Citat:
Exakt min tanke. Det är gammalt.
Varje dag har hon lagt upp vad det blir för mat. Nu...är det helt tyst på den fronten när mamma och Leo är iväg.
Alltså...Alice är sjuk. Det har jag aldrig tvivlat på. Men det mesta är psykiskt. Och det är fruktansvärt att må dåligt psykiskt.
Det jag funderat på är om hon fullt medvetet svälte sig själv till denna låga, farliga vikt för att kunna säga "kolla va dåligt jag mår och hur mager jag är nu när jag hela tiden sagt att jag inte kan behålla någon mat, nu måste ni väl ändå tro mig"
Hon vill få en sjukdomsdiagnos. Men det finns ingen sådan, det har vården utrett. Då är enda vägen att göra sig själv illa för att visa att man visst är sjuk.
Att boven till hennes mage var lamotriginen är ren skitsnack. Och hon som säger att hon har stenkoll på allt borde själv ha lagt en funderare över om det kan vara en medicin som gör att magen ballar ur..
Hon klagar konstant på hur ingen hjälper henne, hur de avfärdar henne och säger att hon får vänta till doktorn kommit tillbaka ifrån semestern osv..
Innan hon hamnade på Iva erbjöds hon hjälp på vårdcentralen men valde att avika. Varför?
Varför passade inte hjälpen när hon faktiskt blev erbjuden den?
Det rimmar dåligt...klaga inte på att du inte får hjälp när du inte tar emot det som faktiskt erbjuds!
Heidi dras av 2 armar där alice arm är den dominanta som hon inte vågar gå emot.
Heidi gick ju faktiskt till vårdcentralen med Alice syster (utan hennes vetskap) för att hjälpa henne.
Jag kan se framför mig hur hemsk Alice blev emot sin mamma när hon fick reda på det.
Jag far illa av hur hon exponerar Leo, hur hon pratar bebisspråk med honom och rent av förminskar hans intelligens.
Han har lyckats bättre här i livet än hon. Han arbetar, bidrar till samhället.
Naturligtvis ska man vara sjukskriven när/om man behöver det samt få stöd när man ska återgå till arbetet igen..men Alice fiskar ju efter alla möjliga besvär, symtom och sjukdomar. För hon vill inte..
Varför inte passa på att djupdyka i bakningen värld. Lära sig kemin, börja öva på lite mer avancerade saker. Lära sig göra praliner eller moussetårtor..ja, vad som...Och kanske kunna starta upp eget och ta emot beställningar? Då väljer hon själv sin arbetstakt. Vore ju guld värt att få arbeta ensam hemifrån med möjlighet att styra sin egen arbetstid.