2025-06-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du undvek frågan igen ser jag, jag ser det som ett tydligt bevis på du ljugit och hittat på igen.

Du skriver ju själv du stödjer feministerna och skriver i deras trådar, du kanske är feminist men inte vill kalla dig så, eller vad är man när man stödjer något och gör allt i sin makt för den ska få rätt, men ändå inte vill kalla sig det?

Lite som V som inte vill kalla sig kommunister, men har man den ideologin får man nog finna sig i kallas så, vare sig du vill eller inte folk ser ju vem du är, du kan inte trolla bort det med ditt förnekande, lika lite som elin kan förklara bort sin skyldighet i den här soppan med sitt förnekande.

Man kan dömas emot sitt nekande

Vad menar du att 21-åringen förnekar? Hon ljuger ju snarare än förnekar något. Ljuger om att hon blivit våldtagen, så att hennes sambo ska slippa fängelse för misshandeln han utsatte målsägande för. Och sambon ljuger han med och säger att han såg hur målsägande våldtog 21-åringen.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-28 kl. 15:34.
Citera
2025-06-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den lyckligt gifte tvåbarnspappan och framgångsrike VD:n väljer att efter en timmes umgänge på en bar att sätta på en uppenbart omogen/självdestruktiv 21-åring på en toa.
Dålig självkontroll, spriten gör sitt. MEN en 40-årig gubbe borde med ovanstående i beaktande ha bättre koll.
Hade han struntat i den omogna och religiösa flickans småinviter hade detta aldrig hänt. Sen att Elin inte mår bra och är mogen som en 14-åring är en annan sak. Självklart ska hon ha sitt straff

Exakt! Nyanserat inlägg.
Citera
2025-06-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Någon uppdatering? Hur många års fängelse fick hon?

Domen mot 21-åringen (gällande grov falsk angivelse mot målsägande) har inte kommi ännu. Och domen mot hennes sambo (gällande misshandel mot målsägande samt medhjälp till grov falsk angivelse) har inte heller kommit ännu.
Citera
2025-06-28, 15:37
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Den lyckligt gifte tvåbarnspappan och framgångsrike VD:n väljer att efter en timmes umgänge på en bar att sätta på en uppenbart omogen/självdestruktiv 21-åring på en toa.
Dålig självkontroll, spriten gör sitt. MEN en 40-årig gubbe borde med ovanstående i beaktande ha bättre koll.
Hade han struntat i den omogna och religiösa flickans småinviter hade detta aldrig hänt. Sen att Elin inte mår bra och är mogen som en 14-åring är en annan sak. Självklart ska hon ha sitt straff
Hur vet du han är en lycklig gift? känner du familjen personligen eller?

Ganska roligt du kallar elin religös, vad säger bibeln om otrohet och sex före äktenskap tex, ja behöver jag säga mera, du gör bort dig mer och mer för varje inlägg du gör precis som din idol och frien whit benefits tomatpuren.
Citera
2025-06-28, 15:40
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad menar du att 21-åringen förnekar? Hon ljuger ju snarare än förnekar något. Ljuger om att hon blivit våldtagen, så att hennes sambo ska slippa fängelse för misshandeln han utsatte målsägande för. Och sambon ljuger han med och säger att han såg hur målsägande våldtog 21-åringen.
Om man ljuger och hittar på som du gör så förnekar man väl sanningen eller iaf inför andra.

Jag förstår du har svårt se likheten, då du själv gillar ljuga och hitta på dock.
Citera
2025-06-28, 15:58
Medlem
Citat:
Läs om, läs rätt. Neverever31 skriver inte den misshandlade. Utan den misshandladlande.
21-åringen är I ett förhållande med den som slog. Men de är inte gifta och två veckor tidigare ville rentav sambon göra slut med 21-åringen. Så.

Du blandar ihop mig och Neverever31. Jag skriver i en del feminsisttådar, inte för att jag är feminist, utan för att där florerar en del med extremt unken kvinnosyn som man kan behöva debattera ett och annat ord med. Jag har aldrig sett Neverever31 i feministtrådarna. Men jag vet att han skulle göra bra ifrån sig där. Ingen av oss gillar extremt unken kvinnosyn, nämligen.

Och ja. Även i denna tråd är det extremt unken kvinnosyn. Där det fokuseras mer på 21-åringens otrohet mot sin sambo än på de faktiska brotten: misshandel, grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse.

