2025-06-24, 20:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, du har ju fel. Anledningen till att jag inte trodde de haft sex/inte träffats, är för att det gick så fort mellan anmälan om våldtäkt och till de häktade henne för falsk angivelse. Så fort brukar det inte gå i dessa ärenden. Utan de brukar behöva mer tid på sig att utreda det hela.

När det nu gick så fort, blev min misstanke att målsägande var tex i Norrland och 21-åringen tex i Skåne vid den påstådda "våldtäkten" och att det fanns tydliga bevis för detta, vilket gjorde att man tidigt och tvärsäkert kunde fatta att detta rörde sig om falsk angivelse. Och därmed kunde häkta henne efter bara 8 timmar från att anmälan om (den falska angivelsen om) våldtäkt kom in.

Detta har jag beskrivit tidigt i tråden. Men du har tydligen inte läst dessa inlägg ordentligt.

Herregud, sitter du fortfarande här och tjötar?

Att alla tre inblandade i denna soppan är helt efterblivna är klarlagt sedan länge, så vart försöker du komma?

Axel, en dum jävel som knullar småbrudar på krogen när han har barn och fru hemma, helt moraliskt slutkörd.

Victor, han kan man delvis ha förståelse för, tar du inte till våld mot killen som sätter på din tjej mitt framför ögonen på dig när han dessutom är medveten om att tjejen är upptagen så är du en kärring helt enkelt, fatta traumatiskt att bevittna det, inte undra på att det slår slint.

Sedan försvinner all sympati för honom när han är så korkad att han går med på att ljuga om en våldtäkt.

Sist men inte minst, horan Elin som inte bara är otrogen mot sin pojkvän x2, med sin pojkvän på plats, hon försöker därefter dessutom förstöra en människa liv genom att ljuga om att han har våldtagit henne.

Det finns en person som bär den värsta rollen i detta drama och det är jävligt tydligt vem det är.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-06-24 kl. 20:42.
Citera
2025-06-24, 20:42
Medlem
Hor, dubbelt hor och lönskaläge var det mer än hundra år sedan det avkriminaliserades, det senare kom att kallas för Stockholmsäktenskap och har förekommit sedan urminnes tider. En gammal vän berättade om ett fall med en kvinna som hade varit otrogen, mannen hade dåligt ölsinne och tjatade om detta ganska ofta och en vacker dag så sa kvinnan att det minsann hade varit värt det. Då blev det liv i luckan och eftersom de bodde i ett flerfamiljshus och en del av dramat (våld i nära relationer) utspelade sig i trapphuset så kom Polisen. Åtal väcktes, i rätten var kvinnan ångerfull och klandrade sig själv. Åklagaren sa att det inte var ett brott i lagens mening att vara otrogen, att slå någon däremot var olagligt.

När det gäller falsk tillvitelse så är det minst andra gången det sker under ganska kort tid i Malmö. En kvinna (personal) på sjukhuset satt att hon hade blivit våldtagen i en kulvert, vilket visade sig inte stämma när Polisen studerade filmer och kvinnans utsagor etc.

Jag är oerhört förvånad över att en advokat med så uttalat feministiskt perspektiv vill företräda GM, men hon kanske trodde att han var en prins på en vit valack. Advokaten, tidigare åklagare, väckte åtal mot personer i stort sett av ideologiska skäl och förlorade allt som oftast. Trist typ.
Citera
2025-06-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Herregud, sitter du fortfarande här och tjötar?

Att alla tre inblandade i denna soppan är helt efterblivna är klarlagt sedan länge, så vart försöker du komma?

Axel, en dum jävel som knullar småbrudar på krogen när han har barn och fru hemma, helt moraliskt slutkörd.

Victor, han kan man delvis ha förståelse för, tar du inte till våld mot killen som sätter på din tjej mitt framför ögonen på dig när han dessutom är medveten om att tjejen är upptagen så är du en kärring helt enkelt, fatta traumatiskt att bevittna det, inte undra på att det slår slint.

