2025-05-22, 15:10
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag har både gett flyktiga pussar och tagit emot dem med kvinnor jag känner väl.
Det du kallar klenhet, är styrka och socioemotionell kompetens. Att du inte själv förstår det tyder på att du själv är klen och en av de som åtnjuter att andra anpassar sig till din svaghet.

Nu diskuterar du som en bög och först nu inser jag att du trollingfiskar.
End off..
Citera
2025-05-22, 15:11
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Jaså, jag missade att hon hade tagit på honom innan. My bad. Men oavsett diskuterar vi inte just det fallet utan åsikten att man ska få ta på vem man vill. Och där tycker vi inte lika. Och hur fan gör det mig till sexistisk? Håll dina händer i styr, enkelt.
Om en tjej örfilar mig gör jag likadant tillbaka. Jag är ingen bot.
Jag tycker inte att man får ta på vem som helst. Varför fortsätter du att göra bort dig genom att slå in öppna dörrar?
Självskadebeteende?
Citera
2025-05-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det var ju Reneé som sa till Micke innan den blöta kvällen "att ikväll ska vi bli spritfulla och ha kul". Tror det krökades på en hel del där under e.m/kväll/natt och att Reneé och Micke fortfarande var berusade på morgonen/förmiddag. MEN som vi alla vet som har haft en rejäl bläcka kommer bakisångesten som ett brev på posten när alkoholen går ur kroppen. Kanske har Reneé inte haft rejäl bakisångest någon gång och visst f-n mår man som man förtjänar dagen efteråt. I kombination med en uppriven man efter samtal med denne, och att det börjar tisslas och tasslas i teamet, så är bollen i rullning.... Som sagt en hel jävla hönsgård av en liten fjäder och förmodligen 2 karriärer som får sig en rejäl törn, eller kanske t o m "förstörs"

Man kan tycka att inspelningsansvarig Clara borde ha tuttat ihop M och R i någotslags 3-partssamtal där på e.m. Det borde ha hänt en hel del liknande händelser under åren i denna produktion. Långa inspelningsdagar, en hel del alkohol kan man tänka, friktioner och konflikter av olika slag o s v o s v. Men alltid lätt att vara efterklok och det rättsliga efterspelet kom ju inte först flera månader efteråt om jag förstått det hela rätt.

Att man varit berusade och festat rejält är ostridigt. Precis som du säger så finns det insitament för målsägande att agera som hon gör (bakfylleångest, ångest över skvaller eller vad kollegorna skall säga, ångest över karriären, ångest för vad hennes man skall tycka osv.) och då är det ju trovärdigheten man skall ifrågasätta, för tillförlitligheten i hennes uppgifter är det ju inget fel på (den får ju stöd på många håll).
En del som dock stöttar upp hennes trovärdighet är ju att både hon och M.L är överens om att hon skall ha knuffat undan M.L vid det andra tillfället, dvs när hon anser att han pussat henne för andra gången och där han anser att det endast varit ett försök till en puss. Den uppgiften ger ju stöd för att detta var någonting hon inte ville.
Citera
2025-05-22, 15:13
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Nu diskuterar du som en bög och först nu inser jag att du trollingfiskar.
End off..
Jag avslutar gärna en diskussion med någon som hittills inte kommit med ett enda valitt argument, utan bara staplat intellektuella härdsmältor på varandra för att försöka dölja sin egna moraliska korruption.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-22 kl. 15:40.
Citera
2025-05-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tänker samma sak att det är en generationsfråga. Reagerar ofta på de som är 10-15 år yngre än en själv har massa jävla rättigheter och inga skyldigheter eller eget ansvar. De tjafsar med sin bostadsrättsförening och de tjafsar med arbetsgivaren och de blir uppröda över allt möjligt och det ska anmälas och bojkottas och ALLA ska engageras.

Det är dagisgenerationen. Stödhjuls- och cykelhjälmsgenerationen. Något hände på 80-talet. Vi som är födda på 70 och 60-talet fick klara oss själva och lösa våra situationer. Fanns knappt en kurator på skolan.

