2025-06-22, 16:34
Medlem
LeifGrWs avatar
Vart finns fupen?
Citera
2025-06-22, 16:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag har nu läst alla SMS (inga förhör hittills) och jag får verkligen helt tvärtom känsla mot vad du utläser i SMSen.
Du skriver "småtjafs", framkommer det i förhör sen vad som hade orsakat "fotbollstjafset"?

Han skriver till henne "du är en kontrollerande galen jävla narcissist" (Den känslan fick även jag efter att ha läst alla hennes SMS)
Enligt honom har hon gjort något som förstört kvällen
.

Tidigare på dagen ber han henne dela biljetten i 4 timmar, hjärtan o sånt.
Återigen, framkommer det i hans förhör vad hon har gjort?

Uppenbarligen har hon sårat honom rejält, därav SMSet han skickade i affekt på kvällen.

Saker han anklagar henne för i SMSet visar på att hon nog inte är så himla lätt att vara tillsammans med.

* "du lyckas gång på gång förstöra kvällar"
* "Du lyckas aldrig hålla käft och går över gränsen"
* Du skapar bara drama
"

2 dagar senare skickar han ett "förlåt" SMS, HAN ber om ursäkt, fastän det mer låter som att det är något hon gjort mot honom.

Då skriver HON ett sms till honom:
"just nu förstår jag om du behöver tid för dig själv, för det behöver jag. Jag är helt slut i min kropp.
Både psykiskt och fysiskt. Ta du också lite luft ute och rensa ditt huvud"

Det låter uppenbart som det är HON som vill ha en liten paus, inte han.
SMSet han skickade på fredagskvällen var mest troligt något han som sagt var, skrev i affekt.

Det känns lite som ombytta roller här.
Hon är manipulativ, men i slutändan är det han som ber om ursäkt.

Jag fick känslan av att det inte bara var för att skydda sin kille som hon hittade på våldtäkt, utan ett sätt att "be om ursäkt" för det hon gjort mot honom, i hopp om att han skulle förlåta henne för hennes "snedsteg"

Otroligt mycket självhat hon har, lite skrämmande.
Både i SMS till honom och till sin mamma "jag är värdelös" "Jag är dum i huvudet" Jag är äcklig"

Lite som en DR Jekyll and mr Hyde
.

Som sagt har jag inte hunnit läsa förhören än så kanske ändrar min uppfattning.

Tack för ett bra inlägg.

Helt klart så har sambon haft enorma problem med henne men det värsta av allt är att hon var otrogen dubbla gånger innan hon anmälde en oskyldig man för en påhittad våldtäkt.
Citera
2025-06-22, 16:52
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGrW
Vart finns fupen?
(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)
Citera
2025-06-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag har nu läst alla SMS (inga förhör hittills) och jag får verkligen helt tvärtom känsla mot vad du utläser i SMSen.
Du skriver "småtjafs", framkommer det i förhör sen vad som hade orsakat "fotbollstjafset"?

Han skriver till henne "du är en kontrollerande galen jävla narcissist" (Den känslan fick även jag efter att ha läst alla hennes SMS)
Enligt honom har hon gjort något som förstört kvällen.

Tidigare på dagen ber han henne dela biljetten i 4 timmar, hjärtan o sånt.
Återigen, framkommer det i hans förhör vad hon har gjort?

Uppenbarligen har hon sårat honom rejält, därav SMSet han skickade i affekt på kvällen.

Saker han anklagar henne för i SMSet visar på att hon nog inte är så himla lätt att vara tillsammans med.

* "du lyckas gång på gång förstöra kvällar"
* "Du lyckas aldrig hålla käft och går över gränsen"
* Du skapar bara drama"

2 dagar senare skickar han ett "förlåt" SMS, HAN ber om ursäkt, fastän det mer låter som att det är något hon gjort mot honom.

Då skriver HON ett sms till honom:
"just nu förstår jag om du behöver tid för dig själv, för det behöver jag. Jag är helt slut i min kropp.
Både psykiskt och fysiskt. Ta du också lite luft ute och rensa ditt huvud"

Det låter uppenbart som det är HON som vill ha en liten paus, inte han.
SMSet han skickade på fredagskvällen var mest troligt något han som sagt var, skrev i affekt.

Det känns lite som ombytta roller här.
Hon är manipulativ, men i slutändan är det han som ber om ursäkt.

Jag fick känslan av att det inte bara var för att skydda sin kille som hon hittade på våldtäkt, utan ett sätt att "be om ursäkt" för det hon gjort mot honom, i hopp om att han skulle förlåta henne för hennes "snedsteg"

Otroligt mycket självhat hon har, lite skrämmande.
Både i SMS till honom och till sin mamma "jag är värdelös" "Jag är dum i huvudet" Jag är äcklig"

Lite som en DR Jekyll and mr Hyde.

Som sagt har jag inte hunnit läsa förhören än så kanske ändrar min uppfattning.

Du får tänka på följande kring 21-åringens sambo:
1. Han är tidigare dömd för misshandel.
2. Han är tidigare dömd för våldsamt motstånd.
3. Han gör slut med 21-åringen den 14 mars och vill ha henne tillbaka den 16 mars.
4. Senare i mars misshandlar han målsägande grovt, när han ser målsägande ha sex med den person han bara två veckor tidigare skickade ett oförskämt sms till och gjorde slut med och ville slänga ut från deras gemensamma hem.
5. Senare samma dag går han i maskopi med 21-åringen och gör sig skyldig till medhjälp till falsk angivelse.

