Igår, 12:40
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Jag vet, men domaren tar nog fram den rosa lagboken, och det här hamnar på böter och skyddstillsyn ändå, är min gissning då.
Detta är så pass utstuderat gjort och bevisen talar sitt tydliga språk så jag gissar på sex månader i spjället. Speciellt om hon håller kvar sin selektiva minnesförlust ifrån förhören under rättegången.

Jag vill tro och hoppas att helhetsbilden av konsekvenserna för en fällande dom för BO vägs in i vad hon har gjort. Jag tycker ändå att en halvsovande sosse till nämndeman borde inse allvaret i det hon har gjort.

Men du har en poäng, den rosa lagboken skall inte föraktas.
Senast redigerad av The.Leader Igår kl. 12:42.
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Detta är så pass utstuderat gjort och bevisen talar sitt tydliga språk så jag gissar på sex månader i spjället. Speciellt om hon håller kvar sin selektiva minnesförlust ifrån förhören under rättegången.

Jag vill tro och hoppas att helhetsbilden av konsekvenserna för en fällande dom för BO vägs in i vad hon har gjort. Jag tycker ändå att en halvsovande sosse till nämndeman borde inse allvaret i det hon har gjort.

Men du har en poäng, den rosa lagboken skall inte föraktas.
Ingen blir gladare än jag om du har rätt, hon borde få ett år tycker jag minst, samhället måste markera emot dessa allvarliga problem som växer sig, likt cancer i samhället.
Senast redigerad av Inspirit81 Igår kl. 13:34.
Citera
Igår, 13:07
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Får hon 5-6 månader i fängelse och dessutom blir utan sex den tiden så blir hon en fara för samhället när hon kommer ut.

Kanske en anledning till att bara ge henne villkorligt.
Hon blir en fara för alla manliga plitar på anstalten hon placeras på om inte annat, vi får hoppas KV skriver tydliga instruktioner på att hon är manipulativ och sex missbrukare så ingen som jobbar där får vistas med henne ensam.

Känner till andra fall när KV gjort så.
Citera
Igår, 13:24
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ingen blir gladare än jag om du har rätt, hon borde få ett år tycker jag minst, samhället måste markera emot dessa allvarliga prolem som växer sig, likt cancer i samhället.
Hon borde få samma straff som han hade riskerat.

Det ÄR en allvarlig sak att försöka få en oskyldig person i fängelse.

Här har dom bästa läge dessutom att statuera exempel, så kanske det kan rädda någon stackare i framtiden.
Citera
Igår, 13:36
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Här har dom bästa läge dessutom att statuera exempel, så kanske det kan rädda någon stackare i framtiden.
Jag är helt enig med dig, och dina senaste analyser i tråden.

Hon borde dessutom få samma böter som han riskerade med, bör tillägas, vilket troligen var ett av motiven med, så ca 250 tusen i böter kan hon gått ha med.
Senast redigerad av Inspirit81 Igår kl. 13:38.
Citera
Igår, 13:57
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Hon blir en fara för alla manliga plitar på anstalten hon placeras på om inte annat, vi får hoppas KV skriver tydliga instruktioner på att hon är manipulativ och sex missbrukare så ingen som jobbar där får vistas med henne ensam.

En ensam manlig plit med henne, så kommer hon nog skrika våldtäkt efter hon fått sitt helt frivilligt. Den där Elin verkar vara en otäck jävel.
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
En ensam manlig plit med henne, så kommer hon nog skrika våldtäkt efter hon fått sitt helt frivilligt. Den där Elin verkar vara en otäck jävel.
Det är nog kvinnor som henne, som gör killar överväger bli homosexuella tror jag.
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Citat:

Och vad tänker du kring sambon då?
Är han en fara för plitar, med sina två tidigare domar kring misshandel och våldsamt motstånd och Nuvarande misshandel? Uppenbarligen aggressionsproblem.

Och dessutom medhjälp till falskangivelse...

Så. Vad tror om faror kring honom? Återfallsförbrytare och allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Och vad tänker du för straff till sambon då? Återfallsförbrytare i våldsbrott och medhjälp till falsk angivelse... allvarligt.

21 åringen lär få fängelse som påföljd. Allvarligt brott. Sedan kommer en tredjedel av straffet räknas av samt tiden i häktet räknas av. Så det lär inte bli länge hon sitter.

Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren

Varför tror du det? Hon falskanmälde ju för att sambon skulle slippa fängelse för misshandeln mot målsägande.

