Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-27, 02:31
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
I krig är det inte fel att försvara sig mot aggressioner.

Att en okänd man ger sig på ens flickvän är ju inte annat än en attack.

Tycker ärligt talat att sambon besvarar situationen väldigt rationellt. Att inte slå någon på käften när du så tydligt blir hetsad och provocerad tyder snarare på att du är kall som is.

Tycker 21 åringen borde kunna få ta misshandeln som en typ av brottsprovokation.
Vi få se om rätten ser det som en förmildrande omständighet, de lär ju knappast se den som försvårande.

Dock om det stämmer han är åtalad för medhjälp till grov angivelse, och om han säger så som han gör i förhör, så sitter han i rävsaxen, Allt beror på om de ser medhjälpen som lindrig eller inte, gör de inte det så kan han nog förvänta sig samma straff som Elin.

Förstår inte hur sambon ryssen tänkte när han lät elin manipulera honom gå med på det här, de flesta hade nog insett riskerna med göra såhär, han kanske inte är Einsteins avkomma ändå.
Citera
2025-06-27, 02:39
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Snarare är det kortslutning i er tankeförmåga. Jag försvarar inte 21-åringens otrohet med att skriva om målsägandes otrohet. Men rätt ska vara rätt. Skrivs det hårda ord om 21-åringens otrohet, så behöver vi ju också se att även målsägande var otrogen. Vilket drabbar hans fru och deras små barn.

En metafor: Arne och Sixten mobbar och kränker Bertil. Blir då väldigt konstigt om alla bara fokuserar på att Arne har mobbat Bertil. Sixten mobbade ju också Bertil! Att påtala att även Sixten mobbade Bertil, är inte att försvara Arnes mobbing av Bertil. Men rätt ska vara rätt. Både Arne och Sixten är mobbare. Inte bara den ena.

Samma sak är det i detta fallet. Både 21-åringen och målsägande var otrogna mot sina respektive partners. Inte bara 21-åringen.

Så ska vi diskutera otroheten, så får man ju vara ärlig med det: båda var otrogna svin mot sina respektive. Inte bara 21-åringen.

Men otrohet är dock inget brott.

Misshandel är däremot ett brott. Och det är sambon som är första person att göra sig skyldig till brott: misshandel. De övriga två brotten kommer som ett svar på misshandeln.
Men vad vet du om målsägandens privatliv igentligen? Brukar du lägga dig i andra folks relationer och privatliv?

Låt dem lösa det där på det sättet som passar dem, tror inte de behöver tips och råd och spekulationer ifrån ditt håll iaf.
Citera
2025-06-27, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men vad vet du om målsägandens privatliv igentligen? Brukar du lägga dig i andra folks relationer och privatliv?

Låt dem lösa det där på det sättet som passar dem, tror inte de behöver tips och råd och spekulationer ifrån ditt håll iaf.

Vad har det du skriver med mitt inlägg att göra?
Citera
2025-06-27, 09:59
Medlem
The.Leaders avatar
Elins släpptes i måndags 2025-06-23.

Aktuellt dagboksblad
https://files.catbox.moe/acbyok.pdf
Citera
2025-06-27, 11:41
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja du lustigt du frågar det, just du med, du skriver ju iinlägg om målsägandets fru och två barn hela tiden, och säger de hara drabbats hårdast tillsammans med andra fantasier du har, förstår du inte ens en sådan enkel sak?
Citera
2025-06-27, 11:42
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ser du inte ens vad jag fetat? du håller på snackar bullshit om målsägandets familj hela tiden som om de hade med saken och göra, förklara nu vad hans familj har med det här att göra istället
Citera
2025-06-27, 11:48
Medlem
MongoHasses avatar
Undrar hur snacket går nere i Skanör och inom kyrkan där den kukintresserade brukar framträda...
Citera
2025-06-27, 22:10
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Undrar hur snacket går nere i Skanör och inom kyrkan där den kukintresserade brukar framträda...
Skanör-Falsterbo församling har fortfarande flera inlägg med den vederstyggliga skökan och äktenskapsbryterskan på sin Facebook. Jag har mejlat och påpekat att dessa borde tas bort, men alla mina mejl har förblivit obesvarade!
Citera
2025-06-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Skanör-Falsterbo församling har fortfarande flera inlägg med den vederstyggliga skökan och äktenskapsbryterskan på sin Facebook. Jag har mejlat och påpekat att dessa borde tas bort, men alla mina mejl har förblivit obesvarade!

Den 21-årige kvinnan är inte i ett äktenskap med den misshandlande och tidigare dömda sambon.

Försöker du bara bli bekräftad och låtsas smart av trådens och FBs ökända kvinnohatare, eller är du bara blåst i huvudet hemma i incel-rummet?
Citera
2025-06-27, 23:23
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den 21-årige kvinnan är inte i ett äktenskap med den misshandlande och tidigare dömda sambon.

Försöker du bara bli bekräftad och låtsas smart av trådens och FBs ökända kvinnohatare, eller är du bara blåst i huvudet hemma i incel-rummet?
Målsägandes äktenskap!
Citera
2025-06-28, 00:05
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Vem har påstått elin har ett förhållande med målsägande? Ochb hur vet du att hon och ryssen inte är ett par än?

Skriver du verkligen i rätt tråd nu jag menar du är väl inne i många feminst trådar och sprider dynga, så kanske svårt hålla reda på faktan här.
Citera
2025-06-28, 00:28
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Vem har påstått elin har ett förhållande med målsägande? Ochb hur vet du att hon och ryssen inte är ett par än?

Skriver du verkligen i rätt tråd nu jag menar du är väl inne i många feminst trådar och sprider dynga, så kanske svårt hålla reda på faktan här.
Hon snärjer och förför målsägande som därmed begår äktenskapsbrott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in