2025-04-27, 08:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlingola
Genier? Det finns ju hur många såna här reklamer som helst. Möjligtvis har deras vd agerar medvetet. Han kunde ju bara sagt in fas kommentarer. Om det var klokt eller ej får framtiden utvisa.

Den blev ju viral, vilket säkert var syftet. Gratisreklam! = genialt. Att några få stör sig på deras hudfärg kommer inte påverka glassförsäljningen negativt med all sannolikhet.
Citera
2025-04-27, 08:20
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den blev ju viral, vilket säkert var syftet. Gratisreklam! = genialt. Att några få stör sig på deras hudfärg kommer inte påverka glassförsäljningen negativt med all sannolikhet.

”Med all sannolikhet” - Kurt-Sune på Flashback.
Citera
2025-04-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Då måste du också tycka att COOP är genier med sin negerreklam! COOP går ju så bra!

Det finns ett inslag av slump. Sia glass hade tur som fick den reaktion som de fick. Samma sak hade kunnat ske med Coop (eller hundra andra företag med irriterande wokereklam) , men de hade inte den turen.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om företag framöver kommer att skapa egna anonyma trollkonton som skriver hatiska kommentarer mot deras wokereklam-inslag i förhoppning om att media skall plocka upp det och ge dem gratisreklam.
Citera
2025-04-27, 08:36
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det finns ett inslag av slump. Sia glass hade tur som fick den reaktion som de fick. Samma sak hade kunnat ske med Coop (eller hundra andra företag med irriterande wokereklam) , men de hade inte den turen.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om företag framöver kommer att skapa egna anonyma trollkonton som skriver hatiska kommentarer mot deras wokereklam-inslag i förhoppning om att media skall plocka upp det och ge dem gratisreklam.
Ska gå och köpa SIA glass.
Citera
2025-04-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Handlar inte om woke. Sia:s reklammakare är ett genier. De har fått mänger med gratisreklam utan att göra någonting genom att dra igång denna onödiga diskussion om hudfärg i en glassreklam. Riktigt smart gjort. Hade inte sett reklamen själv om det inte vore för att det drevats för och emot den.
Det är jue dock inte reklamfilmen i sig som fått detta att växa till stora propotioner, utan VDns uttalande om att woke = extremism.
Utan VDns uttalande hade detta ”drev” slutat för länge sen.
Så du överdriver reklamskaparnas roll i uppståndelsen kraftigt.
Sen finns det inte så många bolgag i sverige som har gjort så tydliga politiska uttalanden som SIAs VD gör här.
Dem enda jag minns var vel nån skobutik (tror kag det var) på internet som var rätt stora, tyvärr minns jag inte namnet på bolaget.
Där VDn och nån annan chef i bolaget gjorde liknande uttalanden som SIA VDn gjort nu. Det bolaget gick från att vara ganska välmående till att kursa på några månader pga att rasister bojkotta dem. Och ja detta var ett svenskt bolag.
Citera
2025-04-27, 08:40
Medlem
Gud vad svårt det kommer bli att tvingas avstå från denna äckliga fejkglass med 57 olika tillsatser och färgämnen och cancerogena substanser.

Reklamen är ju en autentisk återgivning av vad glassen som sådan är. Negerskräp.
Citera
2025-04-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Det påverkar i alla högsta grad, specielt då det genomdrivs helt medvetet och av vilken anledning tror du?

Det är inget annat än folkmords propaganda.

Dravel!

Och några enkla motfrågor.

Om du har en etnisk grupp (som svenskar) på några miljoner, varför vill du då att kvinnor som hellre avlar barn med andra än de i sin grupp t ex välhängda afrikaner, män som tänder på att ha sex med thailändskor osv ska förneka sina rätta jag och bara avla svenska barn? Är det inte deras mind set som är problemet mer än deras handlingar?

Och är etniska grupper som är betydligt färre än vi svenskar (danskar, finländare, norrmän, samer osv) dömda att dö ut? Om inte så borde väl 2-3 miljoner svenskar som tänker som du räcka för att de etniskt svenska ska fortsätta att finnas kvar?
Citera
2025-04-27, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Då måste du också tycka att COOP är genier med sin negerreklam! COOP går ju så bra!
Vilken är Coops reklam?
Citera
2025-04-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Bra skrivet. Jag tror de flesta rasister är enkla människor med enkel hjärna där allt nytt och främmande ses som ett hot. De vill helst leva i sin egen bubbla utan att någon stör den.
Rasister hittar du mest i lägre divisioner med klent intellekt. Den vita rasisten vill gärna höja sig själv med attributet "vithet" det är nämligen deras enda påhittade egenskap som de kan stoltsera med när de IRL är losers och vet detta. Rasistens värsta mardröm är en neger som är intelligentare än han själv. Snacka om att kämpa mot väderkvarnar.

Har du egna åsikter också? Det du beskriver ovan är bara systemets hjärntvätt av en stackars lättlurad NPC-idiot. Inte en enda av de där sakerna har du kommit fram till själv. Om systemet i morgon skulle förorda förintelseläger för svarta så skulle du stödja det också.
Citera
2025-04-27, 09:05
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På vilket sätt menar du att du måste ta ett politiskt beslut? Ja du kan bara få köpa glass.
Hur menar du att en glass kan vara opolitisk eller politisk? För mig är det bara en glass.

Sia är god och gräddig, ska ge mig av och köpa ett paket nu.

Det är ganska lite grädde i den faktiskt. Du verkar rätt bakom flötet.
Citera
2025-04-27, 09:08
Medlem
Sia glass är fan helt jävla efterblivna. Verkar inte vara några ljus huvuden som driver det där företaget😂
Citera
2025-04-27, 09:18
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Det är ganska lite grädde i den faktiskt. Du verkar rätt bakom flötet.

Bakom fløden, menar du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in