2025-05-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Eller så är detta ett exempel på att kvinnor genom alla tider har varit trötta på att män ta friheter med deras kroppar, och samtidigt varit usla på att läsa deras signaler?

Typexempel: en tjej som jobbar med kundservice ler och skrattar i samröre med en man; mannen tänker att: "här finns det nåt". Antalet gånger tjejer berättat att de hamnar i såna situationer är otaliga.

Det krävs inte jättehög social förmåga för att se när en tjej - på riktigt - är intresserad av dig. Det är bara att vi styrs i så hög grad av kuken att vi är riktigt dåliga på att avgöra detta. Speciellt när man är så kallat spritfull, som i detta exempel.
EXAKT. Det är det jag skrev. Att när man är full (och kanske också har en släng av autism) är man riktigt dålig på att avgöra detta. Varken det nu beror på kuken eller annat. Om man accepterar detta och därför vill gardera sig fullt ut för att inte hamna i domstol så tar man med sig ett formulär som motparten får signera.
Senast redigerad av lont 2025-05-26 kl. 14:23.
Citera
2025-05-26, 14:14
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Mm, jag gör en objektiv redogörelse för vad som presenteras i FUP:en, medan du av någon oklar anledning påstår att de pratar om andra tillfället, trots att det står klart och tydligt att det är ett helt nytt förhörstillfälle.
Du fastnar i en enstaka formulering och förmår inte att se helhetsbilden.
Citera
2025-05-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du fastnar i en enstaka formulering och förmår inte att se helhetsbilden.

Jag fastnar inte vid en enstaka formulering, jag reciterar vad han sa, och jag undrar fortfarande HUR du gör tolkningen att han menar andra tillfället? Du har inte kunnat svara på det en enda gång.

(Och med en "inte enda gång" så menar jag noll gånger, inte bara vid andra tillfället).
Senast redigerad av design 2025-05-26 kl. 15:10.
Citera
2025-05-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
EXAKT. Det är det jag skrev. Att när man är full (och kanske också har en släng av autism) är man riktigt dålig på att avgöra detta. Varken det nu beror på kuken eller annat. Om man accepterar detta och därför vill gardera sig fullt ut för att inte hamna i domstol så tar man med sig ett formulär som motparten får signera.

Ja, jo, du har ju iofs rätt i sak att det skulle vara att helgardera sig genom att ta med en formulär, men jag vetefan...

Vill vi leva i en sån värld? Är det inte bättre att - i sann darwinistisk anda - låta de män som inte har förmågan att avgöra detta bli anmälda och dömda för den här typen av brott? Det är ju trots allt en evolutionär fördel att sålla agnarna från vetet, som man säger.
Citera
2025-05-26, 15:25
Medlem
bearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om du slår någon på käften och ursäktar dig att du var berusad, blir du lika väl straffad för det.

Om du ligger redlöst berusad anses du befinna dig i en särskilt utsatt situation med begränsade möjligheter att freda din sexuella integritet.

Så det är tvärtom graverande för gärningsmannen.
Det är dubbelmoral att påstå att man ibland bär ansvar för de handlingar och situationer som uppkommer under berusning och ibland inte. I ”samtyckeslagen” står det heller inget om grad av berusning, bara berusning. Så det kan lika gärna vara så att du döms för misshandel efter att du ramlar in i någon och slår till personen i ett redlöst berusad tillstånd, samtidigt som du ses som ett offer som inte kunnat samtycka när du mer eller mindre nyker, fullt frivilligt och på eget initiativ haft sex efter ett ha druckit ett glas vin.
Citera
2025-05-26, 15:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Eller så är detta ett exempel på att kvinnor genom alla tider har varit trötta på att män ta friheter med deras kroppar, och samtidigt varit usla på att läsa deras signaler?

Typexempel: en tjej som jobbar med kundservice ler och skrattar i samröre med en man; mannen tänker att: "här finns det nåt". Antalet gånger tjejer berättat att de hamnar i såna situationer är otaliga.

Det krävs inte jättehög social förmåga för att se när en tjej - på riktigt - är intresserad av dig. Det är bara att vi styrs i så hög grad av kuken att vi är riktigt dåliga på att avgöra detta. Speciellt när man är så kallat spritfull, som i detta exempel.

Nu ignorerar du att också kvinnan i det aktuella fallet har vidrört honom på hans underarmar, ansikte och axlar. Hon har även vidrört honom i nacken (en väldigt känslig zon ) och haft handen innanför hans skjorta innan middagen. Detta enligt den misstänkte mannen.

I alla tider har också män upplevt att kvinnor tar sig friheter med deras kroppar och varit usla på att läsa deras signaler.

Kvinnan skickade dessutom ett hjärta till honom efter de två traumatiska pussarna, det känns faktiskt som hon själv agerat på ett väldigt märkligt sätt.
Citera
2025-05-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu ignorerar du att också kvinnan i det aktuella fallet har vidrört honom på hans underarmar, ansikte och axlar. Hon har även vidrört honom i nacken (en väldigt känslig zon ) och haft handen innanför hans skjorta innan middagen. Detta enligt den misstänkte mannen.

I alla tider har också män upplevt att kvinnor tar sig friheter med deras kroppar och varit usla på att läsa deras signaler.

Kvinnan skickade dessutom ett hjärta till honom efter de två traumatiska pussarna, det känns faktiskt som hon själv agerat på ett väldigt märkligt sätt.

Jag ignorerar inget faktum, som du får det att låta som. Jag ignorerar Mickes påstående om detta, och det är för att han ändrar dina påståenden genom hela FUP:en till den grad att det är rätt enkelt att avfärda det som lögner.

Det kanske låter märkligt för dig att hon agerat som hon gjorde, men skulle du ha mer erfarenhet av utsatta kvinnor så skulle du inte tycka att det är märkligt.
Citera
2025-05-26, 15:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Kanske hade en motanmälan varit på sin plats utifrån att kvinnan hade tallat med händerna innanför hans skjorta?

Det känns faktiskt som ett värre övertramp än att utdela en fyllepuss eller två.
Citera
2025-05-26, 15:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag ignorerar inget faktum, som du får det att låta som. Jag ignorerar M*ckes påstående om detta, och det är för att han ändrar dina påståenden genom hela FUP:en till den grad att det är rätt enkelt att avfärda det som lögner.

Det kanske låter märkligt för dig att hon agerat som hon gjorde, men skulle du ha mer erfarenhet av utsatta kvinnor så skulle du inte tycka att det är märkligt.

Det är märkligt att hon får ta på hans underarmar, ansikte och axlar plus nacke och ha handen innanför hans skjorta men när han sen utdelar en fyllepuss eller två så är det lika med sexuellt ofredande.
Citera
2025-05-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är märkligt att hon får ta på hans underarmar, ansikte och axlar plus nacke och ha handen innanför hans skjorta men när han sen utdelar en fyllepuss eller två så är det lika med sexuellt ofredande.

Har du problem med läsförståelsen? Låt mig förtydliga isåfall:

Det är Micke som påstår att detta har hänt. Renée däremot påstår att han hittar på. Hon har, enligt henne, inte alls rört honom på detta sätt.

Jag väljer att tro på henne, med den enkla motiveringen att han ändrar sin historia om och om igen, samt kommer med alldeles för långa utläggningar om kontexter, vilket ofta hör ihop med att man ljuger.
Citera
2025-05-26, 15:44
Medlem
Är det någon som håller med mig angående detta?

I förhören säger M att han i två veckor efter händelsen måste fortsätta vara karismatisk i rutan. Är det någon som faktiskt tycker att han är karismatisk?
Citera
2025-05-26, 15:47
Medlem
Citat:
Har du problem med läsförståelsen? Låt mig förtydliga isåfall:

Det är Micke som påstår att detta har hänt. Renée däremot påstår att han hittar på. Hon har, enligt henne, inte alls rört honom på detta sätt.

Jag väljer att tro på henne, med den enkla motiveringen att han ändrar sin historia om och om igen, samt kommer med alldeles för långa utläggningar om kontexter, vilket ofta hör ihop med att man ljuger.
Tycker inte det är konstigt alls att han ändrar sig hela tiden. Troligtvis är han nervös då hela hans karriär står på spel. Att han är anklagad för sexuellt ofredande är ju varje mans mardröm åtminstone enligt mig. En otrolig skam och förnedring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in