2019-08-18, 04:50
Medlem
Dinkeydonks avatar
Jag tänker göra det nästa val.

Ser det som en röst på dom vita i schackbrädet.

Vad skulle hända om alla människor röstade blankt?

Det skulle ju inte gå? Då krävs det bara att en enda människa av alla 10.000.000 bara behöver rösta på ett parti.

En människa måste då lägga sin röst på ett parti och då blir ett helt parti en diktatur i landet.

Om en enda människa skulle säga vilket parti som borde vinna.

Jag kommer rösta blankt i alla fall.

Demokrati är en lögn. Om en enda människa vilken som helst kan styra ett helt land med sin röst om alla andra människor skulle rösta blankt.

Förstår ni att demokrati är ett sätt för makthavare att se vilka människor som vill ha makt över makthavare?

Jag tänkte faktiskt rösta blankt förra valet, jag har aldrig varit intresserad av politik. Jag hade hellre bara levt mitt liv om ingenting så viktigt och orättvist hade dykt upp som massinvandringen och mångkulturaliseringen och Islamiseringen av vårat land.

Ta då vilket politiskt synsätt som helst med dom problemen just ni/du upplever, och den enda som skulle rösta på ett parti skulle vara satan ifall vi alla enades om att rösta blankt.

#Truth #Blankröst
Senast redigerad av Dinkeydonk 2019-08-18 kl. 04:56.
Citera
2019-08-18, 04:59
Bannlyst
Det enda du åstadkommer med en blank röst är att du visar ditt missnöje, och det är ingen som kommer bry sig.
Citera
2019-08-18, 05:14
Bannlyst
Om man röstar blankt så tror man på demokratin, man har bara inte funnit ett parti som man själv stöder. Om man å andra sidan inte tror på demokratin är det ju bara att låta bli att rösta, alternativt flytta utomlands till någon mysig diktaturstat.

Frågan är egentligen inte värd att diskutera då alla riksdagsledamöter garanterat röstar. Om då 349 ledamöter röstar på sitt eget parti kommer styret vara oförändrat även efter valet.
Citera
2019-08-18, 05:18
Medlem
En blank röst gills som en röst, så om jag får killgissa så blir inte valet giltigt, eller snarare blankt ”vinner” och det blir omval. Hade alla utom en valt att inte rösta överhuvudtaget så hade det enda rösten vunnit.

Rätta mig om jag har fel här, såklart.
Citera
2019-08-18, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
En blank röst gills som en röst, så om jag får killgissa så blir inte valet giltigt, eller snarare blankt ”vinner” och det blir omval. Hade alla utom en valt att inte rösta överhuvudtaget så hade det enda rösten vunnit.

Rätta mig om jag har fel här, såklart.

Du har fel. En enkel sökning på nätet hade informerat dig om att en blank röst räknas som ogiltig. De blanka rösterna räknas helt sonika bort från resultatet.
Citera
2019-08-18, 07:51
Medlem
Det blir en politisk fråga om Riksdagen anser att valet är giltigt och Riksdagsbildandet är lämpligt. Det finns ingen reglering i varken Kungörelsen eller i Vallagen när det gäller valdeltagande och antalet röster.

Är allmänbildningen så dålig här att folk inte ens kan läsa?
Citera
2019-08-18, 08:56
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det blir en politisk fråga om Riksdagen anser att valet är giltigt och Riksdagsbildandet är lämpligt. Det finns ingen reglering i varken Kungörelsen eller i Vallagen när det gäller valdeltagande och antalet röster.

Är allmänbildningen så dålig här att folk inte ens kan läsa?

Detta är ett diskussionsforum och ingen akademisk examination. Sluta vara så dryg.
Citera
2019-08-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkeydonk
Jag tänker göra det nästa val.
Ser det som en röst på dom vita i schackbrädet.
Vad skulle hända om alla människor röstade blankt?
Det skulle ju inte gå? Då krävs det bara att en enda människa av alla 10.000.000 bara behöver rösta på ett parti.
En människa måste då lägga sin röst på ett parti och då blir ett helt parti en diktatur i landet.
Om en enda människa skulle säga vilket parti som borde vinna.
Jag kommer rösta blankt i alla fall.
Demokrati är en lögn. Om en enda människa vilken som helst kan styra ett helt land med sin röst om alla andra människor skulle rösta blankt.
Förstår ni att demokrati är ett sätt för makthavare att se vilka människor som vill ha makt över makthavare?
Jag tänkte faktiskt rösta blankt förra valet, jag har aldrig varit intresserad av politik. Jag hade hellre bara levt mitt liv om ingenting så viktigt och orättvist hade dykt upp som massinvandringen och mångkulturaliseringen och Islamiseringen av vårat land.
Ta då vilket politiskt synsätt som helst med dom problemen just ni/du upplever, och den enda som skulle rösta på ett parti skulle vara satan ifall vi alla enades om att rösta blankt.

#Truth #Blankröst

Om du inte noterat det själv finns det dussintals "rösta blankt" trådar här. Det är bara idiotiskt att starta ännu en.
Citera
2019-08-18, 10:00
Medlem
Säkert blir det någon jävel som ska förstöra med en sosse röst, men ok vi säger väl endast blank!
Det hade blivit omval tills någon givet sig. Om det skulle hålla i sig och folk är så jäkla envisa med sina blankröster, så hade det blivit lottdragning.
Citera
2019-08-18, 10:31
Medlem
Fris avatar
Finns ingen lösning, det är en bugg i lagstiftningen. Liksom ifall inget parti når 4%. Kuppmakarna tänkte inte så långt när de 1809 överförde den enväldige kungens makt till sitt eget Riksdagis. Svenskar har inget som helst intresse för sånt som samhälle och politik, ingen har någonsin föreslagit att vi borde skaffa en författning och maktdelning och oberoende rättsväsende och medborgerliga rättigheter. Sverige är en primitiv totalitär demokrati.

Om Riksdagis plötsligt dikterar att ett valresultat är ogiltigt och att sittande Riksdagis är den eviga Riksdagis, då är det svensk lag. Riksdagis har per definition alltid rätt. Det är omöjligt att pröva en fråga om att Riksdagis skulle ha brutit mot någon lag, det är en självmotsägelse. Så länge 99.5% fortsätter att rösta för dramatiskt ökad massinvandring, noll brottsbekämpning, världens allra högsta straffskatter mot arbete och för att Sverige ska vara en maktlös och gränslös provins i den globalistiska EU-Sovjetiska världsstaten så kommer Sverige att förbli demokratiskt. Om en majoritet av svenskarna tvärtom skulle rösta för sådant som ligger i deras egna intresse istället (vilket aldrig kommer att hända) så avskaffar vår totalitära Riksdagis abrupt den demokratiska låtsasteatern, och ingen svensk kommer att bry sig ett skit om det heller. Svenskar i gemen är precis som TS: "- Jag bara kastar bort min röst som ogiltig utan att tänka!"
Senast redigerad av Fri 2019-08-18 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in