Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Plitarna på sveriges anstalter är vana vid återfals förbryttare med våldskapital, är det verkligen en nyhet för dig? som är så bra på hur rättsamhället fungerar.
Däremot en manipulativ brunstig kvinna, som borde behandlas så som johanna möller gör nu är de kanske inte lika vakna på.
De kanske lever med din uppfattning att det här är ett oskyldigt offer för farliga män i hennes omgivning bara, och lever man med den uppfattningen kommer det straffa sig väldigt fort.
Jag frågade dig hur du ser på det. Du verkar inte vara särskilt brydd över att han både är återfallsförbrytare I våldsbrott
Och medhjälp till falsk angivelse. Anser du att medhjälp till falsk angivelse inte är så farligt brott? Eller inser du inte att det faktiskt
verkligen hade kunnat få målsägande dömd för våldtäkt? Sambon påstår ju i polisförhör att han bevittnade hur målsägande våldtog 21-åringen.
Hade det inte varit för 21-åringens sms etc. Så hade målsägande kunnat åka på detta.
Så värst manipulativ verkar inte 21-åringen vara. Mer känslostyrd. Har hon ångest över att hennes sambo kan hamna I fängelse för misshandel, så drar hennes känslor iväg med henne och hon anklagar målsägande falskt för våldtäkt för att rädda sin sambo.
Jag har ingen uppfattning om 21-åringen som ofarlig. Vart får du det ifrån? Jag känner dock inget behov av att racka ner på henne, för det gör du och andra i tråden såååååå bra ändå. Hon är ju kvinna. Och sådan älskar ju vissa av er att hata.
Du är ju så förblindad av detta kvinnohat att du
totalt missar de brott som sambon står åtalad för. Och att målsägande genom sin otrohet gjort sin fru och sina barn väldigt illa. Hade de två varit kvinnor, hade vi däremot fått höra om deras förkastlighet till leda, från dig.
Själv säger jag åter igen: det är
tre trasiga människor i denna soppa: 21-åringen, sambon och målsägande.