2026-07-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Tack till er som tar en för laget och prenumererar och berättar vad som händer!

Har hon alltså inte nämnt något om den akuta tiden hon fick där hon var så tacksam för att nyexaminerade läkaren lyssnade? Eller hon sa aldrig när hon hade den tiden?

Akut som i akut är det ju inte såklart, för hade någon trott att det är något av det hon säger som är allvarligt lär man väl bli skickad vidare med en gång, eller om någon av undersökningarna, blodprover osv faktiskt visade någonting.
Både när jag och närstående varit på vårdcentralen på en vanlig tid men som visat sig vara något som behövdes kollas upp med en gång med röntgen tex så skickades vi iväg med en gång till sjukhuset som ligger 5 mil härifrån. Inget "du får en tid nästa vecka"-prat där.
Det är ju så det funkar generellt skulle jag tro och hoppas!
Citera
2026-07-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Det är ju så det funkar generellt skulle jag tro och hoppas!

Ja var det inte det som hände när hon blev skjutsad till akuten? Hon var på vc och där ”knuffade” läkaren in henne i ett undersökningsrum och sen fick hon ta prover, och sen sa han ”du måste till akuten direkt”.
Så då fick mamman köra henne dit.
Citera
2026-07-28, 22:14
Medlem
Citat:
Jo men vi vet ju hur hon funkar nu.
My guess - nu måste hon ju börja med ep-medicinen igen och vad händer då? Hon kommer inte få behålla mat! Here we go - again. Vad ska hon annars skälla på läkarna om? Hon har ju inte Neuro pati, hon har inte sepsis, hon har inte bakterier på hjärtat.
Vi kommer snart inte höra talas om den svullna fossingen, för visst har varit lite mindre om den senaste dagarna?

Jaså hon har inte neuropati längre? Som hon sagt i hundra år. Är det var vi tror eller har hon gått ut med det?
Citera
2026-07-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo
Jaså hon har inte neuropati längre? Som hon sagt i hundra år. Är det var vi tror eller har hon gått ut med det?
Visst var det vad brevet sa? Ni hjältar/hjältinnor som pyntar för att vi alla ska få veta vad som försigår bakom betalväggen.
Citera
2026-07-28, 22:28
Medlem
Citat:
Visst var det vad brevet sa? Ni hjältar/hjältinnor som pyntar för att vi alla ska få veta vad som försigår bakom betalväggen.

Var det inte autonom neuropati det gällde?
Polyneuropati står hon envist fast vid att hon har (det hon kallar ”mina smärtor”)
Citera
2026-07-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiihoo

Jo jag tror hon har polyneuropati. Provet skulle visa om hon har nån annan sorts neuropati (autonom neuropati?) men svaret visad alltså att det har hon icke.
Citera
2026-07-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Jo jag tror hon har polyneuropati. Provet skulle visa om hon har nån annan sorts neuropati (autonom neuropati?) men svaret visad alltså att det har hon icke.

Och med ”hon har” så menar jag att hon påstår att hon har det. Allt hon säger får ju tas med en rejäl nypa salt.
Citera
2026-07-28, 22:41
Medlem
Citat:
Och med ”hon har” så menar jag att hon påstår att hon har det. Allt hon säger får ju tas med en rejäl nypa salt.

Precis, viktigt att lägga till att HON PÅSTÅR, inget har man fått se svart på vitt förutom den här domen från förvaltningsrätten. Innan bevis finns tror jag inte på något!
Citera
2026-07-29, 08:18
Medlem
Citat:
Aha, tackar för den uträtningen av frågetecknet.
Citera
2026-07-29, 08:20
Medlem
Den där cocosyoghurten hon slevar i sig, innehåller ca 84 kcal/100gr just saying, hon får jobba på dag om hon ska upp i sina 3000 kcal. Själv ser jag fram emot äggmackor med smör, hembakt rågbröd, majonäs, frukt och kaffe.
Citera
2026-07-29, 09:33
Medlem
Hon fick diagnosen polyneuropati men läkaren på Vc tog bort den då blev hon jättearg.
Jag undrar om det inte var så att hon fick diagnosen idiopatisk neuropati, vilket betyder att man inte inte hittat orsaken bakom nervsmärtan. Men läkaren på vc visste om hennes anorexi och att det var den som gav nervsmärta och därför tog bort diagnosen.
Citera
2026-07-29, 11:45
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Precis. Och värt att tillägga är att undersökningen inte kunde göras färdigt fullt ut då A efter några minuter blev "kraftigt illamående" och fick avbryta. Hon kanske hade ätit något som var mer än 3 tuggor proteinbar av rädsla för att de skulle väga henne eller något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in