2025-05-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej det handlar inte om att "det var bättre förr". Det är en skillnad på generationerna. Ser det även hur jämnåriga behandlar sina barn. En 12-åring kan inte lämnas ensam hemma i två timmar. Barn skjutsas och hämtas. Föräldrarna är engagerade i fotbollsträningar och allt möjligt. De blir inte lika självständiga som vi tvingades bli, utan förväntar sig hjälp och uppmärksamhet så fort något händer dem.

Hela din argumentation följer ju diskursen om att det var bättre förr; i det att millennials och senare blir mindre självständiga, vilket du tycker är problematiskt.

Jag menar inte att du har fel i det, jag menar bara att alla har ju svårt att förstå sin nästkommande generations beteenden.

Vem vet, att en sån här "skitsak" blir polisanmäld kanske leder till att färre gubbar inom media pussar sina yngre kollegor på munnen, som i förlängningen leder till en bättre arbetsmiljö inom just media? Det vet man ju inte.
Citera
2025-05-22, 15:46
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Hela din argumentation följer ju diskursen om att det var bättre förr; i det att millennials och senare blir mindre självständiga, vilket du tycker är problematiskt.

Jag menar inte att du har fel i det, jag menar bara att alla har ju svårt att förstå sin nästkommande generations beteenden.

Vem vet, att en sån här "skitsak" blir polisanmäld kanske leder till att färre gubbar inom media pussar sina yngre kollegor på munnen, som i förlängningen leder till en bättre arbetsmiljö inom just media? Det vet man ju inte.

Ja det är en generationsfråga. Vi som är födda på 70 och 60-talet förstår inte hur man kan bli så traumatiserad av en puss på munnen och fattar inte varför det ska polisanmälas och läggas skattepengar på rättegång och tjafs istället för att bara prata om det dagen efter som två vuxna självständiga individer.
Citera
2025-05-22, 15:54
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Läser man sms (i FUP) så verkar hon lugn som helst, skickar till och med ett hjärta till honom och ber honom följa med på lunch. Sju timmar senare har hon totalt ändrat inställning, förmodligen av den enkla anledningen av att hon förstått att detta kommer att läcka ut och då plötsligt måste hon ju tänka på sin man, det ser bättre ut om hon anmäler fast hon egentligen inte brydde sig, fy fan! Hoppas hennes man ser igenom det hela.

Det kanske var hennes man som blev så svartsjuk när han fick reda på pussarna. Så hon kände sig tvungen att anmäla annars skulle hon få ett helvete hemma.
Citera
2025-05-22, 15:58
Medlem
Ur förhöret med den brottsmisstänkte:
Och jag har tänkt att som man är det ju spännande att prata med en kvinna. Hyfsat jämnårig och jämföra saker.
Han var alltså 21 år gammal när hon föddes.
Oavsett, 60 år är lite väl gammalt för att inte kunna kontrollera sitt uppträdande bättre än så här.
Citera
2025-05-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Varför är det okej för en kvinna att ta tag i huvudet och tvinga till sig en kyss utan samtycke, men inte en man?

Video: https://gofile.io/d/C6of1x
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tycker alla som läser tråden bör se denna film. Lena Endre kränker Persbrandts kroppsliga integritet på scen inför publik och han har inget val än att spela med. Skulle bli dålig stämning om han puttade bort henne. Notera även att kvinnor i publiken jublar efteråt.

Eller så tittar man på hela Expressens klipp.
https://35af7f35d326f914493af9e85b6a...73599_288p.mp4
Citera
2025-05-22, 16:16
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Hon tar fortfarande tag i hans huvud. Även om det var lugnt för honom i detta fall så kunde hon inte vetat det på förhand. Pucko
Citera
2025-05-22, 16:16
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:

Och det ändrade vadå?
Citera
2025-05-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ur förhöret med den brottsmisstänkte:
Och jag har tänkt att som man är det ju spännande att prata med en kvinna. Hyfsat jämnårig och jämföra saker.
Han var alltså 21 år gammal när hon föddes.
Oavsett, 60 år är lite väl gammalt för att inte kunna kontrollera sitt uppträdande bättre än så här.
Han verkar ju vara en fullständigt verklighetsfrånvänd idiot. Han säger också"Jag tycker att jag i efterhand har på goda skäl misstänkt att hon varit intresserad av mig." Har han aldrig kollat sig själv i spegeln? FHL måste ju haft svårt att hålla sig för skratt när han kom med sån idioti.
Citera
2025-05-22, 16:21
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
M.L borde ju få ett långt fängelsestraff för idioti då han fått för sig att en ung tjej skulle vara intresserad av honom trots att han ser ut som skit och är 60+

Ung tjej?
Damen ifråga är 40 år
Citera
2025-05-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Ung tjej?
Damen ifråga är 40 år
ja men han borde inse att ingen under hans ålder skulle ta i honom med tång.
Citera
2025-05-22, 16:33
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

Det ändrade absolut ingenting, idiot.
Citera
2025-05-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
M.L borde ju få ett långt fängelsestraff för idioti då han fått för sig att en ung tjej skulle vara intresserad av honom trots att han ser ut som skit och är 60+
Skall vi gissa att de flesta tjejer i målsägandens ålder lätt skulle välja Micke om valet stod mellan dig och honom, Pungen98?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in