2025-05-21, 22:38
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Jag jobbade för några år sedan som operatör på Polisens 11414 och om bara folk visste hur jävla mycket trams det anmäls…

Vi har en helt sjuklig anmälningshets i Sverige. Allt ska anmälas. Någon har varit dum, någon känner sig kränkt, någon har sagt något på twitter osv osv.

Det folk inte fattar att det äter så jävla mycket resurser och drabbar människor som blivit utsatta på riktigt.

Det här är ett typexempel på något som skulle kunna lösas mellan två vuxna människor utan att blanda in halva rättsväsendet.

Tack! Håller med fullständigt. Det är någon jäkla dagismentalitet där fröken ska ta den andra i örat. Spara resurserna till riktigt sexuellt ofredande där en snuskfabror ofredat någon genom att tafsa på badhuset eller skickat nakenbilder till en kollega.
Citera
2025-05-21, 22:40
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Det många verkar glömma är hennes mans inblandning. Tänk er själva att er brud ringer hem och säger att en kille tvångspussat på henne.

Ni kommer ju inte acceptera något annat än att hon anmäler honom. Låter hon honom komma iväg med en puss på din brud så vore det sinnes.

Står även i FUP att efter att ha snackat med sin man som kom anmälan.
Citera
2025-05-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ganska uppenbart att detta inte är första gången som Micke L har tagit sig diverse friheter på fyllan i samband med efterfester vid inspelningar utomlands. Han är ju inte heller den första (eller den sista) som spårat ur i den här typen av sammanhang. Arga Snickaren spårade ju ur totalt på efterfesten efter en Robinsonsäsong för några år sedan och Jessica Almenäs har ju vid minst två tillfällen varit otrogen i samband med inspelningarna av Superstars bl.a. med Olle Palmlöf.

Micke L lär ju nu vara rökt. Blir intressant att se vad SVT kommer att använda för ursäkt när han kommer bytas ut som programledare inför kommande säsong.
Det där stämmer inte. Olle Palmlöf som varit producent under tidigare år har berättat att Micke är en schysst men lite tråkig (Olle tycker att alla som inte släpper till och super är tråkiga). Han följde sällan med ut när Olle och gänget skulle ut och supa och han höll sig mest på sitt hotellrum efter middagen.
Citera
2025-05-21, 22:44
Medlem
Två märkligheter i pussgate.

1. Micke bad om ursäkt via SMS för sina (försök) till två pussar dagen efter händelsen. I förhöret nekar han delvis.

2. BO skickar dagen efter pussövergreppet frågan (inkl hjärtemoij) om Micke ska följa med på lunch. Ett par timmar senare lämnar hon produktionen.

Det verkar vara som en överförfriskad gränslös Micke träffat på en övervintrad Metoo:are. Ska Sverige verkligen behöva lägga ner resurser på detta trams när det skjuts, sprängs och misshandlas hejvilt?
Citera
2025-05-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
Det beror väl vad det är för kyss med tungan fram till gumseglet ...
Pussar är heller inte tillåtet.

Personligen rycker jag Wingårds pussar är sliskiga och äckliga. Han skulle f@n inte få pussa mig.
Verkligen. Jag hade han som nr1..
Citera
2025-05-21, 22:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det kan man såklart tycka. Precis som att man kan tycka att nån är en jävla mes som inte kan ta lite stryk eller lite rån. Men åklagaren i detta fall verkar i alla fall tycka att det fanns tillräckligt för ett åtal.
Nej, det är enorm skillnad. Tror man att obehaget av en oönskad puss är jämförbar med den oerhörda kränkning som ett rån eller misshandel innebär är man faktiskt inte riktigt klok på ren svenska.
Citera
2025-05-21, 22:50
Medlem
Beck86s avatar
Jag tycker att det är hon som gör fel. Han har gjort rätt för sig. Bett om ursäkt mm. Så nej..... I mina ögon så är det hon som är GM och han BO. Idiot kä**ing
Citera
2025-05-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ok Andrew Tate wannabe. Det är inte ett friskt beteende att så fort en man gör något mot en kvinnan omedelbart lägga ansvaret på kvinnan. Du kanske behöver vård. Män är ansvariga för sitt eget handlande.
Som kvinna reagerar jag på den aktuella kvinnans beteende. Jag har läst förundersökningsprotokollet och tagit del av kvinnans SMS-konversation med ML.
På det materialet grundar jag mina åsikter.
Citera
2025-05-21, 23:15
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Det där stämmer inte. Olle Palmlöf som varit producent under tidigare år har berättat att Micke är en schysst men lite tråkig (Olle tycker att alla som inte släpper till och super är tråkiga). Han följde sällan med ut när Olle och gänget skulle ut och supa och han höll sig mest på sitt hotellrum efter middagen.

