2025-05-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Ja. Anders Lindberg på aftonbladet kallar sådana som mig för rasister. Och jag har byggt Sverige, mina förfäder har byggt Sverige. Kongoleser har inte byggt Sverige, och skall därför inte normaliseras i sverige. Det är stötande att svarta skall normaliseras i reklam när dom i själva verket (tack och lov) är ganska få.
Jag tror inte Anders Lindberg kallar dina förfäder rasister. Och inte heller alla som byggt i nutid. Du har ju inte byggt ensam. Jag vet inte hur gammal du är, men skulle kunna finnas svarta män som arbetat längre än du i Sverige. Att vara fotomodell är ju också ett slags arbete, även om du kanske gör något viktigare.
Citera
2025-05-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ja, kvinnor i burka är rätt ovanligt. Kvinnor i hijab och heltäckande vanliga kläder är dock oerhört vanligt och betydligt vanligare än mörkhyade män eftersom den största invandrargruppen i Sverige är från Syrien. Jag vet inte om Islam tillåter fotomodellande men gissar att det inte anses hedervärt för kvinnor att visa upp sig och männen är för macho för att posera...men jag kan ha fel.
Jag tycker nog att jag ser fler svarta män än heltäckta kvinnor, (ja du skriver vanliga kläder, då är vi alla heltäckta om det inte är varmt), kanske hijab, om det bara är en huva, inte med sådan schal om halsen som man ser om man googlar. Alla från Syrien kanske inte täcker sig i Sverige, hudfärg är svårare att ta av sig.
Men jag hade fel att de inte kan fotograferas. Fanns en annons från Ikea, en familj som hade möblerat bra, och där kunde man reta sig på att äldsta dottern hade håret täckt, normalisering. Minns inte hur pappan såg ut om han var med.
Citera
2025-05-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Ser att du duckar frågan. För de osäkra sossarna har det alltså länge varit så att man förfasar sig något alldeles över att bilar säljs med läckra halvnakna babes, eftersom brudarna inte har med produkten att göra. Det du ser här är den exakta motsvarigheten, att man saluför en livsstil snarare än en glass, eftersom negerjäveln inte har något alls med glassen att göra.
Åt han inte glass eller familjen? Vilka människor passar i glassannonser? Jag har inte förfasat mig över någon bilannons men körde hon halvnaken eller satt i bilen? Eller vad gjorde hon?
Citera
2025-05-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det påverkar hur det påverkar man skulle kunna utveckla vetenskapen genom att mäta påverkan,

Hur mycket gillar en kvinna män före och efter läst Aftonbladet.

Inga sådana undersökningar sker eftersom forskare och samhällsdebatörer utgår från att de gör rätt.

Eller hur mycket gillar kvinnor , svarta män jämfört med vita män efter sett wokereklam.

Vita män för kämpa på lite mer och bli bättre på PR så blir de mer populära hos kvinnor.

Skulle de vilja bli populära hos svarta kvinnor så måste de stödja reklam där vita män gör något positivt med svarta kvinnor och har så lite negativt som möjligt.

Mer kärlek till vita män mindre woke är vad som behövs.
Tänkt på en sak? En del säger att eftersom det finns så svarta män borde de inte vara så ofta i annonser. Om nu kvinnorna skulle bli påverkade av annonserna att vilja träffa en svart man, hur många har en chans? Och vad kan Aftonbladet säga som får dem att inte tycka om sina pojkbarn?
Citera
2025-05-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Trams som jag hoppas att du inte tror på själv för isf kommer du ha ett trist liv. Aftonbladets ledare skrivs av många olika personer. De må ha en samstämmig syn (inte alltid dock) vad gäller politik och jämlikhet men de är ju självklart inte alla ute efter att få kvinnor att gilla män mindre och jag kan inte ens påminna mig att jag läst en enda sådan ledare.

Det är bara osäkra och omanliga män som känner sig hotade av feminism och det som kallas woke. Och av att en svart man och en vit kvinna gör reklam för en jävla glass. Och är du en sådan man så köp en 88 istället, den vet vi ju alla vad den symboliserar. :-)

Det är inte en ditt mongo, det är satt i system.
Citera
2025-05-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Det är inte en ditt mongo, det är satt i system.

Du får lära dig att läsa och förstå skriven text. När någon skriver att folk blir osäkra på sin egna manlighet ifall de ser en svart man och en vit kvinna gulla med barn och glass så betyder inte det att det bara finns EN sådan reklambild/film. Det betyder att de blir osäkra utav konceptet med svarta män som är ihop med vita kvinnor, vilket syns väldigt tydligt i denna tråd. Huruvida sedan 3, 10, 30 eller 90% av all reklam är just av detta slag är ointressant. Det är ändå pinsamt hur folk som du kan grina om det och skriva "det är satt i system" buhu.

Som sagt, skit i att köpa SIA om du inte gillar deras budskap, reklam, indoktrinering eller vad du nu väljer att kalla det. Men sluta lipa som en feminist som just fått en chock av att se en tjej i bikini i reklam för en sportbil. Du framställer dig bara som mesig, svag, osexig och lättkränkt. Och rätt så mycket mindre intressant än den där svarte killen med glassen.
Citera
2025-05-02, 09:25
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Om man ser en bild på en svart man och en blond kvinna med barn och direkt tänker ‘rasblandning’ – då kanske det finns ännu större behov av att normalisera den typen av familjebildning. Hat på grund av hudfärg borde ha sorterats bort redan i sandlådan.