Sedan försvinner all sympati för honom när han är så korkad att han går med på att ljuga om en våldtäkt.

Sist men inte minst, horan Elin som inte bara är otrogen mot sin pojkvän x2, med sin pojkvän på plats, hon försöker därefter dessutom förstöra en människa liv genom att ljuga om att han har våldtagit henne.

Det finns en person som bär den värsta rollen i detta drama och det är jävligt tydligt vem det är.

Knullaren har väl sett Exit och Sopranos, några öl innanför västen och... ja, dumt. Men hans konsekvenstänk är kanske inte bättre än vad många andra har vid den tiden.
Citera
2025-06-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Varför är det så viktigt att framställa BO som dåligt ? Återigen, BOn som du namnger, är inte åtalad för rattfylla. Vid förhöret kom det NOLL följdfrågor från FL angående vem som kört BOs bil. Det kanske har sin förklaring i att där och då framgick det tydligt att någon annan kört bilen. I vilket fall som helst är det sjukt att lägga så mycket negativ fokus på BO i detta fall.

I grund och botten handlar detta om ett påstått våldtäktsärende. Tycker du att vi i fortsättningen ska kritisera och namnge BO i våldtäktsmål ? "vad hade dom på sig?"

Man bör inte namnge BO i ett våldtäktsmål (även om kvinnohatarna i denna tråd gör det), MEN detta är inte ett våldtäktsmål. Det är en 40-årig och framgångsrik VD-gubbe som impat på ungdomar med sin porsche och med att bjuda på drinkar. Han har vidare uppgett att han varit en lyckligt gift småbarnsfar. Han valde att bli raggad på av den gränslösa 21-årigen Elin och dessutom följa med henne in på toan och sätta på henne. ELIN är självklart den stora boven här som ser till att falskanmäla honom, MEN det finns 2 personer till är med i soppan. Hur kan man som lycklig och framgångsrik småbarnsfar och VD välja att utsätta sig för denna potentiellt farliga situation? Visst, vi vet inte om Alex och hans fru har en öppen relation och han kan sätta på folk på krogtoaletter om han vill. Den andra boven i detta är ju sambon som lät sig vara med på medhjälp till falsk angivelse, förutom misshandel. Som sagt, 3 trasiga personer, och synd om stackars VD:s barn som ska behöva var utsatt för detta.
Citera
2025-06-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Vad vet du om att han är lyckligt gift? Har du börjat ljuga lika mycket som din friend whit benefits tomatpuren?

Han ljuger i förhör säger du men om att han är lyckligt gift måste absolut vara sanning, han ljuger alltså bara ibland.

Precis, den framgångsrika VD:n sitter och ljuger medvetet i förhör. Vad mer ljuger han om? Jag tror förvisso att han inte är typen som ljuger. Han ser ut som nörd-typen som förmodligen inte fått ligga så mycket i sin ungdom. Han är en person som sakta men säkert arbetat upp sig och t ex skaffat sig en porsche som imponerar på vissa.
Jag hoppas att han och hans familj repar sig efter detta. Jag tror det var en fyllegrej, han gled med i alkoholruset med en trevlig Elin och impulsstyrd Victor. Alla har vi gjort misstag, men problemet i detta fall är det blev offentligt.
Citera
2025-06-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Man bör inte namnge BO i ett våldtäktsmål (även om kvinnohatarna i denna tråd gör det), MEN detta är inte ett våldtäktsmål. Det är en 40-årig och framgångsrik VD-gubbe som impat på ungdomar med sin porsche och med att bjuda på drinkar. Han har vidare uppgett att han varit en lyckligt gift småbarnsfar. Han valde att bli raggad på av den gränslösa 21-årigen Elin och dessutom följa med henne in på toan och sätta på henne. ELIN är självklart den stora boven här som ser till att falskanmäla honom, MEN det finns 2 personer till är med i soppan. Hur kan man som lycklig och framgångsrik småbarnsfar och VD välja att utsätta sig för denna potentiellt farliga situation? Visst, vi vet inte om Alex och hans fru har en öppen relation och han kan sätta på folk på krogtoaletter om han vill. Den andra boven i detta är ju sambon som lät sig vara med på medhjälp till falsk angivelse, förutom misshandel. Som sagt, 3 trasiga personer, och synd om stackars VD:s barn som ska behöva var utsatt för detta.
Hade han en öppen relation skulle väl han knappast vara så angelägen om att få det nedtystat. Han ville inte ens anmäla misshandeln för att otroheten inte skulle komma ut. Men anledningen till otroheten tror jag främst är spänningen, den förbjudna frukten lockade bäst. Att sambon fanns i närheten gjorde det ju ännu mer spännande.
Citera
2025-06-24, 22:21
Medlem
Citat:

