Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vi har så mycket information i olika media och kvinnor blir påverkad av den.

Fast man kan säga ju mer man ser något negativt ju mindre tycker man om det.

Sedan om man förses med anledningar att inte tycka om det tycker man ännu mindre om det.

Därav reagerar kvinnor mer negativt på män än vad män reagerar på kvinnor.

https://www.nbcnews.com/health/health-care/women-are-less-likely-die-treated-female-doctors-study-suggests-rcna148254

Kvinnor blir friskare av att behandlas av en kvinnlig läkare enligt denna rapport och det beror på att hon gillar allmänt kvinnor bättre än män. Medans män gärna behandlas av kvinnliga doktorer och blir friska av det.

Både män och kvinnor tycker om flickor bättre. Aftonbladet visar bara verkligheten och pojkar dödar och slåss mer och blir mindre omtyckta, medans flickor är mer trevliga och blir mer omtyckta.

Woke propagandisterna har en medveten propaganda att göra vita män mindre populära och svarta mer populära. Som vit man kan man inte tycka det är speciellt bra eftersom varje person vill vara populär.

Det är alltså svårt förstå dessa woka företagare ,som envisas med att göra vita män mindre populära ,när de själva är vita. Vad jag misstänker är det någon ekonomisk uträkning som säger att vi behöver svarta män i Sverige för att höja vinsterna för företagen.

Jag tycker inte pengar på så sätt ska styra Sverige.
Om Aftonbladet skriver att män dödar mer, så vet ju kvinnor att det inte gäller deras man eller små söner och tycker inte mindre om dem för det. Nu skriver du att de bara visar verkligheten. Var det inte du som skrev förut att ledarskribenterna ville ha kvinnor att inte tycka om män?
Citera
2025-05-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Om Aftonbladet skriver att män dödar mer, så vet ju kvinnor att det inte gäller deras man eller små söner och tycker inte mindre om dem för det. Nu skriver du att de bara visar verkligheten. Var det inte du som skrev förut att ledarskribenterna ville ha kvinnor att inte tycka om män?

Jo men det är ett faktum att kvinnor gillar män allt mindre. Det finns t.ex att kvinnor mår mycket bättre när de föder flickor ,att föda en pojke ger en klart större chans bli deprimerad. Tror det är något som kommit på senaste tiden , skyller inte på kvinnor tror snarare män ligger bakom det hela. Män älskar konkurrera ut andra män.

Hitta en ny utredning från Kina som visar detta.

"Compared to having male children (boys) (OR = 0.874), having female children (girls) (OR = 0.795) was more significantly associated with fewer depressive symptoms among women"

https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2020.565508/full

Här är en undersökning från UK.

"A University of Kent study into postnatal depression (PND) found the odds of developing this condition increased by 79% when mothers had baby boys compared to baby girls."

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181106114101.htm

Jo för att kvinnor ska gilla män borde de lägga fram saker på annat sätt.

Sedan fungerar det inte att försöka få kvinnor gilla svarta män mer , i USA har de prövat det , men svarta kvinnor blir bara argare på de svarta männen om de gör det.

Människor fungerar inte rationellt som att de kan bestämma sig för att inte gilla en specifik sak ,gillar de inte vita män så gillar de svarta män mindre också.

Fast både män och kvinnor gillar kvinnor mer än män(statistiskt). De tänker mer på män som något osäkert man inte kan lita på.
Citera
2025-05-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Du får lära dig att läsa och förstå skriven text. När någon skriver att folk blir osäkra på sin egna manlighet ifall de ser en svart man och en vit kvinna gulla med barn och glass så betyder inte det att det bara finns EN sådan reklambild/film. Det betyder att de blir osäkra utav konceptet med svarta män som är ihop med vita kvinnor, vilket syns väldigt tydligt i denna tråd. Huruvida sedan 3, 10, 30 eller 90% av all reklam är just av detta slag är ointressant. Det är ändå pinsamt hur folk som du kan grina om det och skriva "det är satt i system" buhu.

Som sagt, skit i att köpa SIA om du inte gillar deras budskap, reklam, indoktrinering eller vad du nu väljer att kalla det. Men sluta lipa som en feminist som just fått en chock av att se en tjej i bikini i reklam för en sportbil. Du framställer dig bara som mesig, svag, osexig och lättkränkt. Och rätt så mycket mindre intressant än den där svarte killen med glassen.
Bra take hörru, man ska inte bry sig om nått öht isf e man en loser. stick ifrån tråden om du tycker man inte ska ha åsikter om saker då. Jag slutar bry mig när sia slutar stödja en viss vidrig agenda.
Citera
2025-05-02, 15:46
Medlem
SIA Glass har en ganska lång historia av Woke-aktivism, redan under den förra VD'n. Under den sk. "Flyktingkrisen" drog man in julklapparna till personalen och gav istället pengarna till "Refugees Welcome".

