Det varken påstår/undrar jag, eller skulle skambelägga; men Linderborg skriver att “Kvinnan säger till polisen att pussarna kändes värre än en våldtäkt.” vilket torde vara en så orimlig värdering att inte möjliggöras ens privat med mindre än egen erfarenhet. Jag undrar varifrån Linderborg har sitt påstående om kvinnans i åtminstone mina ögon orimliga värdering.
Senast redigerad av Zwerchstand 2025-05-24 kl. 16:42.
Du tycks inte vilja förstå att hon inte har någon plikt att lyssna på gärningsmannens förklaringar. Lika lite som hon skulle behöva sätta sig ner med någon som attackerade henne på gatan/i allmänna färdmedel/butiken etc.
Han kan ta hand om sina problem och tillkortakommanden på egen hand.
Han har som någon redan beskrev det väldigt väl - ”mulat henne” med otrohet inför alla medarbetare.
En del kommer att tro att ingen rök utan eld. En del kommer att tro på hennes ord. En del vet inte vad de ska tro.
Att han sen har ångest och ångrar sig är ngt han måste ta itu med själv.
Hon kan säkert ha ångest när hon tänker på hur det viskas i korridorerna.
Du är en sådan paragrafryttare som är en mardröm att ha på arbetsplatsen eller i bostadsföreningen. Kliv ner från dina höga hästar och kom in i verkligheten.
Du är en sådan paragrafryttare som är en mardröm att ha på arbetsplatsen eller i bostadsföreningen. Kliv ner från dina höga hästar och kom in i verkligheten.
Det är precis vad som behövs många gånger på båda ställena. Någon måste våga säga ifrån när en kollega/Styrelsekamrat/medlem i en förening har gått över gränsen.
Ok jag svarar åt dig. Du blir hellre antastad av Ola Salo då du har en rimlig chans att värja dig. Om gröna milen kommer kan man lika gärna ge upp direkt. Självklart gäller samma för kvinnor och män.
Ok jag svarar åt dig. Du blir hellre antastad av Ola Salo då du har en rimlig chans att värja dig. Om gröna milen kommer kan man lika gärna ge upp direkt. Självklart gäller samma för kvinnor och män.
För kvinnan hade ingen chans att värja sig menar du? Blev hon våldtagen stackaren?
Ja, en programledare har högre "offentlig" status än en manuschef. På produktionsplatsen har dock en manuschef både högre formell och informell status än en programledare. Manuschefen har människor under sig som hen är chef över, leder andra, sitter i ledningsggruppen och har stor makt över innehållet i produktionen.
Rent spontant känns mannens kommentarer så som de nedskrivits väldigt röriga och svåra att följa/förstå.
Kvinnans motsvarigheter tvärtom mer precisa och lättbegripliga.
Får mig att tro att endera har hon lättare att uttrycka sig, hon är ju manusförfattare, och detta kan bli till en stor fördel.
Frågan är om det är hennes minnesbilder eller om hon renodlat sin berättelse för att den ska bli mer logisk och slagkraftig?
Mannens berättelse att det bara rörde sig om en puss och sedan ett påtagligt tillkrånglat (ej nödvändigtvis osannt) förklarande utlägg om varför han i SMS:et skrev två pussar/pussförsök, sänker (oavsett vad som är sant eller ej) hans trovärdighet.
Med detta sagt så går det att inte säga annat att det inträffade är på sin höjd maximalt ett ringa brott med straffet villkorlig dom och lite dagsböter på sin höjd.
(Om nu inte rätten frikänner mannen). Detta borde ha löst internt och aldrig blivit en massmediala uppmärksammad samhällsresursslukande historia.
Får man önska att SVT och samarbetande partners slutar med sina spritkalas nu så minskas risken för att detta ska behöva hända igen...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!