Felpost
Senast redigerad av design 2025-05-22 kl. 15:18.
Citera
Medlem
M.L borde ju få ett långt fängelsestraff för idioti då han fått för sig att en ung tjej skulle vara intresserad av honom trots att han ser ut som skit och är 60+
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Alla ni som klagar på Mickes beteende. Har ni aldrig varit fulla eller överförfriskade som det så fint heter. I det tillståndet händer det många dumheter men dom reder man ut dagen efter. Sen är allt ur värden. Skulle alla springa till polisen så fort det händer något under alkoholens inverkan hade vårt rättsväsende gått under.

Jag har varit dyngrak en miljon gånger. Inte går jag runt och tafsar på tjejer för det. Alkohol får inte folk att börja tafsa och sexuellt ofreda andra personer - det fanns där redan från början.
Citera
2025-05-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag tänker samma sak att det är en generationsfråga. Reagerar ofta på de som är 10-15 år yngre än en själv har massa jävla rättigheter och inga skyldigheter eller eget ansvar. De tjafsar med sin bostadsrättsförening och de tjafsar med arbetsgivaren och de blir uppröda över allt möjligt och det ska anmälas och bojkottas och ALLA ska engageras.

Det är dagisgenerationen. Stödhjuls- och cykelhjälmsgenerationen. Något hände på 80-talet. Vi som är födda på 70 och 60-talet fick klara oss själva och lösa våra situationer. Fanns knappt en kurator på skolan.

Det är väl alltid så? Inget unikt för just det generationsskiftet, utan alla tycker väl att "det var bättre förr"; och pekar på sin egna ungdom?
Citera
2025-05-22, 15:24
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Jag har varit dyngrak en miljon gånger. Inte går jag runt och tafsar på tjejer för det. Alkohol får inte folk att börja tafsa och sexuellt ofreda andra personer - det fanns där redan från början.

+1
Citera
2025-05-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins

Du måste ha i åtanke att majoriteten här på FB är gamla och växte upp i en tid där män daskade sin sekreterare på rumpan, och det var bara var något man gjorde innan man febrigt hällde upp sin femte whiskey från skrivbordslådan på kontoret. Ingen big deal.
Citera
2025-05-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det blir ju lite oundvikligt att hon blir i beroendeställning. Då Micke tar så stor roll i produktionen som programledare. Jag tror hon insåg beroendeställningen efter brottet. Därför hon gjorde som hon gjorde. Gick inte att jobba kvar i den situationen. Även om han tonar ned sin status så är den där.

Visst kan det vara så. Ville bara förtydliga att detta inte är ett mål med uttalat uppsåt/motiv kopplat till M.L beroendeställning. Det finns inget påstående om det, man har i princip inte ställt några frågor om det och heller inte kallat några vittnen som skall styrka någonting sådant.

Rent juridiskt kan jag också tänka mig att det skulle bli diskussioner om detta är att anse som en beroendeställning eller inte. Eftersom det (i M.L förhör) framgått att redaktören är överordnad programledaren och ansvarar för dennes manus. M.L har också berättat hur tacksam han varit över att deras relation/samarbete fungerat så bra och att det inte funnits någon prestige från hennes sida som redaktör, vilket M.L menar inte skulle bli bra. Det framgår ju också att målsägande, som redaktör, tillhört "innersta kretsen" av TV-produktionen
Citera
2025-05-22, 15:27
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Det är väl alltid så? Inget unikt för just det generationsskiftet, utan alla tycker väl att "det var bättre förr"; och pekar på sin egna ungdom?

Nej det handlar inte om att "det var bättre förr". Det är en skillnad på generationerna. Ser det även hur jämnåriga behandlar sina barn. En 12-åring kan inte lämnas ensam hemma i två timmar. Barn skjutsas och hämtas. Föräldrarna är engagerade i fotbollsträningar och allt möjligt. De blir inte lika självständiga som vi tvingades bli, utan förväntar sig hjälp och uppmärksamhet så fort något händer dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in