Det är tydligen enligt vissa skribenter värre att en kvinna är otrogen, än att hon och hennes sambo begår grova brott...

Samtidigt som man viftar bort målsägandes otrohet. Som drabbar hans fru och två små barn illa.

- En regel för kvinnor enligt sexisterna: "du är en sköka och snopp-tokig om du är otrogen!".
- Och en regel för männen enligt sexisterna: "...."/inte ett pip om mannens otrohet. Det är tydligen inte så farligt enligt sexisterna.

Och likadant är det med brotten.
- Det brott som kvinnan har begått rasar sexisterna över. Det är ju en kvinna som gjort sig skyldig till det.
- Medans misshandeln och medhjälp till grov falsk angivelse, inte nämns alls, då det är en man som gjort det. Dessa brott gjorda av en man, verkar de inte bry sig om alls.

Sexisterna har en MENA- syn på kvinnor, precis som Neverever31 skriver. Det är uppenbart.

Jag och Neverever31 ser saker mer för vad de är: tre hemska brott mot målsägande. Misshandel, grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Där en kvinna och en man är skyldiga.

Och otrohet, där både en kvinna och en man varit otrogna mot sina respektive.

Det är tre fula fiskar i denna soppa: målsägande, 21-åringen och sambon.

Det är Inte bara en ful fisk i denna soppan (21-åringen).

Precis som TK skriver är jag inte feminist, och jag brukar t ex bråka med feminazis som är besatta. Jag tycker dock att det är roligt att bråka med incels och MENA-kvinnosyn (som det finns gott om här på FB), eftersom dom ofta talar emot sig själva. Besatta och biased feminazis eller kvinnohatande MENA-män har en hel del gemensamt, de är helt oförmögna att se olika perspektiv eller att ha två tankar i huvudet samtidgt.
Citera
2025-06-28, 16:22
Medlem
Citat:
Precis som TK skriver är jag inte feminist, och jag brukar t ex bråka med feminazis som är besatta. Jag tycker dock att det är roligt att bråka med incels och MENA-kvinnosyn (som det finns gott om här på FB), eftersom dom ofta talar emot sig själva. Besatta och biased feminazis eller kvinnohatande MENA-män har en hel del gemensamt, de är helt oförmögna att se olika perspektiv eller att ha två tankar i huvudet samtidgt.

Yes. Så är det. Alla extremister, oavsett vad de rör sig åt för håll tycks i regel ha svårt att hålla två saker I huvudet samtidigt.

I den här soppan är det rentav 5 saker man får hålla i huvudet samtidigt.
- 21-åringens otrohet och vem den drabbar.
- Målsägandes otrohet och vilka den drabbar.
- Sambons misshandel av målsägande.
- 21-åringens grova falska angivelse mot målsägande.
- Sambons medhjälp till grov falsk angivelse är.

Tre fula fiskar I en oätlig soppa... bestående av könsorgan, blod, offentlig toalett, alkohol, lögner.
Citera
2025-06-28, 16:28
Medlem
Citat:
Om man ljuger och hittar på som du gör så förnekar man väl sanningen eller iaf inför andra.

Jag förstår du har svårt se likheten, då du själv gillar ljuga och hitta på dock.

Jag hittar inte på. Jag använder logiskt tänkande och ser vad jag ser i FUP. Prova det du med.

21-åringen förnekar ingenting. Hon ljuger. Precis som hennes sambo gör.

Att förneka är ju att säga "nej, jag har inte haft sex med målsägande på en sunkig krogtoa/nej jag har inte misshandlat målsägande" .
(Fritt översatt från FUP).

Att ljuga är att säga "målsägande våldtog mig och min sambo räddade mig genom att slå målsägande/jag såg målsägande våldta min sambo och då slog jag honom för att rädda henne".
(Fritt översatt från FUP) .

Varken 21-åringen eller sambon förnekar något. De ljuger däremot.
Citera
2025-06-28, 16:30
Medlem
Efter att ha läst igenom FUP har jag kommit fram till följande.

Sambon må vara dömd för misshandel och våldsamt motsånd sen tidigare, men det går inte att se att han ska ha varit våldsam mot 21 åringen. Är det en gammal fyllegrej?

