2025-06-24, 17:35
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, du har ju fel. Anledningen till att jag inte trodde de haft sex/inte träffats, är för att det gick så fort mellan anmälan om våldtäkt och till de häktade henne för falsk angivelse. Så fort brukar det inte gå i dessa ärenden. Utan de brukar behöva mer tid på sig att utreda det hela.

När det nu gick så fort, blev min misstanke att målsägande var tex i Norrland och 21-åringen tex i Skåne vid den påstådda "våldtäkten" och att det fanns tydliga bevis för detta, vilket gjorde att man tidigt och tvärsäkert kunde fatta att detta rörde sig om falsk angivelse. Och därmed kunde häkta henne efter bara 8 timmar från att anmälan om (den falska angivelsen om) våldtäkt kom in.

Detta har jag beskrivit tidigt i tråden. Men du har tydligen inte läst dessa inlägg ordentligt.
Du säger ju fö emot dig själv för i inlägget här över så skriver du ju att om inte polisen fått smsen så hade han ju blivit dömd för våldtäkt.

Det bevisar jag tar mig motvilligt tid och läsa dina påhittade inlägg, och det ger en klar bild hur du ser på hur det är bli dömd för våldtäkt.
Citera
2025-06-24, 17:38
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den 40 årige börsVD som är så lyckligt gift borde inte hamnat i denna situation. Han ljuger i förhör. Försöker bara balansera upp det till alla kvinnohatare/incels/MENA-män i tråden
Vad vet du om att han är lyckligt gift? Har du börjat ljuga lika mycket som din friend whit benefits tomatpuren?

Han ljuger i förhör säger du men om att han är lyckligt gift måste absolut vara sanning, han ljuger alltså bara ibland.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-24 kl. 18:00.
Citera
2025-06-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Att han hade alibi och var på en annan plats alt spelat in deras möte kan ju va en förklaring. Tjejer har väl satt detta i system. Säger inte att det är id etta fall men finns säkert ett mörkertal därute.

Finns ett incitament som heter försäkring och kan säkert ge upp till 200 000.
Sedan skadestånd på det.

Bara att välja ut en tafatt simp och bjuda hem honom, knulla och sedan anmäla.

Vad kan han göra åt det?
Citera
2025-06-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Varför är det så viktigt att framställa BO som dåligt ? Återigen, BOn som du namnger, är inte åtalad för rattfylla. Vid förhöret kom det NOLL följdfrågor från FL angående vem som kört BOs bil. Det kanske har sin förklaring i att där och då framgick det tydligt att någon annan kört bilen. I vilket fall som helst är det sjukt att lägga så mycket negativ fokus på BO i detta fall.

I grund och botten handlar detta om ett påstått våldtäktsärende. Tycker du att vi i fortsättningen ska kritisera och namnge BO i våldtäktsmål ? "vad hade dom på sig?"

Den 40 årige börsVD som är så lyckligt gift borde inte hamnat i denna situation. Han ljuger i förhör. Försöker bara balansera upp det till alla kvinnohatare/incels/MENA-män i tråden
Citera
2025-06-24, 17:46
Medlem
Citat:
Lille vän. Förstår du inte det själv?

1. De hade sex på krogtoaletten.
2. Sambon upptäcker dem och misshandlar målsägande grovt.
3. 21-åringen hävdar att hon blev våldtagen och sambon säger att han såg hur hon blev våldtagen. Och då misshandlar målsägande, för att rädda 21-åringen.

Inser du inte att det för en åklagare skulle vara ett starkt case, med ögonvittne till själva "våldtäkten" och allt? Ett ögonvittne som tom. Tar till våld för att rädda "offret" för "våldtäkten " .

Inte ofta det finns ögonvittne till våldtäkt inte...

Så, ja. Målsägande hade åkt dit på våldtäkt. Det är jag säker på. Just pga ögonvittne till det hela.

Så. Det var en jädra tur att 21-åringen och hennes sambo var så pass klantiga att de öppet i sms skrev flertalet sms om otroheten. Och att 21-åringen sedan skriver om planen om falskanmälan. Det är ju detta som räddar målsägande från att oskyldigt dömas för våldtäkt.

