2025-04-26, 22:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Men vad får vita för uppfattning om invandringens följder av svarta afrikaner om de endast matas av ena jättepositiva sidan. I reklam, på tv och i film. Det leder till kriminalitet och stöld av skattepengar som kan rädda livet på en själv eller familjemedlemmar.

Du ska inte blanda ihop utanförskap och kriminalitet med denna reklam.

Personerna som föreställs på bilden är sannolikt medel/höginkomsttagare, mellanchefer på något företag, personalvetare, systemvetare. Bor i en villa med sina två barn och har ett väl utvecklat socialt liv. Detta är vad bilden förmedlar.

Har absolut inget med "kriminalitet och stöld av skattepengar". Personerna som föreställs på bilden betalar sannolikt mycket skatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Jag var i Turkiet en gång. Alla reklamer och i alla deras filmer: Turkfolk endast. Inte en enda propagandabit med en neger och en turkisk kvinna en enda gång. På alla reklamskyltar jag såg i istanbul var det ljushylta personer eller personer med turkutseende som var lyckliga familjer oavsett produkt.

Går du ner till närmsta affär i Sthlm så enda du ser på reklamerna är blond kvinna/sydbalkanes eller mörkare. Vi ställer oss frågan varför? varför skall vi som redan är en sån försvinnande genpool bli cuckade i länder som skall föreställa våra egna, medans ni antirasistiska drönare går runt och lever era patetiska liv och slickar på glassar funderar vi andra över sakernas tillstånd.
För Turkiet är ju ett föregångsland och alla turkar är mer lyckliga än svenskar. Eller inte.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du ska inte blanda ihop utanförskap och kriminalitet med denna reklam.

Personerna som föreställs på bilden är sannolikt medel/höginkomsttagare, mellanchefer på något företag, personalvetare, systemvetare. Bor i en villa med sina två barn och har ett väl utvecklat socialt liv. Detta är vad bilden förmedlar.

Har absolut inget med "kriminalitet och stöld av skattepengar". Personerna som föreställs på bilden betalar sannolikt mycket skatt.
Okej, du trollar. Jag har misstänkt det i flera år. Du skriver för bra för att missa hela poängen i ett simpelt inlägg
Citera
2025-04-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ingen blir "förfasad". Däremot kan man stillsamt påpeka det olämpliga i att bara ha vita personer på alla skyltar, när samhället är mer mixat än så. Det om något är att ha en obalans.

Denna ständiga ursäkt ni drar till med. Uppenbraligen är rasister en så pass stor andel av befolkningen att detta skall bli en nyhet, vart är deras representation i reklam, media och politiken?

Citat:
Vad allt detta handlar om är att den vite mannen är van att ha all makt. Styra allt, kontrollera allt, synas överallt, trycka ner allt annat. Och den tiden är förbi. Inse detta. Nu får alla ta lika mycket plats och allas åsikter och kompetens tas till vara.
Och f.d vita länder har ju fungerat jävligt bra sen dess vita män pressades tillbaka eller hur. Sluta låtsas om att du elelr sia eller alla andra kommunistkräk inte har en agenda. Ni har en tydlig agenda, rasisterna har en agenda. Bara en grupp har kuk nog att erkänna det.
Citera
2025-04-26, 22:32
Medlem
När man ser afrikan så tänker man på att det är varmt i Afrrika och blir sugen på glass. Sublim kommunikation.
Citera
2025-04-26, 22:33
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Kvinnor faller lätt för vad som poträtteras i media som det rätta och häftiga. Den här typen av bilder gör det troligare för dem att välja bort vita män för svarta.
Nyktert resonemang. Men ändå? Det här kan inte vara bra reklam för afrikanska män. Ungarna på den omtalade bilden ser ju inte roliga ut alltså. Jag hoppas kvinnorna ryggar tillbaka lika mycket som jag gör.
Citera
2025-04-26, 22:34
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Struntprat. Den verkliga världen är en ständig konkurrens om begränsade resurser. I det här exemplet fick en kongoneger ett modelljobb istället för en vit man.

