2025-10-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Gick ju knappt att titta på Mästarnas Mästare de senaste säsongerna utan att få kräkkänslor av hans pk/woke snack.

Det manuset är ju skrivet av en kass jävla feminist ala Flodh.
Jag har också reagerat på pk och woke skräpet i MM.
Citera
2025-10-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nästan alla vuxna har varit med om situationer som det här. Som män har jag haft läkare och kvinnliga kompisar som har klämt mig på kuken, kvinnor som klär av sig, trycker pattarna mot en och homosexuella som klämmer på en på bögbarer.

Aldrig att jag skulle anmäla det. Man får leva med sådana saker.

Just därför jag skrev att det är upp till brottsoffer och åklagare att avgöra, och inte för tyckare från sidlinjen att kommentera andras val.

"Man" får inte leva med sådana saker. "Du som enskild person" väljer att leva med det för egen del, andra gör det inte, och båda är lika ok, var och en utifrån egna förutsättningar.

/M
Citera
2025-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Äh han är en hatisk incell som sitter och fabulerar i sin förortsetta.

Haha en SD-hatande liten fjolla som kallar främlingar för incel. Gå och lägg dig.
Citera
2025-10-24, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
När ML snackade var det med ord formulerade av RF, d.v.s. av den kvinna som han pussade 1-2 gånger. RF var ML:s redaktör och skrev hans manus.

RF var en av de två som grundade produktionsbolaget When She Talks, vars vision är att skapa underhållning och berättelser av hög kvalitet utifrån kvinnliga ögon, utan att någonsin tappa blicken på jämställdhet, hållbarhet och mångfald.

Vilket förklarar varför manuset var så uselt.
Citera
2025-10-24, 14:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Det påstods aldrig. Jag råder dig till att öva lite på ditt abstrakta tänkande. Google på "Svårigheter med abstrakt tänkande" så kanske det finns tips på hur man ska förbättra sin kognitiva förmåga.

Hej och hå, om du istället för att försöka dig på en von oben-grej vill förklara hur det är jämförbart?

I mitt tycke är det ett dåligt exempel, och i ditt tycke verkar det som att existensen av ordet abstrakt gör det ok.

Men visst, det är ett exempel på hur det skulle kunna bli, men så agerar vi redan med lagar. Men det var väl ingen nyhet?

Den jag svarade på skulle ju motsatt tänkas kunna tro att lagarna är några absoluta rättesnören med glasklara regler.

Men så är det inte.
Citera
2025-10-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Det är alltså okej för dig att gamla gubbar taffsar och tvångskysser din dotter, syster och mamma.

Micke och Renée har ju haft en ganska fysisk relation där hon smekt honom i nacken och på armen.
Mycket privata samtal i bilen och kände varandra väl.
Inte direkt en främling som kysser någonting på ICA men jag förstår att du försöker vinkla det.
Citera
2025-10-24, 14:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Just därför jag skrev att det är upp till brottsoffer och åklagare att avgöra, och inte för tyckare från sidlinjen att kommentera andras val.

"Man" får inte leva med sådana saker. "Du som enskild person" väljer att leva med det för egen del, andra gör det inte, och båda är lika ok, var och en utifrån egna förutsättningar.

/M

Bra, tack.

Ja, så är det.

Vi kommer alla att ha våra egna uppfattningar om sådant här, men alla har rätt till sin egen uppfattning, och ingen av oss var ju där.

Och visst blir det fel att automatiskt säga att min uppfattning är den rätta eller den som skall råda.
Citera
2025-10-24, 14:39
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att varje oönskad puss ska leda till rättegång, men jag tycker det är bra att den här gör det.

Det blir ett exempel, som förhoppningsvis leder till att män i större utsträckning inser riskerna med att utföra sexuella handlingar mot kvinnor utan att känna sig säkra på att samtycke finns.

Jag menar, det har ju inte gått så bra hittills med din önskade metod att sätta ner foten, inte sant? Fullgubbar fortsätter ju vara sliskiga mot kvinnor.
Uppenbarligen är det redan så dock, därav tom att män undviker i hög grad att ge kvinnor HjärtLung räddning då man inte vill riskera något
Citera
2025-10-24, 14:43
Medlem
Citat:

/M

Rent objektivt så är inte en kyss från någon man känner väl på en fest en hemsk upplevelse för en 39-åring det här har nästan alla varit med om.
Detta är en oönskad kyss inte ett övergrepp, man diskuterar det som vuxna och drar ett streck över det.
Tål man inte en så liten och oskyldig kyss så kan man inte leva bland andra människor och behöver terapi. Om en kvinna är överkänslig och har psykiska problem så kan inte det sätta nivån för övriga i samhället.
Men här ligger ju tidigare trauman uppenbarligen och spökar plus en svartsjuk man hemma som fått ett vredesutbrott och tvingat henne att anmäla samt chefen som hetsat på.
En stor majoritet på säg 95% i Sverige hade ju inte anmält detta.
Citera
2025-10-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hej och hå, om du istället för att försöka dig på en von oben-grej vill förklara hur det är jämförbart?