Men det är väl så. De som falskt anklagar någon för våldtäkt är inte de skarpaste knivarna i lådan. De sätter dit sig själva. Se på Lam*Bertil kvinnan som fabriksåterställde sin telefon.

Citat:
Se på Lam*Bertil kvinnan som fabriksåterställde sin telefon.

Vad var det för fall?
Citera
2025-06-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Varför är det så viktigt att framställa BO som dåligt ? Återigen, BOn som du namnger, är inte åtalad för rattfylla. Vid förhöret kom det NOLL följdfrågor från FL angående vem som kört BOs bil. Det kanske har sin förklaring i att där och då framgick det tydligt att någon annan kört bilen. I vilket fall som helst är det sjukt att lägga så mycket negativ fokus på BO i detta fall.

I grund och botten handlar detta om ett påstått våldtäktsärende. Tycker du att vi i fortsättningen ska kritisera och namnge BO i våldtäktsmål ? "vad hade dom på sig?"

Visst, BO/,VD i detta fall borde inte gått ner till toan och satt på Elin trots att han känt henne en kort stund. Smart....
Citera
2025-06-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Vad var det för fall?

Lam*bertz inte Bertil...
Citera
2025-06-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du säger ju fö emot dig själv för i inlägget här över så skriver du ju att om inte polisen fått smsen så hade han ju blivit dömd för våldtäkt.

Det bevisar jag tar mig motvilligt tid och läsa dina påhittade inlägg, och det ger en klar bild hur du ser på hur det är bli dömd för våldtäkt.

Du blandar ihop päron och bananer. Märker du inte det själv?

1. Anledningen till att jag (innan vi fick läsa FUP) inte trodde att de ens hade träffats vid den aktuella tiden och att det fanns vattentäta bevis för det, var för att det gick så fort för polisen mellan våldtäktsanmälan och häktningen av 21-åringen för falsk angivelse. Därav trodde jag att de inte ens hade haft sex. Eller ens träffats. Och att polisen hade bevis för detta. En helt rimlig tanke från min sida, utifrån det snabba handhavandet i ärendet.

2. Nu har de dock haft sex. Och då blir det knepigare rent utredningsmässigt. "Är det våldtäkt eller inte våldtäkt?". Och här satte smsen dit 21-åringen och hennes sambo för grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Hade det inte varit för smsen, så hade målsägande sannolikt blivit dömd för våldtäkt, eftersom ögonvittne, i form av 21-åringens sambo intygar att han såg en våldtäkt och också därav misshandlade han målsägande för att rädda 21-åringen. 21-åringen och sambon insåg inte att deras telefoner skulle vara av intresse för polisen. Och smsen polisen fann i deras telefoner, gjorde det snabbt tydligt att detta handlar om grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse.

Blev det tydligare nu för dig?
Citera
2025-06-24, 18:16
Medlem
Citat:
Lam*bertz inte Bertil...

Ah, då är jag med. JK.
Citera
2025-06-24, 19:11
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Du blandar ihop päron och bananer. Märker du inte det själv?

1. Anledningen till att jag (innan vi fick läsa FUP) inte trodde att de ens hade träffats vid den aktuella tiden och att det fanns vattentäta bevis för det, var för att det gick så fort för polisen mellan våldtäktsanmälan och häktningen av 21-åringen för falsk angivelse. Därav trodde jag att de inte ens hade haft sex. Eller ens träffats. Och att polisen hade bevis för detta. En helt rimlig tanke från min sida, utifrån det snabba handhavandet i ärendet.

2. Nu har de dock haft sex. Och då blir det knepigare rent utredningsmässigt. "Är det våldtäkt eller inte våldtäkt?". Och här satte smsen dit 21-åringen och hennes sambo för grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Hade det inte varit för smsen, så hade målsägande sannolikt blivit dömd för våldtäkt, eftersom ögonvittne, i form av 21-åringens sambo intygar att han såg en våldtäkt och också därav misshandlade han målsägande för att rädda 21-åringen. 21-åringen och sambon insåg inte att deras telefoner skulle vara av intresse för polisen. Och smsen polisen fann i deras telefoner, gjorde det snabbt tydligt att detta handlar om grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse.

Blev det tydligare nu för dig?
Håller med om smsen är en stark del i bevisningen, dock finns det flera saker som tyder och vittnes uppgifter som gör det knepigarre för dem med, varför misstänker ens sambon något och går till toaletten bör du fråga dig själv.