Det borde ha synts i SMS till både väninna och mamma om han slår och hotar henne. Mamman borde inte uttryckt som att det hade varit lite problem tidigare utan att hon måste ta sig ur det. Lämna honom.
Hon borde blivit varnad av sin vännina för att åka o suga kuk och inte påhejad. Dessutom så är det högst tveksamt om hon hade vågat dels vara otrogen gång ett och sen vara otrogen på krogen med en kontrollerade våldsam sambo i samma lokal. Han borde dessutom ha halvt slagit ihjäl henne med, om inte på krogen så vid ett senare tillfälle.

Att sambon sen ska ha varit svartsjuk är ju nått vännerna säger, men är en konsekvens av att han misstänker att hon är otrogen. Nått som hon erkänner för sin väninna men förnekar till sin sambo. Det ser ut som sambon är något korkad och inte avslutar förhållandet eller så är han lättmanipulerad, vilket hans beslut av att gå med på våldtäktslögnen visar. Han skriver ju själv i sms att hon är otrogen o knullar gubbkuk, han förstår att det inte är en våldtäkt.

Det är inte olagligt att vara korkad o inte olagligt att vara otrogen så de två sakerna bryr sig inte rättsväsendet om, mer än att ta fram det som ett led i att förstå vad som hänt, dvs motiv till brotten.

21 åringen har begått ett brott iom lögnen och hennes sambo har begått två brott. Båda bör dömas för dessa.

BO lär få sitt straff rent moraliskt hemma, i karriären och i bekantskapskretsen. Men det är åter igen endast ett moraliskt brott.
Citera
2025-06-28, 16:45
Medlem
Citat:

Bra sammanfattat, religös eller ej spelar mindre roll. Han borde, och förväntas ha ett bättre omdömme än henne.

Jag hade i början, innan FUP kom ut, en ide' att de måste ha träffats innan denna händelse, typ hennes sugar daddy eller liknande. För att sätta på henne så snabbt på ett sånt ställe under de omständigheterna är ganska magstarkt och svårt att sätta ord på. Nu tyder inget på det, och hade så varit fallet hade E säkert skrivit om det i alla sina SMS. Nu står inget om det så de sågs väl för första gången den kvällen. Dock ganska sannolikt att det inte var hans första utomäktenskapliga erfarenhet.

Citat:
Hur vet du han är en lycklig gift? känner du familjen personligen eller?

Ganska roligt du kallar elin religös, vad säger bibeln om otrohet och sex före äktenskap tex, ja behöver jag säga mera, du gör bort dig mer och mer för varje inlägg du gör precis som din idol och frien whit benefits tomatpuren.

Det är vad målsägaren själv påstår i förhören. Vad som är sant vet han nog inte själv, det är dock väldigt troligt mindre lyckligt idag.
Senast redigerad av Ribersborg 2025-06-28 kl. 16:49.
Citera
2025-06-28, 16:56
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag hittar inte på. Jag använder logiskt tänkande och ser vad jag ser i FUP. Prova det du med.

21-åringen förnekar ingenting. Hon ljuger. Precis som hennes sambo gör.

Att förneka är ju att säga "nej, jag har inte haft sex med målsägande på en sunkig krogtoa/nej jag har inte misshandlat målsägande" .
(Fritt översatt från FUP).

Att ljuga är att säga "målsägande våldtog mig och min sambo räddade mig genom att slå målsägande/jag såg målsägande våldta min sambo och då slog jag honom för att rädda henne".
(Fritt översatt från FUP) .

Varken 21-åringen eller sambon förnekar något. De ljuger däremot.
Jag har läst FUP återigen, har sagt det tio gånger nu, har du dåligt närminne?

Jag gör dock inte samma analys som dig och jag ser bara en i tråden som håller med dig om den med, frågan är dock om han läst FUP.

om man säger jag blev våldtagen när hon hade frivillig sex är det ju förneka den var frivillig, hon har heller inte erkänt vad jag sett i förhör och berättat precis som det var.

Förstår du inte det här med vad nekar till brott betyder så har du nog inte läst så många FUP som du påstår dig ha gjort.

Jag förstår mer och mer nu varför det blir så fel mellan dig och alla andra skribenter nu.
Citera
2025-06-28, 17:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Den som sätter igång olagliga saker är sambon. Otrohet är som sagt var inget lagbrott.

Sambon blev med stor sannolikhet provocerad av flickvännens otrohet. Hon borde ha tänkt sig för innan hon gick in på den skitiga krogtoaletten med målsäganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in