2025-05-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Visst är det så. Men målsägande har aldrig uttryckligen nämnt att det funnits en besvärande beroendeställning eller att en ev. beroendeställning skulle gjort att hon känt sig tvingad att agera på ett visst sätt. Hon har endast nämnt att hon valde att åka hem eftersom hennes jobb går ut på att jobba tillsammans med M.L hela dagarna, vilket skulle göra det ohållbart för henne att stanna kvar. Hon har utöver detta sagt att hon tiden efter detta genomgått en otrolig kris och chock och tyckt det varit jobbigt att hon blev kränkt av en programledare och lämnade uppdraget. I övrigt är både målsägande och M.L överens om att dom haft ett oerhört nära och bra samarbete - och då blivit väldigt nära vänner, nästan som en syskonrelation.

I övrigt så har ju vittnet C.M berättat att hon känner M.L väl - och att han inte är en programledare/maktperson som har ett rykte av att vara gränslös. Utan att han alltid är en schysst och nedtonad person som inte utnyttjar sina privilegier. Vittnet menar också att hon inte har någon upplevelse av att M.L gör sådant här upprepande eller på något sätt utnyttjar sin maktposition.

...Så detta målet handlar inte om beroendeställning på det sättet.

Det blir ju lite oundvikligt att hon blir i beroendeställning. Då Micke tar så stor roll i produktionen som programledare. Jag tror hon insåg beroendeställningen efter brottet. Därför hon gjorde som hon gjorde. Gick inte att jobba kvar i den situationen. Även om han tonar ned sin status så är den där.
Citera
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Min tes var att man inte pussar någon på munnen för att nästföljande dag skicka ett sms med texten förlåt förlåt förlåt.

Ja, men tydligen är det ju möjligt att man gör så för att någon annan är hyperkänslig för att vara snäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, utöver ogrundade personliga påhopp och allmänna etiketteringar så innehåller ditt inlägg ingenting mer ön ett intellektuellt hqveri
Du verkar vara en väldigt hatisk person och som sådan bör du hålla dig ifrån juridiska bedömningar och människor.
Ja jag blev faktiskt lite triggad av hur många som tycker de har rätt att ta på vem man vill utan konsekvenser. Ledsen om jag tog i lite mycket.

Ska jag hålla mig ifrån människor? Det är du som återigen hävdar att du får göra vad du vill med andra. "Det är ju bara säga ifrån" - smart
Citera
2025-05-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Alla ni som klagar på Mickes beteende. Har ni aldrig varit fulla eller överförfriskade som det så fint heter. I det tillståndet händer det många dumheter men dom reder man ut dagen efter. Sen är allt ur värden. Skulle alla springa till polisen så fort det händer något under alkoholens inverkan hade vårt rättsväsende gått under.

Men de flesta brott är ju alkohol och drog relaterade. Brottsligheten skulle gå ner markant om alkohol försvann.
Citera
2025-05-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Alla ni som klagar på Mickes beteende. Har ni aldrig varit fulla eller överförfriskade som det så fint heter. I det tillståndet händer det många dumheter men dom reder man ut dagen efter. Sen är allt ur värden. Skulle alla springa till polisen så fort det händer något under alkoholens inverkan hade vårt rättsväsende gått under.
Om man inte kan kontrollera sina handlingar på fyllan kanske man skulle avstå från att supa. Ganska dålig bortförklaring att jag var så full så saker händer.
Citera
2025-05-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Men de flesta brott är ju alkohol och drog relaterade. Brottsligheten skulle gå ner markant om alkohol försvann.
Där delar jag din åsikt till 100%.
Citera
2025-05-22, 15:03
Medlem
Mot bakgrund av den här historien skulle jag önska att vi lyfter blicken och börjar diskutera det allvarliga i det faktum att det vi troget avstår, av våra ofta hårt förvärvade inkomster, ska bekosta uppenbara nonsenshändelser, sett mot vad som händer runt om i världen.
En växande önskan är att göra ett seriöst ifrågasättande av vad hela metoorörelsen har medverkat till, på gott och ont.
Citera
2025-05-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag förstår. Män ska inte bara acceptera att bli grovt tafsade på och örfilade av överförfriskade kvinnor. Vi ska dessutom glädjas över det. Samtidigt ska en man som ger en flyktig puss i farten bli av med sitt jobb, kriminaliseras och registrerad i belastningsregistret. Av en kvinna som tidigare under kvällen har varit och tallat honom under skjortan.

