2026-07-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Skev hon inte tidigare idag att hon skulle till vc för att ta fler prover pga foten? Nu är det inlägget borta

Jo. Fick skoskav fast hon använde mammans skor som är 2 storlekar större än hennes fötter!!!
Nyss sa hon ju att dom aldrig svarar på hennes meddelande på 1177, hur lyckades hon då få en tid? Men hon kanske ringde denna gången. Eller faktumet är ju att hon ljuger eftersom hon till och med visat svaren hon får. Även hur otrevligt hon skriver. Stackars dom som jobbar inom vården som behöver träffa otacksamma människor.

Vad hände med att hon aldrig skulle söka vård igen?
Citera
2026-07-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Jo. Fick skoskav fast hon använde mammans skor som är 2 storlekar större än hennes fötter!!!
Nyss sa hon ju att dom aldrig svarar på hennes meddelande på 1177, hur lyckades hon då få en tid? Men hon kanske ringde denna gången. Eller faktumet är ju att hon ljuger eftersom hon till och med visat svaren hon får. Även hur otrevligt hon skriver. Stackars dom som jobbar inom vården som behöver träffa otacksamma människor.

Vad hände med att hon aldrig skulle söka vård igen?

Oj det är inte alls borta; det var bara så förvirrande med en allvarlig text till en bakgrund av en kaka
Citera
2026-07-22, 16:03
Medlem
Vad för prover är det som ska tas? Det är tredje gången nu med foten.

Och hon har uppenbarligen inte autonom neuropati, hon försöker bara avleda för att alla ska glömma att hon och mamman var så övertygade
Citera
2026-07-22, 16:34
Medlem
A har grav hälsoångest och säkerligen Hypokondri med. Lägg till Patomimi (Münchhausen) så har vi nog hela diagnospaletten klar - ätstörning i bakgrunden. Tror fasen att hon är knepig, beter sig helt bortom alla gränser.

Jag tror att hennes syster är rätt nöjd med att A inte följer med! Jag börjar tro att mamma H nog vet hur det är ställt med A men vad ska hon göra, ni kan ju tänka er bråken om hon börjar sätta ner foten! A har ingenstans att ta vägen, mamma var snäll till en början när A behövde stöd och hjälp. Nu är hon fast och kan inte bli av med A.
Svårt eller omöjligt som mamma att sparka ut ens egna avkomma ur boet, särskilt om ungen inte vill ha hjälp att fixa eget boende, sysselsättning och ett eget självständigt liv. Jag ryser vid tanken att mitt vuxna barn hade sett mig som sin BFF...
Citera
2026-07-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
A har grav hälsoångest och säkerligen Hypokondri med. Lägg till Patomimi (Münchhausen) så har vi nog hela diagnospaletten klar - ätstörning i bakgrunden. Tror fasen att hon är knepig, beter sig helt bortom alla gränser.

Jag tror att hennes syster är rätt nöjd med att A inte följer med! Jag börjar tro att mamma H nog vet hur det är ställt med A men vad ska hon göra, ni kan ju tänka er bråken om hon börjar sätta ner foten! A har ingenstans att ta vägen, mamma var snäll till en början när A behövde stöd och hjälp. Nu är hon fast och kan inte bli av med A.
Svårt eller omöjligt som mamma att sparka ut ens egna avkomma ur boet, särskilt om ungen inte vill ha hjälp att fixa eget boende, sysselsättning och ett eget självständigt liv. Jag ryser vid tanken att mitt vuxna barn hade sett mig som sin BFF...

Om Münchhausen

”Sjukdomsbilden präglas av dramatiska framställningar av till synes allvarliga sjukdomar. Symtomen och besvären ändras hela tiden och det finns en oroande hög förekomst av självförgiftning och självskador för att kunna presentera en så \"korrekt\" sjukdomsbild som möjligt. Många av dessa patienter har genomgått upprepade utredningar och kirurgisk behandling för olika sjukdomar.
Diagnosen misstänks då det ofta är påfallande stor skillnad mellan den dramatiska sjukdomsbeskrivningen och det faktum att patienten ofta verkar frisk samt att alla objektiva prover och undersökningar är normala.”

Stämmer 100%.

Också:

”Prognosen för patienter med Münchhausens syndrom är generellt dålig. Extrema åtgärder kan vidtas för att simulera kroppsliga sjukdomar, vilket kan leda till verklig sjukdom.”