Olle Palmlöf själv har ju åkt dit för både rattfylla och varit berusad i tv, så han tycker väl att alla andra är nyktra tråkmånsar.
Citera
2025-05-21, 23:24
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Två märkligheter i pussgate.

1. Micke bad om ursäkt via SMS för sina (försök) till två pussar dagen efter händelsen. I förhöret nekar han delvis.

2. BO skickar dagen efter pussövergreppet frågan (inkl hjärtemoij) om Micke ska följa med på lunch. Ett par timmar senare lämnar hon produktionen.

Det verkar vara som en överförfriskad gränslös Micke träffat på en övervintrad Metoo:are. Ska Sverige verkligen behöva lägga ner resurser på detta trams när det skjuts, sprängs och misshandlas hejvilt?

Pussgate var ett bra ord! Hade samma sak inträffat på midsommarfesten i radhuskvarteret hade inte polisen ens tagit upp en anmälan.
Citera
2025-05-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nä men du är ju inte insatt i tråden och vad som har hänt. Men genast driver du ditt korståg om mäns våld mot kvinnor och mord, våldtäkt och allt möjligt. Du gick igång på alla cylindrar när du läste "sexuellt ofredande".
Vi är några män (och kvinnor) som tycker att hela situationen är totalt blåst ur alla proportioner. Var det bra gjort av Micke? Nä det var lite slibbigt och han gick över en gräns. Men de var fulla allihop och man tappar omdömet och blir korkad. Men han bad om ursäkt direkt när han vaknade dagen efter och skrev förlåt, förlåt, förlåt att jag förskte pussa dig.

Uppenbarligen brydde han sig om henne och arbetsrelationen och ville lappa ihop situationen. Men det räckte inte utan det ska polisanmälas, läggas arbetstimmar, skattepengar och resurser på rättegång och trams.
Nej, man tafsar inte på andra eller ger ngn på käften för att man är full. Håll dig till DIN kropp. Nog för att man luftat känslor på fyllan och gjort dumheter, men inte utan samtycke. Dålig ursäkt av dåliga människor. Vet man om att man blir en sexförbrytare när man blir full bör man undvika att bli full. Hur svårt kan det va.
Citera
2025-05-22, 01:20
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Pussgate var ett bra ord! Hade samma sak inträffat på midsommarfesten i radhuskvarteret hade inte polisen ens tagit upp en anmälan.

Pussgate på midsommarfesten i radhuskvarteret. Polisen anländer.

- Han försökte pussa på mig!

- Va?! Vad sa du? Det här låter allvarligt! Vänta ska jag hämta anteckningsblocket i polisbilen. När hände det här? Vad hände sen??

- Klockan måste ha varit mellan 02.00 och 02.30 någon gång. Han försökte pussa mig och jag puttade bort honom. Sedan gick han och la sig!

- Han gick och la sig säger du. Vad hände sen?

- Dagen efter skrev jag ett sms och frågade om han var vaken. Då bad han om ursäkt för att han försökte pussa mig!

- Förstår din ångest och oro! Vi upprättar en anmälan genast, sedan får åklagaren ta tag i det här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in