Men jag tror inte man enbart skall fokusera på ledningen i företaget, utan även deras reklam- och mediebyrå welcom.

welcom har hanterat SIAs kampanjer sedan 2008. Denna byrå är en del av av Rud Pedersen Group, som beskriver sig själv så här:
"As a public affairs and strategic communications partner, we help our clients navigate political systems. We ensure that our clients understand the impact of policy and politics on their organisations and work with them to strategically reach their goals."
Dvs. verkar handla mer om politik än att sälja produkter. Vilket många verkar ha misstänkt. Att VD'n Stefan Carlsson kommer att bli belönad med något mysigt och välavlönat utlandsjobb när han slutar på SIA känns som en lågoddsare.

Den mest anmärkningsvärda kampanjen verkar ha varit 2022, även om den inte tycks ha uppmärksammats på samma vis (än). Här ser vi en gammal svensk tant tillsammans med en mycket yngre luden kurd eller halvneger av något slag, vid en swimmingpool.

Nästa bildserie visar hur kurdens/halvnegerns badbyxor ligger och flyter i poolen, samt hur det via bildklippningen antyds att den gamla tanten suger av honom. Nästa bild har han tagit på sig jeans, sitter och flinar mot kameran och tanten har nu badrock på sig och tittar förälskat på den ludna kurden/halvnegern. Budskapet är lättbegripligt: "Jag skall knolla din mamma", som det heter på blattespråk.
https://welcom.se/work/sia-glass

Här börjar man känna av ett hat och en lust att förnedra vita människor som nästan bara judar håller på med. Så då gräver vi lite vidare och vad hittar vi då om inte byråns ansvarige för SIA-reklamen, Adam Wladis. Som tidigare jobbat som redaktör för Judisk Krönikas ungdomsbilaga "Mish Mash". Han är även delägare i welcom.
Det fanns en wikipedia-sida om honom, men den har raderats under den senaste veckan.

Så att den nu kritiserade neger-reklamen bara skulle ha "råkat" se ut som den gör är givetvis inte sant. Det är en del av en global strategi för att pervertera, förnedra och demoralisera vita människor som bedrivits av judar inom media under väldigt lång tid.

Huruvida ägarfamiljen Stenström också är drivande eller om dom bara hamnat i klorna på Adam Wladis och hans stamfränder kan jag inte avgöra.

När man gräver lite i sånt här så finns det ALLTID en jude bakom kulisserna. Varenda... Jävla... Gång...
Senast redigerad av Repatrieringsman 2025-05-02 kl. 15:48.
Citera
2025-05-02, 17:22
Medlem
Bertillas avatar
Nu har Gekås Ullared trampat in i samma träsk såg jag på en reklam på TV 4 nu. Ung blond kvinna sitter i en soffa tätt tillsammans med en mörk man från Afrika och flinar upp sig. Pinsamt!
Citera
2025-05-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Bra take hörru, man ska inte bry sig om nått öht isf e man en loser. stick ifrån tråden om du tycker man inte ska ha åsikter om saker då. Jag slutar bry mig när sia slutar stödja en viss vidrig agenda.

Klart att man ska bry sig. Klart att man ska ha åsikter. Och du ska absolut inte köpa glassbåtar av SIA ifall du tycker de har en vidrig agenda.

Jag tycker bara det är svagsint (och väldigt mycket loserbeteende) att sitta och lipa på Flashback bara för att man inte får knulla, samt skylla det på SIA, Vänsterpartiet och Aftonbladet.

Då har jag faktisk lite mer förståelse (noter ordet lite) för de som av någon förvirrad anledning tycker att bara ljushyade ska bo i Sverige (ljushyade svenskar däremot får såklart bosätta sig var de vill) och av det skälet får högt blodtryck av att se det svartvita paret äta glass med sina barn.
Citera
2025-05-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatrieringsman
SIA Glass har en ganska lång historia av Woke-aktivism, redan under den förra VD'n. Under den sk. "Flyktingkrisen" drog man in julklapparna till personalen och gav istället pengarna till "Refugees Welcome".

Men jag tror inte man enbart skall fokusera på ledningen i företaget, utan även deras reklam- och mediebyrå welcom.

welcom har hanterat SIAs kampanjer sedan 2008. Denna byrå är en del av av Rud Pedersen Group, som beskriver sig själv så här:
"As a public affairs and strategic communications partner, we help our clients navigate political systems. We ensure that our clients understand the impact of policy and politics on their organisations and work with them to strategically reach their goals."
Dvs. verkar handla mer om politik än att sälja produkter. Vilket många verkar ha misstänkt. Att VD'n Stefan Carlsson kommer att bli belönad med något mysigt och välavlönat utlandsjobb när han slutar på SIA känns som en lågoddsare.

Den mest anmärkningsvärda kampanjen verkar ha varit 2022, även om den inte tycks ha uppmärksammats på samma vis (än). Här ser vi en gammal svensk tant tillsammans med en mycket yngre luden kurd eller halvneger av något slag, vid en swimmingpool.

