2025-06-02, 15:00
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
De kommer att bli en ny programledare till Mästarnas Mästare.

https://www.expressen.se/noje/mastarnas-mastare-gors-om-till-nasta-sasong-leijnegard-byts-ut/

Citat:
Micke Leijnegard har stängts av från ”Mästarnas mästare” efter åtalet om sexuellt ofredande.

Nu gör SVT om programmet, enligt uppgifter till Expressen.

Och det med både en ny programledare och ett nytt tävlingsupplägg.
Citera
2025-06-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer

https://www.expressen.se/noje/mastarnas-mastare-gors-om-till-nasta-sasong-leijnegard-byts-ut/
Läste det också, och den nya programledaren blir Kakan Hermansson.
Citera
2025-06-02, 15:06
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:

Vi kan förvänta oss en yngre kvinnlig programledare som inte alls kan samla de stora massorna och inte är förknippad med programmet på samma sätt som ML. Efter ett par säsonger med dykande tittarsiffror gör man en äntligen hemma och lägger ner programmet.
Citera
2025-06-02, 15:17
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

Jag tror på Pernilla Wiberg som tar över det sen.Hon körde ju mästarkvalet innan.
Citera
2025-06-02, 15:25
Medlem
Citat:
Jag tror på Pernilla Wiberg som tar över det sen.Hon körde ju mästarkvalet innan.
Hon verkar vara en sympatisk person. Jag kan tänka mig att Micke har rätt ont i magen över den där pussen och den kan mycket väl ha sabbat hans rätt så glassiga jobb med 70 000 i månaden.
Citera
2025-06-02, 15:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, det är verkligen märkligt och det finns många motsägelser i deras berättelser. En sak jag särskilt reagerade på var när de satt i bilen och pratade. Micke säger att det främst var hon som pratade, och att hon delade med sig av flera pinsamma saker som verkligen förvånade honom. Men Renée beskriver situationen helt annorlunda och enligt henne var det Micke som pratade mest, och han berättade massor om sig själv.

En annan sak som sticker ut är hur de beskriver sin relation. Micke menar att de är väldigt goda vänner, medan Renée inte alls håller med. Hon säger att de inte har någon särskilt nära relation, och att hon till exempel aldrig skulle komma på tanken att bjuda hem honom. Det är tydligt att de har helt olika uppfattningar om både samtalen de haft och hur nära de faktiskt står varandra.

Det är väl så här det blir i en sådan här situation, och det här är ju ett "stort problem" vid förhör. Den enes situation förbättras ju om de har haft en väldigt god nära relation medan den andres situation förbättras om bilden skulle vara att de inte hade haft en god nära relation med varandra.
Så den ene tjänar ju på att förstärka sin bild av relationen åt ena hållet och den andre tjänar på att förstärka bilden av relationen åt andra hållet.
Citera
2025-06-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är väl så här det blir i en sådan här situation, och det här är ju ett "stort problem" vid förhör. Den enes situation förbättras ju om de har haft en väldigt god nära relation medan den andres situation förbättras om bilden skulle vara att de inte hade haft en god nära relation med varandra.
Så den ene tjänar ju på att förstärka sin bild av relationen åt ena hållet och den andre tjänar på att förstärka bilden av relationen åt andra hållet.
Det va precis i dom banorna jag tänkte också.
Citera
2025-06-02, 17:21
Medlem
Citat:
ACAB Kakan!!!! Störigt att den köttbullen kom undan med att hata polisen och inte blev cancelerad.......
Citera
2025-06-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Whataboutism hjälper inte. Om man vill ha förändring måste man ändra lagen, och det är ingen valvinnare att göra det lite lättare för sexualbrottslingar. Vi har själva målat in oss i ett hörn efter årtionden med feministisk agenda och för att vända den båten behövs det en Donald Trump som skiter i att miljoner människor protesterar högljutt.

Jag tror faktiskt att ML kommer att bli fälld. Domstolen är rädd för de signaler som ett frikännande skulle sända. Krönikörer skulle protestera, jasså nu är det okej att pussa sina koĺlegor i fyllan? Demonstrationer, krigsrubriker. Ännu hårdare lagar i Riksdagen. Obekväma pussar ska likställas med våldtäkt.
Tyvärr är jag också övertygad om att Micke kommer att bli dömd. Det säger mycket om våran samtid. Skrämmande i sig..
Citera
2025-06-02, 20:01
Medlem
Citat:
Hon verkar vara en sympatisk person. Jag kan tänka mig att Micke har rätt ont i magen över den där pussen och den kan mycket väl ha sabbat hans rätt så glassiga jobb med 70 000 i månaden.
Meetoo-inflation med en puss i fyllan, innan räckte det med publc-shaming och en smäll på kinden. Nu ska det kränkas ut i media och skylla på alla som inte ställde upp när sambon undra wtf hände. Innan bjöd hon på lunch 😀🙂🙂😀
Citera
2025-06-02, 21:46
Avslutad
Sen får han inte vara på facebook och instagram.

Fast han kanske hittar ett sätt runt det. Hoppas han postar här istället, det är roligare.

Så spännande allt.
Citera
2025-06-03, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoVaK
En 60-åring som fylleapar sig som en tonåring, pinsamt
Fast nu var ju tonåringen 40år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto