2025-07-29, 17:18
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Precis som jag skrivit, i Sverige avgörs relationsvåldtäkter på trovärdighet. Det betyder att det inte behövs bevis utan ord kan stå mot ord.

I det här fallet är det precis som du säger verkligen inte så. Det är ett överlagt försök att förstöra någons liv för att undfly ansvar.

Erkännande är mycket viktigt i hur man bedömer hennes karaktär.

Hon smuts, sluta försvara.

Redigering: jag vet riktiga horor som haft mer ryggrad än den här människan.
Jag vet ditt inlägg inte var riktat till mig, men det är omöjligt förklara hur en rättsprocess fungerar för tomatpuren.

Självklart hade ett erkännande och en redogörelse hur hon tänkte underlättat för henne här.

'Nu när hon fortsätter neka ser alla hur hon gör bort sig och ljuger och inte visar någon som helst ånger för vad hon gjort, och självklart avgör det bedömningen om vilket starff hon kommer få.

Det är några i tråden här bla tomatkvinnan som vurmar för fallet måste upp i HR, för få sambon fälld, de de glömmer helt bort är deras Gullflicka lilla oskyldiga Elin riskerar verkligen få skärpt straff då, i hennes fall gick tingsrätten på rosa lagboken här hon borde nöjda sig såå fort som möjligt.
Citera
2025-07-29, 17:22
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Den statistiken jämförs med narkomaner som åker dit för stöld igen samt narkotikainnehav dvs ett beroende och pengar för att finansiera detta.
Ja precis och det jämförs även med kvinnor som ljuger om våldtäkt, det är väldigt lätt manipulera statistik, även när den inte passar din agenda.
Citera
2025-07-29, 17:25
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men kära du. Jag försvarar inte hennes brott.

Vad jag försöker få dig att inse ör att du har helt fel kring hennes motiv. Motivet var inte att göra livet surt för målsägande, hon har inget otalt med honom. Motivet var att hennes sambo inte skulle hamna i fängelse för misshandeln av målsägande.

Och varför är det endast 21-åringen du är så på? Kvinnohat eller?

Sambon har uppenbarligen också ljugit om att målsägande har våldtagit 21-åringen. Läs polisförhör med honom i FUP. Han påstår sig ha bevittnat själva våldtäkten. Därav misshandeln.

Du ser bara felet som 21-åringen har gjort. Det är väl också det jag har invändningar mot. Tyder på kvinnohat.

Och detta med att hänga ut. Vi lever inte på medeltiden. Ge dig.

Men visst ska hon få fängelse för sitt lagbrott. Där är du och jag eniga. Men försök i övrigt att nyansera din bild av ärendet lite.
Skulle gärna vilja se källor för det här påståendet, inte ens tingsrätten håller med dig om den bedömningen och ingen här i trådenn heller.

Vad får du ut av hitta på och ljuga igentligen och vad vill du uppnå kan du ens svara på det?
Citera
2025-07-29, 17:28
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Hennes motiv var inte att göra målsägande illa. Hennes motiv var att rädda sambon från fängelse för misshandeln av målsägande. Och sambon hakar på och ljuger han med om att han bevittnade hur 21-åringen blev våldtagen. Uppenbart att deras gemensamma motiv är att han ska slippa fängelse för misshandeln.

Allt det här är ju bara påhitt och fantasier som finns i ditt huvud, finns inget som styrker det r såhär, utan det här hittar du bara på och är dina teorier.

Återigen vad får du ut av ljuga och hitta på saker?
Citera
2025-07-29, 17:30
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Hennes motiv var inte att göra målsägande illa. Hennes motiv var att rädda sambon från fängelse för misshandeln av målsägande. Och sambon hakar på och ljuger han med om att han bevittnade hur 21-åringen blev våldtagen. Uppenbart att deras gemensamma motiv är att han ska slippa fängelse för misshandeln.
Du är ju fö ganska komisk med hon ville inte målsäganden något illa säger du, nej man anmäler ju inte någon för våldtäkt om man inte verkligen vill den personen illa.'

Brukar du och dina vänninor göra såhär eller vad är det för fel på dig igentligen, hon försökte sätta ditt honom för en våldtäkt som inte hänt, och du påstår hon inte ville honom något illa
Citera
2025-07-29, 17:32
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
1 års fängelse för 21-åringen.
6 månaders fängelse för sambon.

Sambon döms endast för misshandel och inte för medhjälp till grov falsk angivelse. Förhoppningsvis kommer åklagaren överklaga den friande domen.
Och förhoppningsvis får Elin skärpt straff till två års fängelse, du ser tingsrätten håller inte med om dina teorier heller och det är ändå en stalig myndighet som har det här som heltidsjobb.

Är det inte läge lägga ner ljuga och hitta på saker snart dina teorier håller ju ingenstans.
Citera
2025-07-29, 17:43
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Vad folk har svårt att hålla två saker I huvudet samtidigt.

1. Jag anser att det är mycket bra att hon dömdes för sitt brott. 1-2 år tycker jag hade varit en fullt rimligt dom. Det är ett allvarligt brott och inget man kan se med blida ögon på. Även om hon bara är 21 år och inte har fullt utvecklat konsekvenstänk och var i panik och ångest, så ger det henne ingen rätt att falskt anklaga en oskyldig för våldtäkt.

