2025-05-21, 21:48
Medlem
Hur får man för sig att anmäla en puss på fyllan som någon sedan ber om ursäkt för? Kan väl inte bara vara jag som tycker det är sjukt? Sunt förnuft borde väl finnas i rättsväsendet. Kan ju inte läggas resurser på vad som helst.
Citera
2025-05-21, 21:48
Medlem
Amors avatar
Sjuka är att den kvinnan har ansetts ha såna oerhörda ledaregenskaper så att hon blivit framlyft som chef.

Jag skulle aldrig kunnat ha respekt för en sådan övetdramatisk och illvillig person som chef, som uppenbarligen saknar alla former av omdöme hur man hanterar olika sociala situationer.

Vore hon ett sextonårigt nosringsemo hade jag kunnat förstå grejen att anmäla pussar till polisen. Men som en fyrtioårig chef, alla vettiga människor inser att det är totalt absurt.
Citera
2025-05-21, 21:52
Medlem
Namn på bo?
Citera
2025-05-21, 22:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
"Såna här fall" är alltså en puss. Bara så vi utreder det. Chocken och skammen som kommer med fördröjning efter en puss. Tror det är första kapitlet i stora psykologiboken om sexuella övergrepp.

Du får gärna kalla det puss om du vill. Åklagaren kallar det sexuellt ofredande. Det tycker jag väger tyngre än vad nån i tråden (inkl jag själv) tycker.
Citera
2025-05-21, 22:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Och likadant kan chocken komma momentant och visa sig på så sätt att man går med på allt fastän man egentligen inte vill m.m.
Det spelar ju faktiskt ingen som helst roll hur den anmälande har betett sig före, under eller efter händelsen för allt kan förklaras med att alla personer reagerar olika.

Det är upp till rätten att bedöma.
Citera
2025-05-21, 22:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad fan har hänt med folk? Chock? Skam? Psykolog? För ett försök till en puss? Ja, jisses vad degenererade de stackars svenskarna blivit. Totalt oförmögna att ta sig i kragen och gå vidare efter minimala motgångar.

Ja det kan man såklart tycka. Precis som att man kan tycka att nån är en jävla mes som inte kan ta lite stryk eller lite rån. Men åklagaren i detta fall verkar i alla fall tycka att det fanns tillräckligt för ett åtal.
Citera
2025-05-21, 22:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får gärna kalla det puss om du vill. Åklagaren kallar det sexuellt ofredande. Det tycker jag väger tyngre än vad nån i tråden (inkl jag själv) tycker.

Det visar hur du fungerar. En åklagare vet bäst. De tar upp ett fall för prövning där båda parter får argumentera för sin sak.
Citera
2025-05-21, 22:10
Medlem
Ursäkta trög men vem är det? Fattar inte
Citera
2025-05-21, 22:21
Medlem
DonaldBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Citat från FUP

..jag har ju två
systrar och jag pussar dem på munnen vid festliga tillfällen

Jag pussar även manliga kompisar när jag är full. Och det tycker jag att jag
kan se. Det här är en kille som skrattar åt det. Och det här är någon jag absolut inte ska pussa.

Intressant försvarstaktik.

Ja, om något verkar det som att han är en serie-ofredsman. Polisen kanske borde kolla med hans systrar om det rör sig om brottsliga handlingar?
Citera
2025-05-21, 22:27
Medlem
Vi har en helt sjuklig anmälningshets i Sverige. Allt ska anmälas. Någon har varit dum, någon känner sig kränkt, någon har sagt något på twitter osv osv.

Det folk inte fattar att det äter så jävla mycket resurser och drabbar människor som blivit utsatta på riktigt.

Det här är ett typexempel på något som skulle kunna lösas mellan två vuxna människor utan att blanda in halva rättsväsendet.
Senast redigerad av Auxen32 2025-05-21 kl. 22:36.
Citera
2025-05-21, 22:30
Medlem
Båda verkar vara överens om att dom är typ goda vänner och då kan man tycka att hon inte borde göra så stor grej av denna fyllepuss.
Men jag lutar nog åt att ML borde fatta bättre än att kröka till på arbetsplatsen med alla kollegorna och sen pussa sin kompis inte bara en utan två ggr.
Det är något sorts storhetsvansinne över detta beteende.
Citera
2025-05-21, 22:33
Medlem
Q6s avatar
Läste förhöret och får en känsla av att det är Clara som triggar allt när hon frågar R om hon har ihop det med M. R får panik över att skvallret skall spridas och drar igång en höndelsekedja som inte går att stoppa.

R som anmäler inger inget vidare förtroende och hur hon har kunnat bli chef är ofattbart.
Att någon som är attraherad av en innebär inte jordens undergång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in