Konstaterar att du är djupt sexistisk och moraliskt korrupt i din argumentation och går därför inte att ta på allvar.
Jaså, jag missade att hon hade tagit på honom innan. My bad. Men oavsett diskuterar vi inte just det fallet utan åsikten att man ska få ta på vem man vill. Och där tycker vi inte lika. Och hur fan gör det mig till sexistisk? Håll dina händer i styr, enkelt.
Om en tjej örfilar mig gör jag likadant tillbaka. Jag är ingen bot.
Citera
2025-05-22, 15:05
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Enligt stämningsansökan så har åklagaren endast åberopat vittnet I.A med anledning av hennes iakttagelser i samband med gärningen. Utifrån befintlig FUP så skulle M.L kunna åberopa vittnet M.D för styrkande av att M.L brukar pussa personer han tycker om i samband med fest.
Det är inte unikt att fler tillkommer med tiden.
Citera
2025-05-22, 15:05
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Åh herregud! Vad är detta frågar jag mig.
Sandlåda…

Självklart är det inte bra att någon tar sig friheten att pussa en medarbetare på munnen.
Det blir inte bra och de borde kunna lösa det där och då som vuxna människor.

Att åka hem och behöva krishantering och terapi ….. ja…. Vad säger man?!
Låter helt sjukt i mina öron.
Då har man inte varit med om mycket i livet.

Sånt här måste man kunna hantera utan rättsliga åtgärder. Enligt min åsikt löjligt att dra igång det så här långt.

Ja man slutar aldrig att förvånas. Är det en generationsfråga? Det var det första jag tänkte. Tag själv tag i problemet utan att anmäla. Idag ska allt anmälas vilket jag inte förstår. Det blir inte bättre på något sätt.

Var det inte Micke som hade sex på en toalett med en medarbetare på en personalfest för många år sedan och det gick så hett till att en av de två bröt armen / handen.

Jag uppfattar att det är lite ADHD över honom och att han är en glad skit.
I alla fall de gånger jag träffat honom.

Jag tänker samma sak att det är en generationsfråga. Reagerar ofta på de som är 10-15 år yngre än en själv har massa jävla rättigheter och inga skyldigheter eller eget ansvar. De tjafsar med sin bostadsrättsförening och de tjafsar med arbetsgivaren och de blir uppröda över allt möjligt och det ska anmälas och bojkottas och ALLA ska engageras.

Det är dagisgenerationen. Stödhjuls- och cykelhjälmsgenerationen. Något hände på 80-talet. Vi som är födda på 70 och 60-talet fick klara oss själva och lösa våra situationer. Fanns knappt en kurator på skolan.
Citera
2025-05-22, 15:08
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Då är du klen och svagsint.

Hur många gifta kvinnor har du kysst på munnen och sen skickat ett sms, förlåt förlåt förlåt.
Jag har både gett flyktiga pussar och tagit emot dem med kvinnor jag känner väl.
Det du kallar klenhet, är styrka och socioemotionell kompetens. Att du inte själv förstår det tyder på att du själv är klen och en av de som åtnjuter att andra anpassar sig till din svaghet.
Citera
2025-05-22, 15:10
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Ja jag blev faktiskt lite triggad av hur många som tycker de har rätt att ta på vem man vill utan konsekvenser. Ledsen om jag tog i lite mycket.

Ska jag hålla mig ifrån människor? Det är du som återigen hävdar att du får göra vad du vill med andra. "Det är ju bara säga ifrån" - smart
Nu kommer fler halmgubbar från din sida. Har inte hävdat något av det som du anklagar mig för.
Hur kommer det sig att det är alltid ni som saknar argument som alltid hemfaller till direkta lögner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in