2. Men motivet är inte som ni skriver. Och det är detta jag sätter mig upp emot. Hennes motiv med sin brottsliga lögn var att rädda sin sambo från Fängelse. Hon stod inte ut med tanken på att han skulle hamna I fängelse.

Jag sätter även mig upp mot kvinnohatet i tråden där folk gör äckel över hennes otrohet, men blundar helt för målsägandes otrohet osv.

Rätt ska vara rätt.
Ver har du fått de här uppgifterna ifrån? kan du visa mig det?
Citera
2025-07-29, 17:48
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Den enda som gjort sig skyldig till falsk angivelse upprepade gånger är en kvinnlig juridikstuderande.

Annars känner jag inte till ett enda fall av serieförbrytare kring falsk angivelse om våldtäkt.
Så statistiken talar mot dig.

Dessutom lär hon ju haft sex förr, utan att anmäla någon falskt för våldtäkt. Erik tex.

Det var just den här specifikt skruvade situationen där hon först blir tagen på bar gärning där på krogtoaletten av sin sambo och sedan misshandlar han målsägande grovt framför hennes ögon. Hon ringer 112 och sambon drar. Och sedan har hon full panik att sambon ska hamna I fängelse. Och då ljuger hon om våldtäkt för att rädda honom.

Sambon är ju uppenbarligen med på lögnen eftersom han I polisförhör sedan påstår att han såg henne bli våldtagen. De två gör detta i samarbete med varandra.

Tror du på allvar att hon kommer hamna i en liknande situation i framtiden och då göra exakt samma misstag? Häktet och fängelse lär ha avskräckt henne.

Och som sagt. Statistiken talar emot det.
Nej misshandeln bedömdes inte som grov, varför ljuger dör styrka din egen lögn, det här kunde aldrig bli en grov misshandel, varför hittar du på och envisas om skriva det?
Citera
2025-07-29, 17:59
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Med tanke på hennes i telefonen sparade SMS med dels sin kompis innan det hände och dels med sin mamma samt Victor efter händelsen så hade det inte spelat någon roll hur mycket de pratat ihop sig innan.

Att hon döms är det självklart inget som tycker är varken konstigt eller fel. Ett år (8 månader), vara tre på häkte, är ett tufft straff för en sådan pass ung flicka. Märkligt dock att föräldrarna inte vägleder henne i det här från första början.
Om du läser tråden ser du det är flera som hoppa spå strafflindring för Elin i HR och skärpning för sambon, du knske borde fråga dig själv om varför folk tycker så.
Citera
2025-07-29, 18:10
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hon är ju dömd. Nivån av skam lär inte påverkas av om hon sitter inne ett år eller två.
Hur vet du det? talar du av egen erfarenhet, självklart spelar nivån av straff in på skammen.
Citera
2025-07-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Tomatpuren är inte så kunnig i juridik som han vill framstå som, bakåt i tråden sa han att misshnadeln av sambon på målsäganden var en grovmisshandel tex, det vet ju alla som följer någon form av juridik att det är helt omöjligt den där misshandeln skulle bedömas som grov.

Målsägande blev slagen medvetslös. Vilket indikerar att hjärnan tog emot rejält med stryk.vilket skulle kunna betraktas som grovt, om våldet hade varit livsfarligt. Nu var inte våldet livsfarligt. Men bli slagen medvetslös kan som sagt vara livsfarligt.

I ett misshandelsfall nu i juli i år, blev en kvinna slagen blodig och medvetslös. Där bedöms det som grov misshandel.

Och beträffande förtal, så vet jag att sambon inte är åtalad för detta brott. Men atg till polis säga att man har sett en oskyldig våldta en annan. Luktar förtal i min näsa, om inte medhjälp till grov falsk angivelse.

Jag kan juridik dugligt bra. Utöver det så resonerar jag och spånar, likt er andra.
Citera
2025-07-29, 21:36
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Jag vet ditt inlägg inte var riktat till mig, men det är omöjligt förklara hur en rättsprocess fungerar för tomatpuren.

Självklart hade ett erkännande och en redogörelse hur hon tänkte underlättat för henne här.

'Nu när hon fortsätter neka ser alla hur hon gör bort sig och ljuger och inte visar någon som helst ånger för vad hon gjort, och självklart avgör det bedömningen om vilket starff hon kommer få.

Det är några i tråden här bla tomatkvinnan som vurmar för fallet måste upp i HR, för få sambon fälld, de de glömmer helt bort är deras Gullflicka lilla oskyldiga Elin riskerar verkligen få skärpt straff då, i hennes fall gick tingsrätten på rosa lagboken här hon borde nöjda sig såå fort som möjligt.

Tomatkungen är en trollare som skriver i "Egna texter: noveller och lyrik" med de andra trötta trollen.

Alltså ontopic, kolla, Sverige är inte ett jämlikt land. Det är ett land som bygger sina lagar på känslor. Det kan aldrig bli jämlikt.

Hela samhället bygger på känslor, det finns ingen balans och ingen struktur.

Elin är en lögnare som ljugit för att skada, det i sig går inte att rationalisera bort. Det är vem hon är och vem hon för alltid kommer att vara tills hon inser att hon förändrade inte verkligheten med sin lögn.

Allt hon förändrade var sig själv. Hon kommer aldrig bli oskuldsfull igen, aldrig ren. Hon är sitt eget straff.

Domstolens uppgift är att få henne att förstå det. Förstår hon det finns det ingen anledning att skärpa straffet imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in