2025-10-24, 13:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Personligen tycker jag att det verkar som om målsägandes pojkvän har haft en drivande roll i fallet. Detta baserar jag på att hon gjorde en helomvändning från att bjuda in M. L. till lunch dagen efter, för att efter ha berättat till sin kille valt att lämna produktionen och anmäla.

Jag har ju ingen aning om hur det samtalet lät, men gissningsvis blev hennes kille rejält förbannad på M. L.

Så jag skulle nog säga att sannolikheten att detta agg finns hos pojkvännen isåfall.
Martin Flod* är Gift med MÅ. så det kanske inte är/blir något som kan likställas med mammas nya kille...
Dock är ju inga barn involverade i MFs och RFs relation men jag är inte säker på att makens ord/eventuella förmaning att polisanmäla ML var huvudanledningen till att så skedde.

Snarare SVT chefens ord ”Micke är en 60-årig gubbe från Skellefteå, han kommer aldrig förstå vad det är han gjort”, det går att läsa här: https://www.expressen.se/noje/kvinna...lig-krankning/

Anmälan gjordes inte i samband med att Danderydsvåpet valde att lämna produktionen utan Två månader senare...
Citera
2025-10-24, 14:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Jag är inte paragrafryttare av princip, däremot är det viktigt att det endast är brottsoffret som får avgöra vad som får, eller skall, anmälas eller inte. Det är inte upp till de som sitter på sidlinjen att ha åsikter om.
Problemet uppstår om normen vrids till att brotttsligt beteende "får man bara ta" under vissa omständigheter, då börjar planet slutta på riktigt, och då går det åt skogen på riktigt med rättssäkerhet.

Om man "får ta lite oönskat beteende" från idioter på krogen som är berusade och då inte vet att bete sig, skall man då också ta en påkörning av ett rattfyllo, eftersom det är svårt att köra bil när man är full?

Var drar Du gränsen, och hur får du den att inte vara flytande endast efter din egen moral?

/M

Några pussar är inte som att bli påkörd av ett fyllo.
Citera
2025-10-24, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
3-5 år kanske?
Låter rimligt.
Citera
2025-10-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Det sade jag aldrig heller om du läser en gång till och försöker förstå.
Det jag sade var att om normen blir godtycklig, i att "vissa saker får man ta", till att "självklart är detta ett brott", så har vi problem.

Hur fel måste det bli innan ett brott är ett brott, och vem skall avgöra det? Inte du, inte jag, om vi inte är brottsoffer eller åklagare.

Samma fråga till dig då som till föregående tyckare ...
Var drar Du gränsen?

1 puss, 10 pussar, kladdande händer, fysiskt hålla någon mot dennes villja osv osv ....

/M
Citera
2025-10-24, 14:07
Medlem
Vem bryr sig om denna människa egentligen??.
SVT och alla som jobbar där består av vänsterfolk.

Även Micke
Han ville avliva myten om Sosse-tv för några år sen.
Men ändå skrev han boken " 68rna – Var blev ni av, ljuva drömmar ".

Och 2021 skrev han en bok till " Roten till allt ont " .
En bok som starkt kritiserar kapitalismen !.

Ett par år i fängelse skulle bara göra Micke gott
Citera
2025-10-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Han gjorde helt klart fel oavsett.

Man kan inte kyssa folk på munnen bara så där. Oftast frågar man om det är okej i början av dejting.

Ni andra är ju helt tappade om ni beter er som primitiva grottmänniskor.

Dock hade jag inte anmält en våldskyss.

Oftast frågar man om man får kyssa någon nja det anses av dom flesta kvinnor som oromantiskt, tecken på osäkerhet, väldigt lite erfarenhet av kvinnor och lågt självförtroende.
Hur vet jag detta jo jag var haft den diskussionen med x antal kvinnor.
Hur man än gör i Sverige idag så är det fel.

