Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Skulle tro att >95% av befolkningen i Sverige tycker det är helt knäppt och sjukt att använda ord som "rasblandning" och bli rädd för att se en mörkhyad person. Vi lever trots allt i 2025...
Det ÄR rasblandning så det är inget knäppt i att beskriva en svart med en vit som rasblandning.

Kollar man upp alla de där som kommenterar så gissar jag att majoriteten lever vitt och aldrig haft en enda afrikan i sitt hem. Antagligen precis som de som varit inblandade i SIA reklamen.

Under SIAs reklam 2026 förväntar jag mig att se en vit gubbe med en thaikvinna som är hälften så gammal och hälften så stor. En unge i transkläder kan slicka på en SIA-glass medan de leende tittar på.
Citera
2025-04-26, 18:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om du tycker att kraven för att vara en diktator är att en politiker lägger sig i privat och offentlig verksamhet så måste du vara blind och döv i Sverige. Här påverkar de marknaden med elbilsbonusar, skatter på fossila bränslen. Tvingar fram vindkraft osv med politiska påtryckningar. Alla politiker gör så jämt så du måste nog ha någon bättre måttstock
Bonus-Malus-systemet är ett exempel på hur politikerna i Sverige lägger sig i marknaden, som bäst styrs genom sin inneboende självreglerande funktion. Men det är inte genom krav eller tvång.

Vindkraft stöds med ekonomiska incitament och förenklade tillståndsprocesser, inte direkta krav eller tvång på att vindkraft ska existera och andra energiformer totalförbjuds.

"Grön industripolitik" förekommer i många demokratier utan att dessa är diktaturer.

Donald lägger sig vad privata företag gör genom direkta förbud och hot om repressalier därför att han inte gillar vissa delar av deras verksamhet.

Donald är en fascist och en diktator.
Citera
2025-04-26, 18:55
Medlem
Hoffmeastros avatar
Varför inga arabkvinnor med svensk män? det ska alltid vara en neger och en svensk hora.
Citera
2025-04-26, 18:56
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Man är rätt hjärndöd om man röstar på något parti, men så är ni tamboskap som vi kallar er..Hjärndöda offer som tror att ni betyder något.
Du. Kr och verkar i ett samhälle men du vägrar bidra med något och du tror dig stå över någon alls? Du är inget annat än tragiskt smuts
Citera
2025-04-26, 18:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Var SIA-glass bra? Massa glassföretag har ju bytt ut ingredienserna mot skräp. Är SIA en av dessa eller gör de äkta glass?

Många ställen som säljer kulglass har just SIA.

Jo Sias glass är lite extra god och gräddig, precis som vaniljglass ska vara. Det är stor skillnad mot exempelvis GB. Som du skriver, många som vill sälja lite extra fin kulglass kör ju Sia.
Citera
2025-04-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Flashback är nog inte representativt, här finns det mängder med radikal-reaktionära incels.
Ska åka i väg och handla sia glass, jag tror jag tar ett paket extra för att kompensera
de som bojkottar

Gör du så jag hoppas att du inte heller bryr dig om Bovaer som korna får i sin mat, annars måste du avstå SIA-glassen.
Citera
2025-04-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Var SIA-glass bra? Massa glassföretag har ju bytt ut ingredienserna mot skräp. Är SIA en av dessa eller gör de äkta glass?

Många ställen som säljer kulglass har just SIA.
Kollade en bytta på 0,5L. Här är följande ingredienser:

Skummjölk*, grädde* (21%), socker*, mandel, glukossirap, skummjölkspulver*, socker, druvsocker, kakaomassa**, vasslepulver (av mjölk), aromer, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av veg fettsyror, lecitin), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), rapsolja.
Citera
2025-04-26, 18:59
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Det ÄR rasblandning så det är inget knäppt i att beskriva en svart med en vit som rasblandning.

Kollar man upp alla de där som kommenterar så gissar jag att majoriteten lever vitt och aldrig haft en enda afrikan i sitt hem. Antagligen precis som de som varit inblandade i SIA reklamen.

Under SIAs reklam 2026 förväntar jag mig att se en vit gubbe med en thaikvinna som är hälften så gammal och hälften så stor. En unge i transkläder kan slicka på en SIA-glass medan de leende tittar på.

Det är ju lite äckligt med feta svennerasister som hämtar hem en ung Thai (ofta tror hon att det ska bli så bra, men den lönnfeta svennen bor i en håla i Norrlands inland och tvättar sig aldrig).

Jag tror inte att Sia, som förknippas med fräschhet, ungdom, glädje och familj vill köra en sådan reklam. Det vore inte bra för varumärket.
Citera
2025-04-26, 19:02
Medlem
Köper sia glass choklad ofta men nu lägger jag ner det på heltid.
Citera
2025-04-26, 19:03
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Rassarna har så OTROOOOOLIGT selektiv respekt för frihet och demokrati.

De vill kunna kalla folk med annan hy för groteska öknamn som neger men börjar lipa när ett privat företag väljer fel modell i sin reklam.

Det är inte så svårt att förstå varför man avskyr högerpopulism.

Om ni "toleranta" tokvänstern vill vara betacucks och bjuda in mörka män med annan mentalitet i er by och frivilligt lämna över era kvinnor, systrar och döttrar, må så vara.

Tvinga inte oss andra att gå efter er levnadsmodell.
Citera
2025-04-26, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Sorgligt. Jag tror SIA överlever ändå. De säljer glass – inte inskränkthet på burk. 😉

Jag har haft SIA glass i sortimentet alla år men nu är det nog över.
Kunderna kommer köpa annan glass som är minst lika bra :-)
Citera
2025-04-26, 19:07
Medlem
RutgerFuchss avatar
Tom Saab och Philips använde svarta i reklam på sin tid. Då var det minsann inga snöflingor som ynkade sig.
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Flite-otidsenlig-reklam-v0-d2vyv31dqjxb1.jpg%3Fwidth%3D320% 26crop%3Dsmart%26auto%3Dwebp%26s%3D96e41f6a6c2b30e 4a5bcfdd63e648c9973048e46
https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/412492617_10223874693801598_6539177592586095137_n. jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=MtVky8UVEgsQ7kNvwFiOD8z&_ nc_oc=Adk0y1NJ0NvGAtFlDsFxnO5iBchhrFBC42Gr0Li9ZOAY kSN340rYE-EQLKK4cnh11BA&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-cph2-1.xx&_nc_gid=SEh1zaR1DitRrrJbw8xInw&oh=00_AfHIGjiP OdgUf0et3pd-DvoircF4w7Q09zTQmRQySpd0fg&oe=6812D568
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-04-26 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in