Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Vem har påstått elin har ett förhållande med målsägande? Ochb hur vet du att hon och ryssen inte är ett par än?
Skriver du verkligen i rätt tråd nu jag menar du är väl inne i många feminst trådar och sprider dynga, så kanske svårt hålla reda på faktan här.
Läs om, läs rätt. Neverever31 skriver inte den misshandlade. Utan den misshandladla
nde.
21-åringen är I ett förhållande med den som slog. Men de är inte gifta och två veckor tidigare ville rentav sambon göra slut med 21-åringen. Så.
Du blandar ihop mig och Neverever31. Jag skriver i en del feminsisttådar, inte för att jag är feminist, utan för att där florerar en del med extremt unken kvinnosyn som man kan behöva debattera ett och annat ord med. Jag har aldrig sett Neverever31 i feministtrådarna. Men jag vet att han skulle göra bra ifrån sig där. Ingen av oss gillar extremt unken kvinnosyn, nämligen.
Och ja. Även i denna tråd är det extremt unken kvinnosyn. Där det fokuseras mer på 21-åringens otrohet mot sin sambo än på de faktiska brotten: misshandel, grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse.
Det är tydligen enligt vissa skribenter värre att en kvinna är otrogen, än att hon och hennes sambo begår grova brott...
Samtidigt som man viftar bort målsägandes otrohet. Som drabbar hans fru och två små barn illa.
- En regel för kvinnor enligt sexisterna: "du är en sköka och snopp-tokig om du är otrogen!".
- Och en regel för männen enligt sexisterna: "...."/inte ett pip om mannens otrohet. Det är tydligen inte så farligt enligt sexisterna.
Och likadant är det med brotten.
- Det brott som kvinnan har begått
rasar sexisterna över. Det är ju en kvinna som gjort sig skyldig till det.
- Medans misshandeln och medhjälp till grov falsk angivelse, inte nämns alls, då det är en man som gjort det. Dessa brott gjorda av en man, verkar de inte bry sig om alls.
Sexisterna har en MENA- syn på kvinnor, precis som Neverever31 skriver. Det är uppenbart.
Jag och Neverever31 ser saker mer för vad de är: tre hemska brott mot målsägande. Misshandel, grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Där en kvinna och en man är skyldiga.
Och otrohet, där både en kvinna och en man varit otrogna mot sina respektive.
Det är tre fula fiskar i denna soppa: målsägande, 21-åringen och sambon.
Det är
Inte bara en ful fisk i denna soppan (21-åringen).