I mitt tycke är det ett dåligt exempel, och i ditt tycke verkar det som att existensen av ordet abstrakt gör det ok.

Men visst, det är ett exempel på hur det skulle kunna bli, men så agerar vi redan med lagar. Men det var väl ingen nyhet?

Den jag svarade på skulle ju motsatt tänkas kunna tro att lagarna är några absoluta rättesnören med glasklara regler.

Men så är det inte.

Det är jämförbart eftersom det inte är upp till dig som åskådare att bedöma hur brottsoffret kände till exempel. Det är olagligt att sexuellt ofreda, och brottsoffret i det här fallet kände sig sexuellt ofredad, och då är det upp till rätten att bedöma ifall ett brott har skett.

För att göra det extra tydligt: Jag kanske tycker att det är försvarbart att skylla på berusning om något kört över en annan människa med bil i fyllan, men det gör ju inte att själva handlingen blir mindre olaglig för det.
Citera
2025-10-24, 14:47
Medlem
Citat:
Det sade jag aldrig heller om du läser en gång till och försöker förstå.
Det jag sade var att om normen blir godtycklig, i att "vissa saker får man ta", till att "självklart är detta ett brott", så har vi problem.

Hur fel måste det bli innan ett brott är ett brott, och vem skall avgöra det? Inte du, inte jag, om vi inte är brottsoffer eller åklagare.

Samma fråga till dig då som till föregående tyckare ...
Var drar Du gränsen?

1 puss, 10 pussar, kladdande händer, fysiskt hålla någon mot dennes villja osv osv ....

/M

I sak så är det ju det vi kommer att få svar på från TR...

Men omvänt så kan man ju vända på din text (den fetade). Dvs om folk tror att de har blivit utsatta för ett brott (för de kände sig kränkta, eller traumatiserade, eller någon bekant tycker att "du borde anmäla"), men som inte är ett brott, utan ett olämpligt beteende. Även då kan ju ett problem uppstå i vårt samhälle... då kan vi få ett helt hav av rättshaverister som hela tiden känner ett behov av att stress-testa vårt rättssystem...

Ej heller så är det ett "brottsoffer", eller för den delen en åklagare som avgör om ett brott har begåtts. Det avgörs i domstol.

Rekvisiten är i sak solklara, de är redan fastslagna i HD. Det som möjligen kan bli och vara godtyckligt är vad en person upplever som kränkande, eller när (i ett händelseförlopp) kände man sig kränkt...

Gränsen. Av det du skriver så är nog den till viss del tydlig. Fortfarande, det skall vara av tydlig sexuell karaktär. Skriver du sedan "hålla någon mot dennes vilja" - då börjar det finnas inslag av våld, då finns det ytterligare en gränsförflyttning och tal om annan brottsrubricering... då finns det även inslag av vanmakt...

Utifrån FUP så anser jag inte att detta är ett solklart fall av sexuellt ofredande, ej heller ofredande. Men givet att detta ledde till åtal och huvudförhandling så blir det intressant att följa domslutet.

Vidare så måste man kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt (inte riktat till dig specifikt). Detta handlar inte om två inför varandra främlingar, utan inbördes relation. Inget kladdande, inga yttringar i övrigt av sexuell karaktär, ingen Anders Borg som har slitit fram sitt könsorgan och kört helikoptern för allmän beskådan...

Självklart så kommer en friande dom inte innebära att det är fritt fram (för män) och stolpa fram till random kvinna och pussa denne på munnen, eller att det inte kan vara brottsligt att kladda och tafsa på tjejer (på ett sexuellt sätt) på ett dansgolv. Det måste väl alla begripa (!?).

Men enligt mig så är det inte vad som har hänt här, jag har väldigt svårt att utläsa det från FUP.

Jag bryr mig föga om ML som person, eller RF för den delen. Flera jurister är inne på att vi verkligen är och balanserar på en nedre gräns för vad som kan passera för "sexuellt ofredande".

Därmed anser jag att det blir löjeväckande att skrika sig hes över att ML är en slemgubbe och att han redan är skyldig och borde få ett längre fängelsestraff. Han må vara en slemgubbe, han har uppträtt olämpligt - för det kan ibland vara olämpligt att pussa en annan kvinna när man själv är i en relation och kvinnan är i en annan relation. Men då pratar vi mer etik och moral. Skyldig i allmänhetens ögon är han redan, och schavotterad i media. Men är han kriminell? är han en "sex-förbrytare"..? det tror jag inte...

Alla olämpliga beteenden är inte kriminella, ett möjligt olämpligt beteende innebär inte att ett brott har begåtts.
Citera
2025-10-24, 14:49
Medlem
Citat:
Det påstods aldrig. Jag råder dig till att öva lite på ditt abstrakta tänkande. Google på "Svårigheter med abstrakt tänkande" så kanske det finns tips på hur man ska förbättra sin kognitiva förmåga.

Försök inte snacka bort ditt usla exempel nu.
Varför ens göra den jämförelsen hamna i rullstol alternativt avlida efter att ha blivit påkörd av ett rattfyllo vs en kyss av någon man känner väl på en personalfest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in