Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Vad har lagen om oaktsam våldtäkt att göra med detta fall? Detta fall som tråden handlar om, handlar om falsk angivelse. Ett helt annat brott alltså.
Att lagen om oaktsam våldtäkt kom till var för att man såg flera uppenbara våldtäkter där förövare gick fria, för att de I princip påstod "jag trodde hen ville". Och man även upptäckte att 70% av alla våldtagna blev paralyserade av skräck vid våldtäkt och inte vågade säga emot. Det var inte enbart kvinnorörelsen som ville se en lagändring.
Jag har inte nämnt lagen om oaktsam våldtäkt. Kvinnorörelsen har arbetat för sänkta beviskrav för våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
I övrigt är det cirka 300-400 män per år som anmäler våldtäkt. Det är inte enbart kvinnor som blir våldtagna. Märk väl. Och det finns troligtvis ett stort mörkertal med män som inte anmäler.
Och det finns kvinnor som våldtagit och dömts för det.
Så att tro att våldtäkt är en fråga om män vs. Kvinnor är att inte ha riktig koll.
Jag ser det inte som en fråga om kvinnor versus män. Jag ser det som en fråga om kvinnorörelsen versus män. Kvinnorörelsen strävar efter att diskriminera män.
Kvinnorörelsen är en politisk rörelse, som inte inkluderar alla kvinnor kollektivt. Men alla män ingår kollektivt i den grupp som diskrimineras av kvinnorörelsens ideologi.
En diskrimineringsideologi kommer förr eller senare att skapa en motreaktion från den diskriminerade gruppen. Där vill jag fundera på hur motreaktion kommer att slå. Kommer motreaktionen att slå mot kvinnorörelsen? Eller kommer motreaktionen att slå mot kvinnor kollektivt?
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Med tanke på de förnedringsvåldtäkter som sker mot heterosexuella män, så är detta ett brott som i allra högsta grad kan hända alla. Inte bara kvinnor och homosexuella män.
Ok. Jag säger inte emot.
Det jag säger är att i kvinnorörelsens retorik, så har det varit tydligt vilket kön som är skyldigt, och vilket kön som är offer.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men nu handlar detta fall som sagt inte om våldtäkt, utan om falsk angivelse. Och jag tror inte ens att den häktade 21-åringen och målsägande har haft sex. Det tog bara 8 timmar från våldtäktsanmälan till häktning. Hade 21-åringen och målsägande haft sex med varandra, hade det tagit längre tid än så att utreda vad som hänt/inte hänt. Så de har förmodligen varken haft sex eller ens varit i närheten av varandra vid den påstådda "våldtäkten".