Sambon verkar otroligt labil, ombytlig, ha aggressionsproblem. Klart 21-åringen blir "helt slut" i sin kropp, både psykiskt och fysiskt av att vara med honom.

De är inte bra för varandra: 21-åringen och sambon. Kaos-par som ställer till oreda. Vi får verkligen hoppas att de aldrig mer blir ett par. Och att de tar itu med sina egna personliga problem innan de går in i några nya kärleksrelationer.

Men för min del är det tydligt: 21-åringen vill verkligeninte att sambon hamnar i fängelse, så hon hittar på våldtäkt så att han ska kunna hävda nödvärn å hennes vägnar.

1. Hon försöker ju först höra med hans advokat om hon kan få slippa att vittna mot sin sambo.
2. Hon försöker förmå sambon att hålla sig borta från polisen.
3. Hon är smått hysterisk i sina sms kring oro att sambon ska hamna I fängelse.

Hon vill inte att sambon ska hamna i fängelse. Bindningen hon har till honom är så pass stark att hon tom. Får ångest av att inte höra hans röst. Hur ska hon då fixa att han är i fängelse? Desperat kommer hon på sin plan att ska hävda nödvärn om henne och slippa rättslig påföljd.

Målsägande hamnade mitt i detta kaos-pars inferno. Och skapar genom sin egen otrohet med den kvinnliga delen i kaos-paret, ett inferno för sin fru och sina två små barn.
Citera
2025-06-22, 18:31
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGrW
Tack, du är en stjärna!
Nej, men jag kunde söka på ”fup” i tråden, vilket du också borde ha kunnat!
Citera
2025-06-22, 20:29
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får tänka på följande kring 21-åringens sambo:
1. Han är tidigare dömd för misshandel.
2. Han är tidigare dömd för våldsamt motstånd.
3. Han gör slut med 21-åringen den 14 mars och vill ha henne tillbaka den 16 mars.
4. Senare i mars misshandlar han målsägande grovt, när han ser målsägande ha sex med den person han bara två veckor tidigare skickade ett oförskämt sms till och gjorde slut med och ville slänga ut från deras gemensamma hem.
5. Senare samma dag går han i maskopi med 21-åringen och gör sig skyldig till medhjälp till falsk angivelse.

Sambon verkar otroligt labil, ombytlig, ha aggressionsproblem. Klart 21-åringen blir "helt slut" i sin kropp, både psykiskt och fysiskt av att vara med honom.

De är inte bra för varandra: 21-åringen och sambon. Kaos-par som ställer till oreda. Vi får verkligen hoppas att de aldrig mer blir ett par. Och att de tar itu med sina egna personliga problem innan de går in i några nya kärleksrelationer.

Men för min del är det tydligt: 21-åringen vill verkligeninte att sambon hamnar i fängelse, så hon hittar på våldtäkt så att han ska kunna hävda nödvärn å hennes vägnar.

1. Hon försöker ju först höra med hans advokat om hon kan få slippa att vittna mot sin sambo.
2. Hon försöker förmå sambon att hålla sig borta från polisen.
3. Hon är smått hysterisk i sina sms kring oro att sambon ska hamna I fängelse.

Hon vill inte att sambon ska hamna i fängelse. Bindningen hon har till honom är så pass stark att hon tom. Får ångest av att inte höra hans röst. Hur ska hon då fixa att han är i fängelse? Desperat kommer hon på sin plan att ska hävda nödvärn om henne och slippa rättslig påföljd.

Målsägande hamnade mitt i detta kaos-pars inferno. Och skapar genom sin egen otrohet med den kvinnliga delen i kaos-paret, ett inferno för sin fru och sina två små barn.
som vanligt ljuger du och hittar på som vart i FUP står det hennes enda motiv är falskanmäla för sambon ej ska hamna i fängelse?????
Citera
2025-06-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbeniburk
Den killen har också flickvän, efternamnet är grevstad.

Berätta mer! Vad vet vi om honom?
Hur hamnade han, med flickvän (vem är det?), i ett läge där han fick sig ett blåsjobb av denna manslemsslukare?
Citera
2025-06-22, 23:10
Medlem
Man kanske skulle ta med sig en påse popcorn och gå å kika på någon av de kvarvarande rättegångsdagarna.
Citera
2025-06-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
som vanligt ljuger du och hittar på som vart i FUP står det hennes enda motiv är falskanmäla för sambon ej ska hamna i fängelse?????

Brukar misstänkta uttala sina motiv och avsikter solklart i förhör?
Det står däremot i sms-trafiken mellan henne och pojkvännen.
Citera
2025-06-22, 23:32
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
hon kan även ha haft andra motiv ekonomiska och att rädda förhållandet, vad vet vi vad hon skriver i ett sms till sin sambo behöver inte vara hela sanningen.
Citera
2025-06-22, 23:34
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorPetter
det står heller inte i smsen att det är för rädda han ifrån fängelset utan det är ett påhitt av tomatpuren.
Citera
2025-06-23, 00:34
Medlem
Det uppmärksammade fallet med Göran Lambertz är bara ett i mängden med kvinnor som satt i system att anklaga falskt för våldtäkt, hon hade anmält ett tiotal innan Lambertz och fått ut ett antal miljoner sammanlagt. Och allt är möjligt med vår relativt nya samtyckeslag som är ett riktigt rättshaveri. Normalt är man oskyldig tills dess att motsatsen har bevisats, med samtyckeslagen är man skyldig tills dess att motsatsen bevisats, vilket egentligen inte handlar om sexualbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in