Men att blir kysst på en fest är ingenting att anmäla oavsett. Total idioti och uppenbara psykiska problem hos den här 39-åriga kvinnan som anmälde. Riktigt sjuk kommentar av hennes chef som hetsar på, psykopatbeetende.

Har vi redan glömt bort att denna Flodh har smekt Micke i nacken och på armen en tydlig sexuell invit om något.
Citera
2025-10-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Det påstods aldrig. Jag råder dig till att öva lite på ditt abstrakta tänkande. Google på "Svårigheter med abstrakt tänkande" så kanske det finns tips på hur man ska förbättra sin kognitiva förmåga.
Citera
2025-10-24, 14:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag tycker inte att varje oönskad puss ska leda till rättegång, men jag tycker det är bra att den här gör det.

Det blir ett exempel, som förhoppningsvis leder till att män i större utsträckning inser riskerna med att utföra sexuella handlingar mot kvinnor utan att känna sig säkra på att samtycke finns.

Jag menar, det har ju inte gått så bra hittills med din önskade metod att sätta ner foten, inte sant? Fullgubbar fortsätter ju vara sliskiga mot kvinnor.
Blir du kåt när du ger dina barn en puss? Jag tolkar det som att du blir sexuellt av pussar och därför vet att Micke också är sån.
Citera
2025-10-24, 14:15
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Det är lite svårt att ha en åsikt om Micke och den där kvinnan.
Jag känner dom inte och var inte närvarande när det där hände, vad det nu var?
Vad jag däremot funderar över är vilket fall i ordningen är det där?
Hur många fall är vi uppe i nu där någon mediaprofil påstås gått över gränsen mot medarbetare rent fysiskt?

Jag frågar mig om berömmelse stiger dem åt huvudet och får det att tro att det är okej att bete sig lite hur som helst?
Se dom sig plötsligt som untouchable och tror sig kunna pussa, knuffa, stjäla och tafsa?
Citera
2025-10-24, 14:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Det sade jag aldrig heller om du läser en gång till och försöker förstå.
Det jag sade var att om normen blir godtycklig, i att "vissa saker får man ta", till att "självklart är detta ett brott", så har vi problem.

Hur fel måste det bli innan ett brott är ett brott, och vem skall avgöra det? Inte du, inte jag, om vi inte är brottsoffer eller åklagare.

Samma fråga till dig då som till föregående tyckare ...
Var drar Du gränsen?

1 puss, 10 pussar, kladdande händer, fysiskt hålla någon mot dennes villja osv osv ....

/M

Vid fler än 2 pussar.

Alla brott är en gränsdragningsfråga för vilket straff som skall utdelas.

Jag kan tänka mig ett simpelt vitesföreläggande i vissa fall, där man bara erkänner sitt brott och får någon form av böteslapp direkt, eller en utfärdad av en domare någon dag efter, men en rättegång blir löjligt.

Nästan alla vuxna har varit med om situationer som det här. Som män har jag haft läkare och kvinnliga kompisar som har klämt mig på kuken, kvinnor som klär av sig, trycker pattarna mot en och homosexuella som klämmer på en på bögbarer.

Aldrig att jag skulle anmäla det. Man får leva med sådana saker.
Citera
2025-10-24, 14:16
Medlem
Det här ju jättelöjligt starta en dyr o onödig rättegång för att en man pussat en kvinna,när han dagen efter bett om ursäkt för olämpligt uppförande.Kvinnan ifråga kan väl inte mått så dåligt av det.På tv serier förekommer det både pussar o kyssar.Då skulle alla dessa fall kunna leda till rättegång.
Citera
2025-10-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Blir du kåt när du ger dina barn en puss? Jag tolkar det som att du blir sexuellt av pussar och därför vet att Micke också är sån.

Då tolkar du det fel. Det jag säger är att en puss kan tolkas sexuellt, vilket det uppenbarligen gjort i just det här fallet. Du kanske borde studera lite hermeneutik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in