Igår, 00:34
Medlem
Det uppmärksammade fallet med Göran Lambertz är bara ett i mängden med kvinnor som satt i system att anklaga falskt för våldtäkt, hon hade anmält ett tiotal innan Lambertz och fått ut ett antal miljoner sammanlagt. Och allt är möjligt med vår relativt nya samtyckeslag som är ett riktigt rättshaveri. Normalt är man oskyldig tills dess att motsatsen har bevisats, med samtyckeslagen är man skyldig tills dess att motsatsen bevisats, vilket egentligen inte handlar om sexualbrott
Citera
Igår, 00:40
Medlem
Nu när alla vet vem Elin är och hur billig hon är så kan hon nog få snaska hur mycket kotte hon vill på skitiga offentliga toaletter. När hon kommer ut. Grattis.
Citera
Igår, 10:46
Medlem
Inspirit81s avatar
Elin är frisläppt iaf, hon uppdtaerade sin fb den 19, någon som har koll på exakt vilket datum domen kommer?

Helt otroligt om hon undgår fängelse här men det gör hon säkert får lite böter som plåster på såren.
Citera
Igår, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
det står heller inte i smsen att det är för rädda han ifrån fängelset utan det är ett påhitt av tomatpuren.

Bara att läsa innantill på bilderna på hennes telefon i FUP:en.
Hon har till och med skrivit ett manus i sina anteckningar vad hon ska säga till polisen.
Citera
Igår, 10:52
Medlem
Citat:
hon kan även ha haft andra motiv ekonomiska och att rädda förhållandet, vad vet vi vad hon skriver i ett sms till sin sambo behöver inte vara hela sanningen.

Så kan det absolut vara.
Citera
Igår, 10:53
Medlem
Citat:
Elin är frisläppt iaf, hon uppdtaerade sin fb den 19, någon som har koll på exakt vilket datum domen kommer?

Helt otroligt om hon undgår fängelse här men det gör hon säkert får lite böter som plåster på såren.

Hon kan fortfarande få fängelse.
Hon är släppt för att det inte finns skäl för häktning längre.
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
Hon kan fortfarande få fängelse.
Hon är släppt för att det inte finns skäl för häktning längre.
Jag vet, men domaren tar nog fram den rosa lagboken, och det här hamnar på böter och skyddstillsyn ändå, är min gissning då.
Citera
Igår, 11:07
Medlem
Citat:
Jag vet, men domaren tar nog fram den rosa lagboken, och det här hamnar på böter och skyddstillsyn ändå, är min gissning då.

Villkorligt + dagsböter alt samhällstjänst.
Finns en risk att du har rätt.
Citera
Igår, 11:59
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Elin är frisläppt iaf, hon uppdtaerade sin fb den 19, någon som har koll på exakt vilket datum domen kommer? Helt otroligt om hon undgår fängelse här men det gör hon säkert får lite böter som plåster på såren.
Sista rättegångsdagen är nu på onsdag. Och praxis är att dom brukar meddelas två veckor senare. Så 9/7 bör domen komma.
Citera
Igår, 12:08
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Japp något sådant låter troligt.
Citera
Igår, 12:09
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Får hon 5-6 månader i fängelse och dessutom blir utan sex den tiden så blir hon en fara för samhället när hon kommer ut.

Kanske en anledning till att bara ge henne villkorligt.
Citera
Igår, 12:22
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Jag fick känslan av att det inte bara var för att skydda sin kille som hon hittade på våldtäkt, utan ett sätt att "be om ursäkt" för det hon gjort mot honom, i hopp om att han skulle förlåta henne för hennes "snedsteg"

Otroligt mycket självhat hon har, lite skrämmande.
Både i SMS till honom och till sin mamma "jag är värdelös" "Jag är dum i huvudet" Jag är äcklig"

Bra analys och inblick i fallet. Jag tror helt klart det var det dåliga samvete som skav.

Troligen mycket av hennes skönhet som får honom att stå ut med relationen till henne, nånting säger mig att dessa två otroheter inte är dom första.

Sviker man någon som man anses borde älska så är det väl en försvarsmekanism att börja prata på det sättet som hon gör.

Söker antagligen aktivt efter sympati. Någon som säger, nej du är inte värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in