2025-05-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är möjligt att du har helt eller delvis rätt i din analys. Jag kan dock känna att vi nu sitter och överanalyserar detta en smula.

Fakta 1: Mannen tvingade till sig minst en puss av kvinnan.
Fakta 2: Kvinnan tog så illa vid sig av detta att hon polisanmälde mannen.
Fakta 3: Efter att en åklagare tittat på fallet så gjorde han/hon bedömningen att mannen eventuellt gjort sig skyldig till brott och åtalade mannen.

Nu är det upp till domstolen att avgöra fallet. Jag tycker domen kommer bli intressantare att diskutera än kvinnans eventuella mående och motiv med anmälan.
Ja blir han dömd för detta så bör nog varenda man/kille ha minst en meters avstånd till alla kvinnor /tjejer i framtiden då finns ingen risk för att bli anmäld, och killarna får börja anmäla de också varenda liten grej! nyp på skinkan i baren.."ÅÅÅ jag känner mig helt kränkt och mår psykiskt dåligt av att den tjejen nöp mig på skinkan det är sexuella trakasserier"mm mm mm
Citera
2025-05-23, 13:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Oskönt missförstånd ja men brottsligt nej.

Åklagaren skulle inte åtala om han/hon inte ansåg att det kan bli en fällande dom så detta kan absolut handla om nåt brottsligt.
Citera
2025-05-23, 13:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Du kan ju inte jämföra att en främling tafsar med att två människor som känner varandra väl och tillbringat mycket tid med varandra och som på fyllan missförstår varandra för att deras relation varit oklar.
Hon var ju även sänt signaler med att smeka honom i nacken det gör man ju inte om ma är gift, där gick hon över gränsen. Sedan går Micke över gränsen.
Knappast en stor grej och definitivt inte ett brott.

Att hon på något sätt skulle ha tallat på honom förnekar hon bestämt så där står ord mot ord.
Citera
2025-05-23, 13:08
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag läste din analys av kvinnans agerande och svarade att du kan ha helt eller delvis rätt. Är inte det att kommentera dina åsikter?

Klart fallet är intressant ur flera aspekter men framförallt tycker jag det är ganska simpelt. Det handlar om en fyllepuss som fick en kvinna att bli ledsen som nu gått till rättegång. Trist för alla inblandade såklart.
Ja, han pussade en kvinna som han en längre tid haft en förtroendefull relation till. En puss som han efteråt bad om ursäkt för. En ursäkt som hon glatt mottog och föreslog strandhäng och lunch. En kvinna som tafsat på mannens armar och nacke samt tallat under hans skjorta med händerna.

Arma Sverige, arma män och kvinnor, om detta leder till fällande dom för sexuellt ofredande.
Citera
2025-05-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth90
Ja blir han dömd för detta så bör nog varenda man/kille ha minst en meters avstånd till alla kvinnor /tjejer i framtiden då finns ingen risk för att bli anmäld, och killarna får börja anmäla de också varenda liten grej! nyp på skinkan i baren.."ÅÅÅ jag känner mig helt kränkt och mår psykiskt dåligt av att den tjejen nöp mig på skinkan det är sexuella trakasserier"mm mm mm

Nu är ju just det du beskriver avskyvärt samt helt korrekt grund till att polisanmäla.. Sådana äckel, såsom du tenderar ju att göra lite fler saker när tillfälle ges i form av en relation. "Höhö, det var ju inte en våldtäkt. Hon ville kanske inte ha mina fingrar i sig. Höhö!"
Citera
2025-05-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det är en generationsfråga. Vi som är födda på 70 och 60-talet förstår inte hur man kan bli så traumatiserad av en puss på munnen och fattar inte varför det ska polisanmälas och läggas skattepengar på rättegång och tjafs istället för att bara prata om det dagen efter som två vuxna självständiga individer.

Jag är född på 80-talet och har samma inställning som du att anmäla detta missförstånd är idioti.
Så det är nog mer än en generationsfråga snarare att många kvinnor är överkänsliga och förstorar upp saker.
Citera
2025-05-23, 13:18
Medlem
sebertos avatar
Lejnegard får smaka på sin egen medicin som den pk-mupp och femtekolonnare han är genom att sälja sig till vidriga SVT. Detta är ju skitkul på riktigt. Hoppas tönten förlorar och får sparken. Det är ju denna agenda han stöttat i alla år. Vilket jävla miffo han är.
Citera
2025-05-23, 13:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truth90

En meters avstånd måste man inte hålla om han blir dömd men att pussa på folk utan deras medgivande är såklart en risk man tar.
Citera
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Skickar man ett hjärta dagen efter och vill äta lunch ihop så kan man ju inte sen anmäla.
Så känslig kan man inte vara, detta är något en vuxen människa måste kunna hantera. Att påstå att att hon fått PTSD är sinnessjukt. Förnedrande för alla människor som utsatts för verkligt hemska händelser. En sketen puss, somliga kvinnor är galna.

Kan bara hålla med här, anmälan känns enormt överdriven med tanke på att det handlar om en fyllepuss eller två mellan två arbetskollegor där också hon själv ska ha vidrört honom vid flera tidigare tillfällen med sina händer som då ska ha varit på hans underarmar, ansikte och axlar.

Vi ska även som du påpekar beakta att hon skickade ett hjärta och en lunchinbjudan till honom efter de två pussarna. Hon är dock rätt snabb på ändra inställning efter att ha pratat med andra personer som verkar ha haft en tvivelaktig påverkan.
Citera
Medlem
Citat:
Åklagaren skulle inte åtala om han/hon inte ansåg att det kan bli en fällande dom så detta kan absolut handla om nåt brottsligt.

Det går inte ihop någonstans om man har en flytande och oklar relation och någon missförstår så innebär ju inte det att ett brott begåtts.
Hon har ju tagit på honom samt skickat ett hjärta på vill äta lunch dagen efter. Vem gör så om man anser att han begått ett brott.
Citera
2025-05-23, 13:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, han pussade en kvinna som han en längre tid haft en förtroendefull relation till. En puss som han efteråt bad om ursäkt för. En ursäkt som hon glatt mottog och föreslog strandhäng och lunch. En kvinna som tafsat på mannens armar och nacke samt tallat under hans skjorta med händerna.

Arma Sverige, arma män och kvinnor, om detta leder till fällande dom för sexuellt ofredande.

Att hon tafsat på honom förnekar hon bestämt så där står ord mot ord.
Citera
2025-05-23, 13:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle
Nu är ju just det du beskriver avskyvärt samt helt korrekt grund till att polisanmäla.. Sådana äckel, såsom du tenderar ju att göra lite fler saker när tillfälle ges i form av en relation. "Höhö, det var ju inte en våldtäkt. Hon ville kanske inte ha mina fingrar i sig. Höhö!"
Du behöver lära dig att differentiera olika handlingar. Dina jämförelser är som att likställa en vänskaplig klapp på axeln med grov misshandel och mord. Det är bara när man resonerar så onyanserat och skevt som du, som man kan komma med ett sådant oanständigt personligt påhopp och kalla någon äckel och våldtäktsmän — bara för att personen till skillnad från dig själv, råkar besitta sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in