår?

Määääärkligt
Senast redigerad av Kanjagbaravara 2026-07-28 kl. 13:31.
Citera
2026-07-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Nu la hon upp någon snyfthistoria om att hon inte vill lägga upp det på Instagram pga konspirationsteorier, endast för att människor ska prenumerera🤮

Redan raderad 😂 anorexia hjärnan slår till igen
Citera
2026-07-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanjagbaravara
Okej hon fick ett krampanfall idag eller igår, och det skrevs om hennes epilepsi i förrgår?

Määääärkligt

Hej Alice!!! Vi vet att du läser 🤡
Senast redigerad av Kanjagbaravara 2026-07-28 kl. 13:32.
Citera
2026-07-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanjagbaravara

Määääärkligt

Jag jag undrade hur hon plötsligt kunde bli frisk från epilepsin när hon tvingades sluta med medicinen. Det hänger inte alls ihop. Hon hade säkert inte ens det. Och BAM nästa dag: nu fick jag ett anfall 😭😭😭😭😭

Konstigt när det varit helt tyst om det i typ 6 mån
Citera
2026-07-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59

Jag tror hon är ganska medveten om vad som skrivs om henne här så jag fick känslan att hon inte vill prata så öppet om hennes besvär så vi kan skriva om det här, men samtidigt så är det väl ändå ett sätt att få folk att prenumerera 😅
Citera
2026-07-28, 13:50
Medlem
Hon gjorde ett inlägg för typ en vecka sen - som hon nu raderat - men börjat fundera på det då och då sen dess 😅 btw, varför raderar hon sina inlägg så ofta? Hur orkar hennes följare engagera sig och skriva långa svar, stötta osv när hon ofta sen ändå raderar allt?

Hur som, till inlägget.

"....när din sjukdom varit i kroppen så länge som 10 år så är man inte så stark varken mentalt eller psykiskt och jag tror många som är sjuka som mig kan hålla med om att man orkar MAX 1 lättare uppgift varje dag sen är kroppen helt slut" - vad menar hon med lättare uppgift? På en dag kan hon ju gå morgonpromenad, baka, laga mat, vara på Normal, ut och handla igen, en promenad med mamma och hund, fixa lite te till mamma, skriva recept, städa sitt bakskåp, jobba på 1177 och skriva massa meddelande och säkert läsa sina journaler.
Ljuger hon om allt hon gör på en dag då, är det gamla saker hon lägger upp eller vad är lättare uppgift för henne? för MAX en lättare uppgift stämmer ju inte.

Sen även "jag kommer aldrig tappa hoppet om att bli frisk men jag kommer inte bygga upp en bild av ett framtida familjeliv med barn och man för 1. Jag måste orka ta hand om mig själv i första hand. 2. Jag måste orka ta hand om L i framtiden. 3. Jag ska ha mamma boende hos mig och ta hand om henne så jag är mer än tacksam över min framtid som den ser ut nu"
- vore inte Ls liv bättre om han fick bo i egen lägenhet med hjälp? Bo på något LSS boende eller liknande? (Dock någon som frågade om det i kommentarerna och Alice sa att L inte vill bo på LSS och då ska han såklart få bo hemma och vi ser bara en liten del så förhoppningsvis har han det bra hemma.).
Nu vet jag såklart ingenting om vad han klarar men att Alice ska ta hand om honom? hur då? Känns som att hon pratar med honom som om han vore ett barn, känns nedlåtande.

Och mamman ska bo hos Alice när hon blir gammal?? Alice har ju ingen inkomst och låter inte som att hon vill ändra på det. Blir väl mer Alice som bor hos sin mamma även då. Och vadå "jag ska ha mamma boende hos mig", L då? Ska dom inte alltid vara ett kollektiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in