Verklig sjukdom = självsvält som leder till organsvikt.
Senast redigerad av knazzz 2026-07-22 kl. 16:44.
Citera
2026-07-22, 19:27
Medlem
Om hon nu mår så dåligt, och även har begränsad ekonomi pga att hon inte jobbar och inte heller får någon ersättning, hur har hon råd och ork till att göra så mycket fillers? Jag har själv fillers och botox i mitt ansikte, men dock bara litegrann som knappt syns, så jag är insatt och ser tydligt på andra som har samma sak. Hon har fillers i läpparna och fyllt kindbenen rejält, botox i pannan och säkert andra ställen med då hon är stram i ansiktet. Hon fixar även naglarna. Fillers gör ju ont. Trodde hon redan hade ont i sin kropp? När jag gick in i väggen förra året och mådde så dåligt som jag gjorde, så hade jag aldrig i livet ens haft ork till att fixa till mitt ansikte. Så jag förstår inte hur hon orkar om hon nu mår så dåligt som hon säger? Eller ens har råd..
Citera
2026-07-22, 19:35
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Om Münchhausen

”Sjukdomsbilden präglas av dramatiska framställningar av till synes allvarliga sjukdomar. Symtomen och besvären ändras hela tiden och det finns en oroande hög förekomst av självförgiftning och självskador för att kunna presentera en så \"korrekt\" sjukdomsbild som möjligt. Många av dessa patienter har genomgått upprepade utredningar och kirurgisk behandling för olika sjukdomar.
Diagnosen misstänks då det ofta är påfallande stor skillnad mellan den dramatiska sjukdomsbeskrivningen och det faktum att patienten ofta verkar frisk samt att alla objektiva prover och undersökningar är normala.”

Stämmer 100%.

Också:

”Prognosen för patienter med Münchhausens syndrom är generellt dålig. Extrema åtgärder kan vidtas för att simulera kroppsliga sjukdomar, vilket kan leda till verklig sjukdom.”

Verklig sjukdom = självsvält som leder till organsvikt.
Ja, klockrent fall om man får leka doktor... :/
Citera
2026-07-22, 19:37
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Om hon nu mår så dåligt, och även har begränsad ekonomi pga att hon inte jobbar och inte heller får någon ersättning, hur har hon råd och ork till att göra så mycket fillers? Jag har själv fillers och botox i mitt ansikte, men dock bara litegrann som knappt syns, så jag är insatt och ser tydligt på andra som har samma sak. Hon har fillers i läpparna och fyllt kindbenen rejält, botox i pannan och säkert andra ställen med då hon är stram i ansiktet. Hon fixar även naglarna. Fillers gör ju ont. Trodde hon redan hade ont i sin kropp? När jag gick in i väggen förra året och mådde så dåligt som jag gjorde, så hade jag aldrig i livet ens haft ork till att fixa till mitt ansikte. Så jag förstår inte hur hon orkar om hon nu mår så dåligt som hon säger? Eller ens har råd..
Ja både hon och mamman har helt klart gjort injektionsbehandlingar. Den strama blanka pannan på A och mammans lite märkliga svullna ansikte vittnar om det. Jag tror de snålar och går till någon som gör det billigt i sin källare typ. Precis som de snålar med naglarna och går till oetiska ställen som utnyttjar asiatisk billig arbetskraft.
Citera
2026-07-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Ja, klockrent fall om man får leka doktor... :/

Man får leka doktor det gör ju A och hennes mamma på heltid 😅
Orkar ej med hennes offerkofta när hon skrev att hon inte vill till sin syster och de gamla videos när hon var frisk. Hon vill ju bara fiska sympatier plus att den egentliga anledningen är nog att hon inte vill träffa sin syster. Det kommer säkerligen bjudas på massa fika och annat gott hos hennes och systern ser rakt igenom henne.

Galet om hon inte betalar nån skatt alls om det stämmer. Dels är det ju skattebrott men också att att a och hennes mamma klagar på exakt allt med det svenska samhället. Dags att börja bidra då? Man betalar tom skatt om man har sjukpenning.
Citera
2026-07-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Vi har väl inte sett nån Alice från nutid på ganska länge? Eller syntes nåt sånt på de få bilderna ifrån sidan som lades upp när de var på semester utomlands nyss?
Citera
2026-07-22, 22:20
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrae
Jag betalade på ratsit och även där står den 0kr för 2025

Yikes! Vem tjallar för skatteverket?

Måttligt smart att leka influensa utan att hålla koll på sånt. Trist med skattesmäll, ännu tråkigare att åka in som Chrippa/Pontus Rasmusson.
Citera
2026-07-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Yikes! Vem tjallar för skatteverket?

Måttligt smart att leka influensa utan att hålla koll på sånt. Trist med skattesmäll, ännu tråkigare att åka in som Chrippa/Pontus Rasmusson.

Då hon inte ens har råd att laga tanden tror jag inte det handlar om samma summor 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in