2025-11-04, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tror faktiskt att det är tvärtom. Om han blir dömd så kan han be om ursäkt och det ligger i R.F.s intresse att säga att hon är nöjd med det (för att också komma vidare). Och det gör att saken är "utagerad" också ur SVTs synvinkel = bara att tuta och köra för alla parter.

Dömd?
För en puss på en fest mellan nära kollegor.

Vilken värld vill vi ha?
Varför driver du denna diskussion?

”tuta och köra”? Han hade tvärtom kunnat bli traumatiserad av den här uthängningen.
Nu
hoppas man att hans familj och släkt håller honom om ryggen.

Vive la France.
Citera
2025-11-04, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är nog många i Sverige som kan åtalas efter det här. Rekyl krävs snart i me too vågen

Ja, vi är många som halkat omkring på en fest och sagt två ord för mycket.
Citera
2025-11-05, 11:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Dömd, sexuellt ofredande. Dagsböter.
Citera
2025-11-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Dömd, sexuellt ofredande. Dagsböter.
Citat:
Leijnegard åtalades för att ha pussat på en kvinnlig kollega.

Han har i förhör erkänt att han pussat kvinnan men nekar till brott.
https://www.sverigesradio.se/artikel...ellt-ofredande
Citera
2025-11-05, 11:05
Medlem
Pinsam dom!

Är det OK att anmäla alla tjejer som har klämt på en under årens lopp?!!
Citera
2025-11-05, 11:05
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Michael Leijnegard döms för sexuellt ofredande):
Citat:
Stockholms tingsrätt har idag dömt Michael Leijnegard för sexuellt ofredande för att han har pussat målsäganden på munnen två gånger. Påföljden har bestämts till böter. Michael Leijnegard ska också betala skadestånd till målsäganden.

Michael Leijnegard har förnekat brott men gått med på att han har pussat målsäganden på munnen en gång. Tingsrätten har bedömt att målsägandens uppgifter är trovärdiga och får sådant stöd som krävs av den övriga utredningen för att de ska ligga till grund för tingsrättens bedömning av vad som är utrett i målet. Till stöd för att det har gått till som målsäganden har berättat har tingsrätten bl.a. beaktat de SMS som Michael Leijnegard har skickat till henne dagen efter händelsen. Tingsrätten har funnit att det är styrkt att Michael Leijnegard har pussat målsäganden på munnen två gånger samma kväll. Michael Leijengard har i samband med den andra pussen även yttrat att målsägandens läppar var så mjuka att han ville pussa henne igen.

– Sammantaget anser tingsrätten att Michael Leijnegards agerande har haft en så tydlig sexuell inriktning eller prägel att det faller inom det straffbara området, säger rättens ordförande, rådmannen Charlotta Hallgren.

Påföljden har bestämts till böter. Michael Leijnegard ska även betala 10 000 kr i skadestånd till målsäganden.

Tingsrätten är enig.
Stockholms tingsrätt, mål: B 21763-24
Citera
2025-11-05, 11:09
Medlem
Vad betyder det för hans fortsatta SVT jobb?
Citera
2025-11-05, 11:10
Medlem
BallaBellas avatar
Han kommer dömas för sexuellt ofredande och kommer säkert få dagsböter.

Så tråkigt tycker jag!

En puss på munnen hör inte hemma i en domstol och ska inte drabba oss skattebetalare de hundratusentalskronor det kommer kosta med alla inblandade.

Jag håller med hans försvararare att det inte är en kriminell handling utan är enbart olämplig.
Ska alla olämpliga handlingar göras upp i rätten?
Hon R.Fl0dh borde tänkt ett steg längre och fått hjälp med sin rättvisefråga och sitt dåliga mående på annat sätt.

När jag var ung och ute och festade hände det vid några tillfällen att okända killar kom fram och pussade mig på munnen.
Herregud! Jag bara skrattade åt tilltaget och gick vidare.
Vem orkar en bry sig? Alla är vi fulla och dumma någongång.

Jag tror det här med fröken Fl0dh handlar om något annat.
Svartsjuka ja det brukar handla om svartsjuka och hon ska rentvå sig själv och kastar sin kollega under bussen.
Tror absolut det handlar om en svartsjuk man som inte kan ta att hon blev pussad på. Krav från hennes man att anmäla efter många bråk hemma där han är tokig och svartsjuk.

Jag tycker paret FL0dh borde skämmas över deras sätt att förstöra en annan människas liv och karriär.
Hoppas de söker hjälp för deras problem och mannens Svartsjuka!

Någon som borde må dåligt det är den som blivit av med sitt jobb och karriär.

Jag hoppas hennes produktionsbolag blir bojkottat i branschen efter detta.
Jag hoppas på KARMA!
Senast redigerad av BallaBella 2025-11-05 kl. 11:21.
Citera
2025-11-05, 11:12
Medlem
Patetisk dom. Rätten har fallit för me too-trycket.
Citera
2025-11-05, 11:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Vad betyder det för hans fortsatta SVT jobb?
Skulle tippa på att han pussat bort jobbet/jobben för SVT. Kanske blir det reklamradio framgent?
Citera
2025-11-05, 11:20
Medlem
HR kommer äntligen få jobba för sin lön.. Sommarfester och julbord, både män o kvinnor chansar och delar ut pussar och kramar. Nu kan man alltså bli fälld i en tingsrätt för 2 pussar. Säger inte att det är okej, vill man ej så be om ursäkt.. Men en fällande dom. Metoo is back.
Citera
2025-11-05, 11:22
Medlem
Pinsam dom, dagsböter blev vad?

Hoppas han blir av med alla sina TVjobb, han ska aldrig rekommenderas och visas för det svenska folket i sändningstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in