Haha du tror att du är smart. Du har ju för fan omöjligen en IQ som är i närheten av att satisfiera smarthet. En jävla dunning-krugersprätt är vad du är. Löjligt!
Säger nåt om mina fördomar. Trodde att denna tråd mest var trött rasism, men så visar det sig att vad det egentligen handlar om är fackligt engagemang för den bristande jobbtrygghet många manliga modeller upplever. Tji fick jag, och tänk sen hur tufft det kommer bli med AI, men det måste väl lösa sig om vi förbjuder sydlänningar att medverka i reklam? Det som känns extra tufft är hur trygg modellbranschen annars varit historiskt.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag var i Turkiet en gång. Alla reklamer och i alla deras filmer: Turkfolk endast. Inte en enda propagandabit med en neger och en turkisk kvinna en enda gång. På alla reklamskyltar jag såg i istanbul var det ljushylta personer eller personer med turkutseende som var lyckliga familjer oavsett produkt.

Går du ner till närmsta affär i Sthlm så enda du ser på reklamerna är blond kvinna/sydbalkanes eller mörkare. Vi ställer oss frågan varför? varför skall vi som redan är en sån försvinnande genpool bli cuckade i länder som skall föreställa våra egna, medans ni antirasistiska drönare går runt och lever era patetiska liv och slickar på glassar funderar vi andra över sakernas tillstånd.
Ja, du hade sannolikt trivts bättre om du växt upp i shariadiktaturer som Turkiet. Dina värderingar harmonierar mer med dem än med de i västerländska samhällen. Nu råkar det vara så att vi i Sverige inte är intresserade av att utvecklas till ett land som kränker mänskliga fri och rättigheter dagarna i ända, så antingen lär du dig att tugga i dig den frihetliga demokratin eller så får du ta ditt pick och pack och bege dig till Turkiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
För Turkiet är ju ett föregångsland och alla turkar är mer lyckliga än svenskar. Eller inte.

Vad fan har det med saken att göra? Jag har inte varit i azerbadjan eller ghonzhuan men jag kan garantera sakerna är exakt samma där med: Folk av samma folkslag är tillsammans och för vidare deras unika särdrag vilket är ett intrinsikalt värde medans svennebananerna sitter hemma i världens största blatteghetto och käkar antidepp ensam eller med sin fula thaikärring och kommer bli minoritet inom 15 år.
Citera
2025-04-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Familjen finns inte i verkligheten. Kvinnan är inte gift eller ihop med negern. Barnen är inte deras barn. De har parats ihop av Sia/reklambyrå.

Och nej jag tycker inte att negrer ska bo i Sverige. Finns gott om plats i Afrika för negrer.
Jaha, inte bara bort från annonsen och stranden utan från Europa. På grund av hudfärg.
Citera
2025-04-26, 22:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Och f.d vita länder har ju fungerat jävligt bra sen dess vita män pressades tillbaka eller hur. Sluta låtsas om att du elelr sia eller alla andra kommunistkräk inte har en agenda. Ni har en tydlig agenda, rasisterna har en agenda. Bara en grupp har kuk nog att erkänna det.

Ja, till exempel har Sverige skakat av sig stagnation och skyhög skuld på 80-90-talen (det är nästan svårt att föreställa sig hur skuldsatta och krisade vi var då) till att senaste 30 åren varit rena tigerekonomin.

Japan har gått åt andra hållet. De har ingen invandring och ingen utveckling. Senaste 30 åren har varit totalt katastrof för dem. De har nu lägre BNP per capita än många östeuropeiska länder.
Citera
2025-04-26, 22:41
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Det handlar om kontexten ditt lättstyrda pucko. När ni gnäller att det är för vitt på tv eller i reklamer, vad är skillnaden?
Kontexten är bara problematisk för rasister som skyller sina miserabla liv på invandrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in