Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
Då kan väl hela delforumet Religion arkiveras?
Varför? Det finns väl hur mycket som helst att diskutera om som dessutom är mycket viktigt att diskutera. Exempelvis religionshistoria och all skit det ställt till med och hur det har bromsat mänsklighetens utveckling.
Hur religionen myglas in i samhällen än idag.
Ifrågasätta politiker och partier för deras mjäkighet inför religionernas sjuka krav i samhället.
Men det är lite synd att det är nedlusat med religionsaktivism och att religionskritik konstant varnas för. Det kan jag nog säga. Men det är som det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Det kanske du har rätt I, både om vad som är möjligt i verkligheten, och om varför Mod korgade tråden. Men det säger ju liksom inte Mod själv, varken i pm-konversationen eller i den här tråden. Vore väl bra iaf om Mod sa det själv?
Nja, som moderator så måste man utgå ifrån att alla är 18 år och uppåt. Då kan man anta att de har en grundskola och sannolikt även ett gymnasium i väska. Då vet man till 100% att det inte finns någon gud om man är vid sina goda vätskors tillstånd. Så en moderator borde räkna med att hen förstår detta utefter premisserna jag ställde upp. Det måste man kunna räkna med.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Tycker du att de borde korga alla trådar på Flashback om sånt som "vi" (politiskt korrekta, akademiker, "7-klövern", ..?) "vet med 100% säkerhet inte kan hända"? Det är inte Flashback för mig. En stor del av behållningen är ju just när man får debunka knasiga teorier, och se hur många knasiga personer som har väldigt konstigt idéer. De finns ju ändå, och här på Flashback får de komma till tals -- trodde jag iaf.
Det beror på vad det är för fråga och vad för forumdel det är. Den här tråden var ju hur man än vrider och vänder på det rent nonsens.
När det gäller kristendomen så har vi redan debunkat den långt innan Flashback ens fanns. Sen har vi på Flashback debunkat kristendomen om och om igen i tusen och åter tusen inlägg. Det är redan gjort. Kan vara något såndant också som ligger bakom.