I fängelset har hon inte sin sambo att skydda från rättslig påföljd. Så där lär hon inte skrika våldtäkt.

Bra att de två kommer bort från varandra. Destruktiv relation som skadar dem båda och nu även har skadat andra (målsägande).
Citera
Igår, 14:37
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är han en fara för plitar, med sina två tidigare domar kring misshandel och våldsamt motstånd och Nuvarande misshandel? Uppenbarligen aggressionsproblem.

Och vad tänker du för straff till sambon då? Återfallsförbrytare i våldsbrott och medhjälp till falsk angivelse... allvarligt.

21 åringen lär få fängelse som påföljd. Allvarligt brott. Sedan kommer en tredjedel av straffet räknas av samt tiden i häktet räknas av. Så det lär inte bli länge hon sitter.

Varför tror du det? Hon falskanmälde ju för att sambon skulle slippa fängelse för misshandeln mot målsägande.

I fängelset har hon inte sin sambo att skydda från rättslig påföljd. Så där lär hon inte skrika våldtäkt.

Bra att de två kommer bort från varandra. Destruktiv relation som skadar dem båda och nu även har skadat andra (målsägande).
Plitarna på sveriges anstalter är vana vid återfals förbryttare med våldskapital, är det verkligen en nyhet för dig? som är så bra på hur rättsamhället fungerar.

Däremot en manipulativ brunstig kvinna, som borde behandlas så som johanna möller gör nu är de kanske inte lika vakna på.

De kanske lever med din uppfattning att det här är ett oskyldigt offer för farliga män i hennes omgivning bara, och lever man med den uppfattningen kommer det straffa sig väldigt fort.
Citera
Igår, 14:39
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Du kunde inte hålla dig ifrån att ljuga i det här inlägget heller ser jag, det finns inget som styrker det du säger förutom dina egna vaneföreställningar om hur det här har gått till och motiven till det.
Citera
Igår, 14:57
Medlem
Citat:
Plitarna på sveriges anstalter är vana vid återfals förbryttare med våldskapital, är det verkligen en nyhet för dig? som är så bra på hur rättsamhället fungerar.

Däremot en manipulativ brunstig kvinna, som borde behandlas så som johanna möller gör nu är de kanske inte lika vakna på.

De kanske lever med din uppfattning att det här är ett oskyldigt offer för farliga män i hennes omgivning bara, och lever man med den uppfattningen kommer det straffa sig väldigt fort.

Jag frågade dig hur du ser på det. Du verkar inte vara särskilt brydd över att han både är återfallsförbrytare I våldsbrott Och medhjälp till falsk angivelse. Anser du att medhjälp till falsk angivelse inte är så farligt brott? Eller inser du inte att det faktiskt verkligen hade kunnat få målsägande dömd för våldtäkt? Sambon påstår ju i polisförhör att han bevittnade hur målsägande våldtog 21-åringen.

Hade det inte varit för 21-åringens sms etc. Så hade målsägande kunnat åka på detta.

Så värst manipulativ verkar inte 21-åringen vara. Mer känslostyrd. Har hon ångest över att hennes sambo kan hamna I fängelse för misshandel, så drar hennes känslor iväg med henne och hon anklagar målsägande falskt för våldtäkt för att rädda sin sambo.

Jag har ingen uppfattning om 21-åringen som ofarlig. Vart får du det ifrån? Jag känner dock inget behov av att racka ner på henne, för det gör du och andra i tråden såååååå bra ändå. Hon är ju kvinna. Och sådan älskar ju vissa av er att hata.

Du är ju så förblindad av detta kvinnohat att du totalt missar de brott som sambon står åtalad för. Och att målsägande genom sin otrohet gjort sin fru och sina barn väldigt illa. Hade de två varit kvinnor, hade vi däremot fått höra om deras förkastlighet till leda, från dig.

Själv säger jag åter igen: det är tre trasiga människor i denna soppa: 21-åringen, sambon och målsägande.
Citera
Igår, 15:00
Medlem
Citat:
Du kunde inte hålla dig ifrån att ljuga i det här inlägget heller ser jag, det finns inget som styrker det du säger förutom dina egna vaneföreställningar om hur det här har gått till och motiven till det.

Läs FUP. Där är det uppenbart att 21-åringens motiv med den falska angivelsen är att rädda sin sambo från rättslig påföljd pga misshandeln.

Varför vill du ens försöka finna ett annat motiv när det är så uppenbart?
Senast redigerad av TomatKungen Igår kl. 15:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in