Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Du säger ju fö emot dig själv för i inlägget här över så skriver du ju att om inte polisen fått smsen så hade han ju blivit dömd för våldtäkt.
Det bevisar jag tar mig motvilligt tid och läsa dina påhittade inlägg, och det ger en klar bild hur du ser på hur det är bli dömd för våldtäkt.
Du blandar ihop päron och bananer. Märker du inte det själv?
1. Anledningen till att jag (innan vi fick läsa FUP) inte trodde att de ens hade träffats vid den aktuella tiden och att det fanns vattentäta bevis för det, var för att det gick så fort för polisen mellan våldtäktsanmälan och häktningen av 21-åringen för falsk angivelse. Därav trodde jag att de inte ens hade haft sex. Eller ens träffats. Och att polisen hade bevis för detta. En helt rimlig tanke från min sida, utifrån det snabba handhavandet i ärendet.
2. Nu har de dock haft sex. Och då blir det knepigare rent utredningsmässigt. "Är det våldtäkt eller inte våldtäkt?". Och här satte smsen dit 21-åringen och hennes sambo för grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Hade det inte varit för smsen, så hade målsägande sannolikt blivit dömd för våldtäkt, eftersom
ögonvittne, i form av 21-åringens sambo intygar att han såg en våldtäkt och också därav misshandlade han målsägande för att rädda 21-åringen. 21-åringen och sambon insåg inte att deras telefoner skulle vara av intresse för polisen. Och smsen polisen fann i deras telefoner, gjorde det snabbt tydligt att detta handlar om grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse.
Blev det tydligare nu för dig?