Igår, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Varför skulle du säga till dejten att du inte är intresserad, om du var klart intressera före dejten och under dejten?

Pga kommentaren om mjuka läppar?

p.g.a.?

Retorik experten?
Citera
Igår, 18:00
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det beskrivs som kyssar i FUP:en. Men även som pussar.

Det är också det rätten ska ta ställning till.
Det är endast via Id* *ndersson som orden kyss/kysste/kyssa förekommer i förundersökningsprotokollet. I förhöret med RF hittar man inte ordet kyss, ej heller i det med ML. I förundersökningsprotokollet finns ej heller någon information om att någon tunga ska ha varit inblandad när ML:s och RF:s läppar mötte varandra.
Senast redigerad av schizophrenia Igår kl. 18:21.
Citera
Igår, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Det är endast via Id* *ndersson som orden kyss/kysste/kyssa förekommer i förundersökningsprotokollet. I förhöret med RF hittar man inte ordet kyss, ej heller i det med ML. I förundersökningsprotokollet finns ej heller någon information om att någon tunga ska ha varit inblandad när ML:s och RF:s läppar mötte varandra.

Ja alltså förekommer det i FUP:en som jag skrev.
Citera
Igår, 20:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Du var hela gänget stupfulla inklusive Ida. Hur kan hon som ser det hela som hastigas se om någon tunga är inblandad?
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Jag tror inte Puss-Micke hade några dolda avsikter med sina pussar. Han är ju lyckligt gift.
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Graavargs avatar
Det kan möjligen vara ett svårt avgörande för domstolen om "en puss eller två" fyller kriterierna för en fällande dom. Men det är själva juridiken, i övrigt är det väl så kristallklart det kan bli.

Det Leijnegard har gjort är givetvis fel. Helt fel, inga gråtoner alls.

Om han pussat min hustru på läpparna mot hennes vilja och jag varit på plats hade situationen behövts diskuteras ute på parkeringsplatsen. Det råder inte den minsta oklarhet för mig att det han gjorde var fel.

Det andra felet han gjorde var att inte äga det klåp han ställt till med. "Oj, oj, oj, kan vi inte bara glömma det..." är bara fegt. Han borde ha anmält sig själv, omedelbums. Det spelar ingen som helst roll vad han själv avsåg med sin puss/sina pussar, eftersom han gick över gränsen för en annan människas integritet så blir det istället fråga om hur hon upplevde det.

Att hon polisanmäler det så pass sent är inte lyckat, men poängen där är att ingen heller tagit tag i situationen för att reda upp den, varken Leijnegard själv eller SVT. Det som gör att Leijnegards egen version inte håller är att hans närmaste medarbetare åkte iväg till följd av hans tölpaktiga agerande, men han blev själv kvar och fortsatte jobba som om inget hänt. Det är inte en normal reaktion. Att hon till slut anmäler händelsen innebär ju inget fel, det är både hennes rättighet och hennes eget val. Och ibland kan man bara inte släppa känslan av "orätt", och det är förstås där det stora misslyckandet ligger. Att flera månader efter att händelsen inträffat så har den inte retts ut, på minsta sätt.

Att SVT stänger av Leijnegard får SVT stå för, det känns som en försenad reaktion som därför också blir en överdriven reaktion.

Oberoende hur det landar så är hela situationen i det närmaste "löjlig". Inte för att händelsen i sig är löjlig eller för att parterna är löjliga, men det blir slutresultatet av att ingen tog ansvar och redde upp hela soppan. Och for the record: det är INTE på offrets ansvar att göra det.

Det värsta som nu kan hända är att Leijnegard blir frikänd. Alla vet ju vad som har hänt och alla har en egen åsikt om det är rätt eller fel att pussa kvinnor på munnen trots att de inte vill det. SVT kan inte då heller ställa sig bakom honom, eftersom det skulle vara att signalera att det är okej att dela ut ofrivilliga pussar. Så blir han frikänd får han ingen chans att be om ursäkt och gå vidare, och då är han i princip rökt. För offret är det i stort sett samma situation, om Leijnegard blir frikänd så framstår hon som nåt slags överkänslig hysteriker som i onödan och felaktigt anklagat en manlig kollega för "sexuella övergrepp" i form av ett par pussar. Eller en puss, beroende på vad som hänt. Då är också hon rökt.

Om Leijnegard däremot blir dömd, så kan han potentiellt be om ursäkt och bli förlåten, och SVT kan säga att man är glada över att saken äntligen är utredd (nåt SVT själv förstås borde ha gjort på direkten). Och så kan alla gå vidare. Till slut.
Senast redigerad av Graavarg Igår kl. 21:48.
Citera
Igår, 22:09
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Du skrev: "Det beskrivs som kyssar i FUP:en. Men även som pussar." Det får det att låta som att det först och främst beskrivs som kyssar i förundersökningsprotokollet. Det jag ville förtydliga var att det förhåller sig precis tvärtom. I förhöret tog RF inte ens upp ordet kyss, utan använde genomgående ordet puss, och ingen alls har nämnt att någon tunga har varit inblandad.
Citera
Idag, 04:11
Medlem
Det är ju ändå en enorm skillnad på kyss och puss i min värld.

Men det är ju ändå absurt att det här har nått rättegång.

Gällande R reaktion och trauma efter det som hände. Känns ju som hon har haft tidigare dåliga erfarenheter som kickades igång av situationen. Ser man det objektivt så är ju ML oskön snubbe, men det här dramat för slaskiga pussar? Nja.
Senast redigerad av MREnzoWrange Idag kl. 04:13.
Citera
Idag, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Är det ett brott i Sverige numera?

Svar:Ja!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto