2025-05-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Sånt här småsvammel ska förstås inte åklagare och polis hålla på med i tider då människor och hus sprängs i bitar. Tramsåtalet kommer att ogillas. Men för Micke blir tiden fram till pension att vara programledare i Robinson/Love Islandkopia i nån av de obskyra betalkanalerna

Det är möjligt att det blir så. Och att det inte är en mänsklig rättighet att vara programledare på SVT. Men jag vill inte leva i ett samhälle där det är så, där människor som kan anses "samhällsbärande" är så fega och rädda om sina egna positioner.
Citera
2025-05-20, 19:46
Medlem
En känd SVT-profil står åtalad för sexuellt ofredande.

Det misstänkta brottet skedde i samband med en tv-inspelning som sedan fortsatte.

Kvinnan lämnade produktionen – men SVT-profilen jobbade vidare.

– Jag är chockad, jag hade ingen aning om det här, säger en medverkande till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/tv-och...llt-ofredande/

Profilen som utreds för sexuellt ofredande pausas av SVT.

”Profilens publika uppdrag kommer att pausas under den tid som rättsprocessen pågår”, skriver Christina Hill, programchef på SVT, i en kommentar.

https://www.expressen.se/noje/tv-och...pausas-av-svt/

SVT-stjärnan Micke Leijnegard åtalas för sexbrott
Nu stängs han av.
SVT pausar Micke Leijnegard från rutan så länge rättsprocessen mot honom pågår.
Stjärnan från ”Mästarnas mästare” är riktigt illa ute.

https://stoppapressarna.se/svenskt/s...-for-sexbrott/
Citera
2025-05-20, 19:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Nu har man stängt Facebook. Hon behöver ju en kriskonsult. Det kunde man ju redan ha gjort redan när rubrikerna dök upp.
Citera
2025-05-20, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Exakt. Vi lever i en värld där framförallt kvinnor är så extremt osäkra på sig själva. De vet inte vem de är utan försöker finna sig själva genom att läsa en manual på hur man ska vara som feminist.

Dagen då du öppnar en manual för att finna dig själv, är du högst olämplig att ta beslut som kan påverka dina arbetskamraters framtid.

Chefskvinnan på SVT borde känna ångest inför hennes framtid. Att hon inte kände att detta kunde lösas genom att två vuxna människor pratade igenom incidenten och gick vidare med livet.
Vad jag tycker är intressant är att det blir sådan uppståndelse när det handlar om människor som jobbar inom media. I det liv vi vanligt folk lever så reagerar man knappt och löser det genom att bara säga ifrån. Det behöver inte blir mer komplicerat än så.
Citera
2025-05-20, 20:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Det är inte hon som tär på samhället utan de som sätter igång det hela dvs åklagare och resten av dem.
De har nog inget val om de inte vill hudflängas i pressen och är rädda om karriären.
Citera
2025-05-20, 20:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHermit
Såsom kvinna 50+, som alltså hängt med ett tag, tror jag att det enda sättet för vissa män att förstå hur obehagligt det kan kännas att t.ex få en ovälkommen puss från en man, är att jämföra det med hur det skulle kännas för dessa män att få en ovälkommen puss av en annan man. There you have it.

Detta skrivet oberoende av skuld/straff-frågan i det aktuella fallet.

Får jag fråga dig varför du gör den jämförelsen?
Såsom man 50+ tror jag faktiskt inte heller i ditt exempel att det är speciellt många män som skulle polisanmäla sin manlige arbetskamrat för en sådan situation.
Citera
2025-05-20, 20:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Jag är intresserad av om det finns någon som vet vad för typ av information det kan vara som är maskad i texten? Vad brukar maskas? Vem bestämmer vad som ska maskas?
Citera
2025-05-20, 20:23
Medlem
stokkes avatar
Läser man sms (i FUP) så verkar hon lugn som helst, skickar till och med ett hjärta till honom och ber honom följa med på lunch. Sju timmar senare har hon totalt ändrat inställning, förmodligen av den enkla anledningen av att hon förstått att detta kommer att läcka ut och då plötsligt måste hon ju tänka på sin man, det ser bättre ut om hon anmäler fast hon egentligen inte brydde sig, fy fan! Hoppas hennes man ser igenom det hela.
Citera
2025-05-20, 20:27
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag är intresserad av om det finns någon som vet vad för typ av information det kan vara som är maskad i texten? Vad brukar maskas? Vem bestämmer vad som ska maskas?

Vi frågar den här snygga tjejen hos deras arbetsgivare SVT och ser vad vi får för svar:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...ningsprotokoll

Integritetskänsliga uppgifter...

Behöver ju inte handla om henne själv, utan att man nämner något känsligt om en tredje person som inte har med målet att göra.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-05-20 kl. 20:31.
Citera
2025-05-20, 20:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Läser man sms (i FUP) så verkar hon lugn som helst, skickar till och med ett hjärta till honom och ber honom följa med på lunch. Sju timmar senare har hon totalt ändrat inställning, förmodligen av den enkla anledningen av att hon förstått att detta kommer att läcka ut och då plötsligt måste hon ju tänka på sin man, det ser bättre ut om hon anmäler fast hon egentligen inte brydde sig, fy fan! Hoppas hennes man ser igenom det hela.

Skulle tro att i mångt o mycket ligger detta nära hur det ligger till.
Citera
2025-05-20, 20:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vi frågar den här snygga tjejen hos deras arbetsgivare SVT och ser vad vi får för svar:

Behöver ju inte handla om henne själv, utan att man nämner något känsligt om en tredje person som inte har med målet att göra.

Det punktade, ungefär en rad som är maskerad. Vad sjutton skulle det kunna vara?

När Renée hade puttat bort Micke så försvann han. Renée gick sedan och lade sig. Dagen efter
så smsade hon Micke och frågade om han var vaken. Micke svarade då att han bad om ursäkt
för att han försökt pussa Renée 2 gånger och han skyller på spriten. Micke frågar även om de
kan låtsas som att ingenting har hänt. Först svarar Renée att de kan låtsas som ingenting.
Renée förklarade att det är hemskt att säga, ............................................
hennes kropp gick in i något "jag ska försöka släta över det här" -
tillstånd. Så initialt sade Renée att de kan försöka glömma det, hon är allmänt trevlig och
försöker dämpa situationen.
Citera
2025-05-20, 20:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Samma här.

Efter det här gick Renée in i en otrolig kris och chock. ..................................
För nu har hon familj, barn och jobb att ta hänsyn till. Renée lämnade ett
uppdrag och blev kränkt av en programledare och menade att det är jobbigt bara därför också.
Jobbigt att våga säga ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in