Citat:
Nej, vad skulle jag beskyllt henne för? Hon var singel och lät en klasskamrat sova över. Hon har inte gjort vare sig något brottsligt eller omoraliskt fel.
Målsägande i detta fall har varit otrogen ich svikit sin fru ich sina små barn, för otrohet på en krogtoalett med en ung kvinna han bara känt u 30 minuter. Med vetskap om att hennes sambo befinner sig i lokalen och som målsägande också är bekant med. Detta är inte brottsligt, men det är absolut moraliskt förkastligt. Eller du kanske anser att otrohet är helt ok?
Och som Neverever31 så klokt skriver: i denna soppa finns tre personer som betett sig illa åt, på olika vis
21-åringen: otrohet och grov falsk angivelse.
Sambon: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse.
Målsägande: otrohet och eventuell rattfylla.
Och jag hade inte "gått på" målsägande om det inte vore för att vissa i tråden klankar ner så på 21-åringen kring otroheten, utan att ens nämna målsägandes otrohet.
Och vad gäller brotten, så är det från vissa skribenter ett jädra fokus kring 21-åringens brott. Men knappt något skrivs kring sambons brott.
Det behövs balans i diskussionen. Det finns faktiskt tre skurkar i denna soppa. Inte bara en, inte bara 21-åringen.
Målsägande i detta fall har varit otrogen ich svikit sin fru ich sina små barn, för otrohet på en krogtoalett med en ung kvinna han bara känt u 30 minuter. Med vetskap om att hennes sambo befinner sig i lokalen och som målsägande också är bekant med. Detta är inte brottsligt, men det är absolut moraliskt förkastligt. Eller du kanske anser att otrohet är helt ok?
Och som Neverever31 så klokt skriver: i denna soppa finns tre personer som betett sig illa åt, på olika vis
21-åringen: otrohet och grov falsk angivelse.
Sambon: misshandel och medhjälp till grov falsk angivelse.
Målsägande: otrohet och eventuell rattfylla.
Och jag hade inte "gått på" målsägande om det inte vore för att vissa i tråden klankar ner så på 21-åringen kring otroheten, utan att ens nämna målsägandes otrohet.
Och vad gäller brotten, så är det från vissa skribenter ett jädra fokus kring 21-åringens brott. Men knappt något skrivs kring sambons brott.
Det behövs balans i diskussionen. Det finns faktiskt tre skurkar i denna soppa. Inte bara en, inte bara 21-åringen.
Jag tycker inte otrohet är ok. Men ingen här VET hur BO och hans fru resonerar kring det.
Eventuella rattfylla. Det finns ju bara en tolkning om att han ska ha kört bilen. INGEN har sagt det.
Det finns bara TVÅ skurkar här. 21_åringen och hennes sambo.
Vad du och andra tycker om BOs beteende är ovidkommande för fallet. Han blir inge skurk för att du ogillar det han har gjort.
Om du röstar höger och ett BO är Vänster. Är det då ok att se BO som en skurk för att hen röstar konstigt ?