Citat:
Men du. Det är målsägande som säger att 21-åringen sagt till honom att hon och sambon inte har haft sex på 5-6 månader. Så först ska man ju lita på vad målsägande uppger. Sedan lita på att det 21-åringen påstås ha sagt till målsägande stämmer. Jag väljer alltså att lita på målsägande.
Men vad 21-åringen sagt till målsäganden måste inte vara sanningen? Det går inte att utesluta att hon kan ha hittat på en ren rövarhistoria gällande hennes och sambons sexliv? 21-åringen har ju dessutom bevisat att hon är rätt gränslös via sin otrohet och den påhittade våldtäkten så hennes trovärdighet har väl naggats i kanten?
Citat:
Och det låter väl rätt rimligt att 21-åringen och hennes sambo inte har haft sex på 5-6 månader. Har du inte läst FUP? Sambon verkar jädrigt svajig. Den 14 mars skriver han ett elakt sms till 21-åringen där han vill kasta ut henne ur deras lägenhet och vill göra slut. Två dagar senare skriver han ett gulligt sms till henne.... Han låter extremt instabil. Och är också tidigare dömd för misshandel och våldsamt motstånd. Och nu misstänkt för grov misshandel och medhjälp till falsk angivelse. Så ja. Låter rimligt att de inte har haft sex på 5-6 månader. Destruktiv relation.
Nu håller du återigen på och spekulerar, har du glömt att du hade fel tidigare när du fantiserade? ☺️
Citat:
Förmodligen har den häktade och målsägande inte ens haft sex.
Kan rentav vara så att 21-åringen påstår att målsägande har våldtagit hennes kompis. När kompisen förhörs, så dementerar kompisen våldtäkt och det på ett trovärdigt sätt.
Jag tror alltså inte att någon form av sex mellan
21-åringen och målsägande har förekommit. Och man därmed snabbt har kunnat utesluta våldtäkt. Och även snabbt förstått att det handlar om falsk angivelse.
Hade sex förekommit, så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar, att utreda vad som hänt.
Kan rentav vara så att 21-åringen påstår att målsägande har våldtagit hennes kompis. När kompisen förhörs, så dementerar kompisen våldtäkt och det på ett trovärdigt sätt.
Jag tror alltså inte att någon form av sex mellan
21-åringen och målsägande har förekommit. Och man därmed snabbt har kunnat utesluta våldtäkt. Och även snabbt förstått att det handlar om falsk angivelse.
Hade sex förekommit, så hade det tagit längre tid än bara 8 timmar, att utreda vad som hänt.
Ditt tidigare inlägg (ovanför ) var ett stolpskott som hette duga 😁
Citat:
Nope, 21-åringen sitter inte och piper till sin mamma om sambon. Hon har dock grova samvetskval över sin otrohet och är mycket orolig att sambon ska åka fast för den grova misshandeln. I ett desperat försök att "rädda" sambon från rättslig påföljd, kommer hon på att "jag kanske inte samtyckte till den saken".
En "bättre tjej" lär knappast vara vad sambon behöver. Han behöver nog förr behandling och vård för sina aggressionsproblem och instabilitet. Har du inte sett bilderna i FUP på den grovt misshandlade målsägande? Har du inte läst FUP?
En "bättre tjej" lär knappast vara vad sambon behöver. Han behöver nog förr behandling och vård för sina aggressionsproblem och instabilitet. Har du inte sett bilderna i FUP på den grovt misshandlade målsägande? Har du inte läst FUP?
Sambon behöver helt uppenbart en ny flickvän som inte är otrogen och anmäler påhittade våldtäkter. Det borde vi kunna enas om.
Citat:
Jag anser att både 21-åringen och sambon bör få fängelse. Det är allvarliga brott de utsatt målsägande för. 21-åringen för falsk angivelse och hennes sambo för grov misshandel och medhjälp till falsk angivelse.
Sambon ljuger ju också i förhör och säger att målsägande våldtagit 21-åringen. Det har du tydligen missat.
Sambon ljuger ju också i förhör och säger att målsägande våldtagit 21-åringen. Det har du tydligen missat.
21-åringen har kanske lyckats övertyga sambon att hon blev våldtagen trots att det var ett en lögn? Det finns kanske förmildrande omständigheter här som borde kunna ge sambon en lägre straffpåföljd än vad 21-åringen förtjänar?