Sedan har du fel som jag redogjort tidigare man blir anhållen först och sedan har åklagaren 92timmar på sig innan de måste släppa vederbörande, och innan dess om åklagaren bedömer sig ha fog för häktning, så sker en häktningsförhandling om det låter bekant.

Men det är bra du erkänner i vartfall det är lätt få någon i Sverige dömd för våldtäkt hade sambon vetat om planen ifrån början hade dem ju kunnat rigga den här fällan mycket bättre och fått en oskyldig man dömd, utan svårigheter, stort av dig erkänna det iaf.
Citera
2025-06-24, 19:16
Medlem
FUP:n visar tydligt att BO inte vill gå vidare initialt, men 112 visade vem som hade ringt. Tack och lov var inte hon och sambons särskilt slipade - snarare tvärtom. BO hade kanske gjort som Einar i Sthlm, inte medverkat, då han hade allt att förlora - när det senare blev en anklagelse mot honom så blir han mer nyanserad (semistånd, 60%, jmf med unga män etc.)

Det finns vissa likheter med mordet på Dusanka Petrén (mer än 30 år sedan) där de tre GM (eg. bara två) inte fick betalt och började ringa taxikvinnans ex.make. Man kan ju undra om BO har sett den norska serien Exit? Vilken j-a mardröm att stå med brallorna nere, händerna på, vad står det i FUP:n - en väldigt fin rumpa och... och kuken i... och så kommer det in en fd. hockeyspelare, hennes kille dessutom! Konstigt att han inte blev mer skadad, det blev ju nästan mer blod på toastolen och väggen än vad de ganska ringa skadorna visade.

Vi håller tummarna för att de två åtalade får kännbara straff och inte i det nedre lagrummet/ straffrummet (om det nu heter så).
21-åringens mamma och väninna verkar vara sådär. 21-åringen ger ett väldigt avmätt och obstinat intryck redan från början - man kan undra vad hon har lärt sig av detta. Det är ganska lång mellan Skanör och en sluten anstalt, inte riktigt samma människor och värderingar direkt.
Senast redigerad av Pasolini69 2025-06-24 kl. 19:19.
Citera
2025-06-24, 20:02
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini69
FUP:n visar tydligt att BO inte vill gå vidare initialt, men 112 visade vem som hade ringt. Tack och lov var inte hon och sambons särskilt slipade - snarare tvärtom. BO hade kanske gjort som Einar i Sthlm, inte medverkat, då han hade allt att förlora - när det senare blev en anklagelse mot honom så blir han mer nyanserad (semistånd, 60%, jmf med unga män etc.)

Det finns vissa likheter med mordet på Dusanka Petrén (mer än 30 år sedan) där de tre GM (eg. bara två) inte fick betalt och började ringa taxikvinnans ex.make. Man kan ju undra om BO har sett den norska serien Exit? Vilken j-a mardröm att stå med brallorna nere, händerna på, vad står det i FUP:n - en väldigt fin rumpa och... och kuken i... och så kommer det in en fd. hockeyspelare, hennes kille dessutom! Konstigt att han inte blev mer skadad, det blev ju nästan mer blod på toastolen och väggen än vad de ganska ringa skadorna visade.

Vi håller tummarna för att de två åtalade får kännbara straff och inte i det nedre lagrummet/ straffrummet (om det nu heter så).
21-åringens mamma och väninna verkar vara sådär. 21-åringen ger ett väldigt avmätt och obstinat intryck redan från början - man kan undra vad hon har lärt sig av detta. Det är ganska lång mellan Skanör och en sluten anstalt, inte riktigt samma människor och värderingar direkt.
Ja, tittar man på bilderna i FUP så ser det ut som Stockholms blodbad på toaletten. Och det rimmar ganska dåligt med skadorna som BO har. Jag tror att förklaringen är jacket i nacken. Och du tittar i FUP så har BO ett jack som han inte har fått av ett slag. Jag tror den enkla förklaringen är att han får en smäll och tappar balansen och slår nacken i hållare/skåpet med toapapper och landar med huvudet på toasitsen. Det borde stämma ganska väl med fotona i FUP. Det är i alla fall min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in