Vad ska man annars tänka? Det är ju precis vad det är..

Det har ju inget med hat att göra. Snarare tvärtom. Kärlek till det som man själv uppskattar och föredrar.
Senast redigerad av jori9900 2025-05-02 kl. 09:28.
Citera
2025-05-02, 10:18
Medlem
Nonkonformists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeFromOpression
Du är en rasist av grövsta sorten. Angripa någon med personliga påhopp ("fruns pojkvän", "libcuck") istället för att föra argument visar direkt brist på intellektuell hederlighet och styrka. Din klagosång om "utbyte" och "förstörelse av civilisation" bygger på en primitiv blod och jord ideologi som historiskt har lett till de grövsta brotten mot mänskligheten.

Sverige har aldrig varit helt "etniskt homogent". Folkvandringar, danska, norska, finska, samiska och slaviska influenser har blandats i över tusen år. Till och med de första "svenskarna" var en blandning av jägare från Europa, bönder från Mellanöstern och stäppfolk från dagens Kazakhstan.

Men idag är det något drastiskt annorlunda som sker, dom flesta invandrare vill inte integrera sig eller assimilera sig. Kommer bara födas fler och ta över.

Du är bitter över den egna maktlösheten och din oförmåga att kunna ändra. Du vill inte bevara det vackra, du är förstörare av frihet, mänsklig värdighet och intellektuell heder.

Oj har din frus pojkvän låtit dig sitta vid datorn igen?

Jag förde argument och du lyckas inte bemöta dem alls, istället skriker du hest: rasist! Nazist! Bra argument boomer.

Skrev att Sverige varit etniskt homogent sedan 1500-2000 år före kristus, inga ”folkvandringar” har skett till Sverige sen dess, läs en bok.
Citera
2025-05-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Tänkt på en sak? En del säger att eftersom det finns så svarta män borde de inte vara så ofta i annonser. Om nu kvinnorna skulle bli påverkade av annonserna att vilja träffa en svart man, hur många har en chans? Och vad kan Aftonbladet säga som får dem att inte tycka om sina pojkbarn?

Vi har så mycket information i olika media och kvinnor blir påverkad av den.

Fast man kan säga ju mer man ser något negativt ju mindre tycker man om det.

Sedan om man förses med anledningar att inte tycka om det tycker man ännu mindre om det.

Därav reagerar kvinnor mer negativt på män än vad män reagerar på kvinnor.

https://www.nbcnews.com/health/healt...sts-rcna148254

Kvinnor blir friskare av att behandlas av en kvinnlig läkare enligt denna rapport och det beror på att hon gillar allmänt kvinnor bättre än män. Medans män gärna behandlas av kvinnliga doktorer och blir friska av det.

Både män och kvinnor tycker om flickor bättre. Aftonbladet visar bara verkligheten och pojkar dödar och slåss mer och blir mindre omtyckta, medans flickor är mer trevliga och blir mer omtyckta.

Woke propagandisterna har en medveten propaganda att göra vita män mindre populära och svarta mer populära. Som vit man kan man inte tycka det är speciellt bra eftersom varje person vill vara populär.

Det är alltså svårt förstå dessa woka företagare ,som envisas med att göra vita män mindre populära ,när de själva är vita. Vad jag misstänker är det någon ekonomisk uträkning som säger att vi behöver svarta män i Sverige för att höja vinsterna för företagen.

Jag tycker inte pengar på så sätt ska styra Sverige.
Citera
2025-05-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Du får lära dig att läsa och förstå skriven text. När någon skriver att folk blir osäkra på sin egna manlighet ifall de ser en svart man och en vit kvinna gulla med barn och glass så betyder inte det att det bara finns EN sådan reklambild/film. Det betyder att de blir osäkra utav konceptet med svarta män som är ihop med vita kvinnor, vilket syns väldigt tydligt i denna tråd. Huruvida sedan 3, 10, 30 eller 90% av all reklam är just av detta slag är ointressant. Det är ändå pinsamt hur folk som du kan grina om det och skriva "det är satt i system" buhu.

Som sagt, skit i att köpa SIA om du inte gillar deras budskap, reklam, indoktrinering eller vad du nu väljer att kalla det. Men sluta lipa som en feminist som just fått en chock av att se en tjej i bikini i reklam för en sportbil. Du framställer dig bara som mesig, svag, osexig och lättkränkt. Och rätt så mycket mindre intressant än den där svarte killen med glassen.
Andra inlägget på kort tid om avklädd tjej i bilreklam. Förekommer det i nutid eller gnällde de för 40 år sedan?
Citera
2025-05-02, 11:51
Medlem
billyknarks avatar
Först går SÄPO ut och varnar för incel-apokalypsen och nu är SIA glass ute och hetsar dessa extremister!

Det enda rätta är att bojkotta SIA glass för kung och fosterland 🫡
Citera
2025-05-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Andra inlägget på kort tid om avklädd tjej i bilreklam. Förekommer det i nutid eller gnällde de för 40 år sedan?

Det var många år sedan men lever kvar i minnet på dagens incels.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in