Nästa bildserie visar hur kurdens/halvnegerns badbyxor ligger och flyter i poolen, samt hur det via bildklippningen antyds att den gamla tanten suger av honom. Nästa bild har han tagit på sig jeans, sitter och flinar mot kameran och tanten har nu badrock på sig och tittar förälskat på den ludna kurden/halvnegern. Budskapet är lättbegripligt: "Jag skall knolla din mamma", som det heter på blattespråk.
https://welcom.se/work/sia-glass

Här börjar man känna av ett hat och en lust att förnedra vita människor som nästan bara judar håller på med. Så då gräver vi lite vidare och vad hittar vi då om inte byråns ansvarige för SIA-reklamen, Adam Wladis. Som tidigare jobbat som redaktör för Judisk Krönikas ungdomsbilaga "Mish Mash". Han är även delägare i welcom.
Det fanns en wikipedia-sida om honom, men den har raderats under den senaste veckan.

Så att den nu kritiserade neger-reklamen bara skulle ha "råkat" se ut som den gör är givetvis inte sant. Det är en del av en global strategi för att pervertera, förnedra och demoralisera vita människor som bedrivits av judar inom media under väldigt lång tid.

Huruvida ägarfamiljen Stenström också är drivande eller om dom bara hamnat i klorna på Adam Wladis och hans stamfränder kan jag inte avgöra.

När man gräver lite i sånt här så finns det ALLTID en jude bakom kulisserna. Varenda... Jävla... Gång...

På vilket sätt är det förnedrande för en kvinna att få sig ett ligg med en välhängd adonis?
Citera
2025-05-02, 22:03
Såg en svenne köpa inte en men två byttor somaliesperma/Sia gräddglas. Flintskallig och fet var han. Klart under genomsnittslängd också. Man såg på hans självgoda min att han var medveten om reklamen och gjorde en stor grej av det (bar glassbyttorna travade på varandra istället för att lägga dem i en påse).

Själv orkade jag inte ens bry mig om en sådan undermänniska. Det räckte med att konstatera att jag är genetiskt överlägsen honom.
Citera
2025-05-03, 09:54
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det enda som är störande med denna typ av reklamatt kvinnan sällan är utländsk utan oftast mannen.

Men det vanligaste i Sverige är ju trots allt vita föräldrar och vita barn. Så mer reklam av den sort behövs om man vill spegla samhället.

Det ska alltid gå för långt åt något håll och folk blir sura.
Nej jag bryr mig eg inte helller,, men de menar att det ska spegla samhälllet. Ok då kunde de ha med en svart persn någon gång då coh då. För majoriteten är ju sm ag skrev vita svenskar. Och att mannen är svart är väl nån sorts härskarteknik att "de tar våra kvinnor" typ. Men hade gärna fått vara en MENA el afrikansk kvinna och en vit man.

Rasblandning ger jag blanka fan i då folk får göra precis som de vll. Däremot behövert man ju inte propagera för det hela tiden.
Citera
2025-05-03, 13:11
Medlem
EpicureNo2s avatar
Jasså, glass har blivit raspolitik. För mig ska glass vara något gott och svalkande, som en avkoppling och inte någon pådyvlad politisk agenda. Extremist kan han vara själv den där Carlsson. Aldrig mer SIA för mig.

Jag har en tom SIA-bytta jag blandar Klorin och vatten i när jag städar toaletten, men nu åker den i återvinningen.
Citera
2025-05-03, 23:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du verkar se vad du vill se. Att 9 av 10 reklamer innehåller mörkhyade män och vita kvinnor är helt enkelt en lögn.
Alltså allvarligt, är du verkligen såhär trög? Kan du inte läsa gubbe? Jag har aldrig sagt att det är det i alla reklamer. Jag sa att 9/10 gånger när det är mixat är det den kombinationen. Det är två helt olika saker, hur kan du inte fatta det, Einstein?

Först trodde jag du bara var jobbig men nu inser jag du är dum på riktigt. 🤪🤪🤪

Stackare..
Citera
2025-05-04, 00:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Det är jävligt märkligt det där. De svarta ser aldrig ens somaliska ut vilket är vår största svarta grupp i Sverige. De ser ut som afroamerikaner.

Jag ser mycket mer sällan ens MÖ-araber med vita kvinnor i reklam jämfört med svarta, finns överhuvudtaget färre araber än afroamerikaner i våra reklam, trots att de är en tio gånger större minoritet.

Som nämnts så är väl vit snubbe med asiatisk kvinna vanligaste blandrasförhållandet i Sverige och de syns aldrig heller till. Inte heller så brukar en MÖ-familj synas till med kvinna med slöja eller liknande.

Och svarta kvinnor syns nästan aldrig heller tillsammans med varesig svarta män eller vita män, de syns väl bara hoppa omkring ensamma som "sexiga tjockisar" i H M reklam emot fatshaming.

Vilka är typerna som medvetet vill att svensk kvinna med afroamerikansk man ska synas i varje reklam? Vad ligger bakom denna fixering?

De kommer beskylla oss för fixering givetvis, men man måste vara blind för att inte se dessa mönster. Är de nu för rasblandning och acceptans av sådant, varför visar de alltid bara en väldigt ovanlig typ av rasblandning om och om igen? Ska inte dessa wokemänniskor vara för diversitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in