Det är inte ett våldtäktsmål
Citera
2025-06-24, 22:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Precis, den framgångsrika VD:n sitter och ljuger medvetet i förhör. Vad mer ljuger han om? Jag tror förvisso att han inte är typen som ljuger. Han ser ut som nörd-typen som förmodligen inte fått ligga så mycket i sin ungdom. Han är en person som sakta men säkert arbetat upp sig och t ex skaffat sig en porsche som imponerar på vissa.
Jag hoppas att han och hans familj repar sig efter detta. Jag tror det var en fyllegrej, han gled med i alkoholruset med en trevlig Elin och impulsstyrd Victor. Alla har vi gjort misstag, men problemet i detta fall är det blev offentligt.
Det här kan vara det enda vettiga jag sett dig skriva på forumet faktiskt, Men som VD kan man nog lära sig ljuga bra och även köra över folk, gå in i en roll.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-24 kl. 23:23.
Citera
2025-06-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Hade han en öppen relation skulle väl han knappast vara så angelägen om att få det nedtystat. Han ville inte ens anmäla misshandeln för att otroheten inte skulle komma ut. Men anledningen till otroheten tror jag främst är spänningen, den förbjudna frukten lockade bäst. Att sambon fanns i närheten gjorde det ju ännu mer spännande.

Så är det, VD:n ljög i sitt första förhör, vilket jag kan förstå. Ingen juridisk konsekvens. Det finns dock skribenter i tråden som vill framstå att VD:n/gubben som helt oskyldig för att denna soppa kunde kokas....
Senast redigerad av Neverever31 2025-06-24 kl. 22:59.
Citera
2025-06-24, 23:02
Medlem
Citat:
Så är det, VD:n ljög i sitt första förhör, vilket jag kan förstå. Ingen juridisk konsekvens. Det finns dock skripenter i tråden som vill framstå att VD:n/gubben som helt oskyldig för att denna soppa kunde kokas....

Juridiskt är han ju det... Men knappast moraliskt.

Det är väl det som som är en del av soppan här, att skilja på juridiken och moralen.
Citera
2025-06-24, 23:24
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Juridiskt är han ju det... Men knappast moraliskt.

Det är väl det som som är en del av soppan här, att skilja på juridiken och moralen.
du cciterade inte mig, men väl skrivet, skilja på juridiken och moralen är vi verkligen inte bortskämda med folk gör i den här tråden direkt.
Citera
2025-06-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
du cciterade inte mig, men väl skrivet, skilja på juridiken och moralen är vi verkligen inte bortskämda med folk gör i den här tråden direkt.

Och lagbrotten börjar med misshandel. Misshandeln sätter sedan igång kedjan av andra brott. Alltså är det sambon som startar denna skit, vad gäller lagbrott och det rent juridiska, vilket jag har skrivit otaliga gånger. 21-åringen försöker rädda honom från fängelse genom att ljuga om våldtäkt. Och han kör på med medhjälp till falsk angivelse.

Hade sambon inte misshandlat målsägande. Så hade de övriga brotten inte skett.

Och kom ihåg nu: skilj på juridik och moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in