2025-08-06, 15:01
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det är väl inte säkert att det blir nya vittnesförhör i hovrätten. I åklagarens överklagan står det "Presentationsform: Uppspelning av videoupptagning vid tingsrätten" Vid i princip all muntlig bevisning. Sedan minskar man väl inte sitt ansvar för att en medhjälpare blir fälld.

Men ja, detta är princip enda frågan av intresse. Att V skulle få framgång och bli frikänd för misshandeln borde vara uteslutet. Däremot kan det finnas en viss risk att han får sänkt straff pga "provokation", kanske med hänvisning till gamla rättsfall. Det vore i så fall ett steg tillbaka för rättsutvecklingen, och en modern syn.

Det är som du säger tidigare bevisning som spelas in och återanvänds. Tänkte kanske att de tar in mer, men förmodligen inte.

Juridiskt blir inte ansvaret mindre och det skrev jag inte heller. Psykologiskt slippa bära det som att vara enbart en själv som planerat det. Det är ju detta många i tråden vill få det till.
Citera
2025-08-06, 16:51
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Det är som du säger tidigare bevisning som spelas in och återanvänds. Tänkte kanske att de tar in mer, men förmodligen inte.

Juridiskt blir inte ansvaret mindre och det skrev jag inte heller. Psykologiskt slippa bära det som att vara enbart en själv som planerat det. Det är ju detta många i tråden vill få det till.
Medhjelpere bør dømmes sånn at gjerningsmannen skal slippe å psykologisk bære sin forbrytelse alene? Haha, den var ny.
Citera
2025-08-06, 17:03
Medlem
Tänkte på detta
Citat:

Kvinnan kan isåfall välja att vittna eller inte vittna.

Fälls han så slipper hon bära ansvaret för sin dom själv. Väljer hon att inte minnas samtalet och Ryssen blir friad har hon isåfall gjort honom en stor tjänst.

Jag hade nog tänkt på mig själv i den situationen och gjort det som var rätt för mig.

Problemet för henne är att om hon ska vittna mot honom, måste hon i princip erkänna själv, vilket hon inte har gjort. Juridiskt har hon numera inget att förlora, men psykologiskt och socialt kan det ta emot.
Citera
2025-08-06, 20:17
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Tänkte på detta

Problemet för henne är att om hon ska vittna mot honom, måste hon i princip erkänna själv, vilket hon inte har gjort. Juridiskt har hon numera inget att förlora, men psykologiskt och socialt kan det ta emot.

Ja, det blir en twist. Frågan är hur det är med ryssen om han var ute efter få svenskt medborgarskap och vad de återkommande domarna ställer till.

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Länka tråden annars snackar du skit!?

Håll dig till topic, du får den i pm.
Citera
2025-08-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ja, det blir en twist. Frågan är hur det är med ryssen om han var ute efter få svenskt medborgarskap och vad de återkommande domarna ställer till.

De utgör nog ett problem. Han får nog vänta länge på det.
Citera
2025-08-06, 22:27
Medlem
Omg vilken lång fup!

Några saker jag inte fattar när jag skummar igenom:

1) finns det misstanke om att v och e planerat detta för att få pengar ihop?
2) har vi och el gemensamma vänner med ax?
Citera
2025-08-06, 22:33
Medlem
Ni som känner Victor Elin och Axel, hur är dessa personer vanligtvis?
Citera
2025-08-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mn borde inte den 21-åriga kvinnan också ha stått upp för sin otrohet med Er*k? Du har i inlägg efter inlägg hyllat henne för att hon är ärlig och har "stått upp" för otroheten när hon blev tagen på bar gärning av sambon men hon berättade ju inte hela sanningen. Hon känns väldigt beräknande, hon berättar bara det hon vill.

.

Nu känner sambon med stor sannolikhet till den andra otroheten, man kan bara spekulera i vad han tycker om sin oärliga otrogna flickvän? ☺️

Men hon berättade väl inte om Er*k då? Så mycket var det med den ärligheten ☺️

Vem är Erik?
Citera
2025-08-06, 23:21
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Omg vilken lång fup!

Några saker jag inte fattar när jag skummar igenom:

1) finns det misstanke om att v och e planerat detta för att få pengar ihop?
2) har vi och el gemensamma vänner med ax?

1) Nej
2) Nej

V är rysk medborgare, gissar att de kom till Sverige när han var barn, han har ett par misshandelsdomar i bagaget för 7-9år sedan i Luleå. Jobbade men hade mindre skulder till Kronofogden. Allmänt instabil då knytnäven redan varit framme i 3 tingsrättsdomar.

E är ung, säkert väldigt naiv, bra familjeförhållanden och för övrigt skötsam med jobb. Impulsiv ålder. Blev utkastad någon vecka innan denna händelse. Men ville ge det ett sista försök. Hade detta inte hänt hade de säkert ändå inte varit ett par idag.

A gift med barn, bra utbildning, efternamnet skvallrar att det kan ha varit silversked in till VD posten där han jobbar. Har hört från omvägar att personal inte tyckte det var så kul att gå till jobbet och ifrågasatte hans ledarskap och moral.
Citera
2025-08-06, 23:24
Medlem
Tycker ändå de spelar i olika ligor axel och Elin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här