Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-29, 08:00
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
För mig är en våldtäkt när man på något sätt haft sex mot sin vilja och den eller de man har haft sex med har förstått eller borde ha förstått att personen inte var med på noterna.
Så om dem i det här fallet har haft sex och hon tex varit otrogen och ångrar sig, så är det en våldtäkt enligt dig?
Citera
2025-04-29, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Så om dem i det här fallet har haft sex och hon tex varit otrogen och ångrar sig, så är det en våldtäkt enligt dig?

Att ångra sig efter något man gjort med vilja är väl inte något jag skrev att jag såg som våldtäkt.

Har du samtycke före och under ett knull så har du. Det blir inte våldtäkt bara för att den du knullat med inser att hen gjort något hen inte borde ha gjort.

Läs nu vad folk skriver istället för att göra egna tolkningar.
Citera
2025-04-29, 08:20
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Att ångra sig efter något man gjort med vilja är väl inte något jag skrev att jag såg som våldtäkt.

Har du samtycke före och under ett knull så har du. Det blir inte våldtäkt bara för att den du knullat med inser att hen gjort något hen inte borde ha gjort.

Läs nu vad folk skriver istället för att göra egna tolkningar.
Så det här fallet verkar inte vara en våldtäkt enligt dig då alltså? Oh du delar inte tomapurens teorier om man haft sex med en kvinna så kan det automatiskt vara en våldtäkt eller är troligtvis det?
Citera
2025-04-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Bilder på misstänkt:

https://web.archive.org/web/20250423115954if_/https://live.staticflickr.com/65535/54469851537_6a81d46167_b.jpg

https://web.archive.org/web/20250426002516if_/https://live.staticflickr.com/65535/54476276641_4d46a89142_b.jpg

HÄKTNINGSFRAMSTÄLLAN Malmö tingsrätt B 4391-25
(Jag har maskat adress och fyra sista):

https://web.archive.org/web/20250425235543if_/https://live.staticflickr.com/65535/54476527263_d9e646ba7b_b.jpg
Synd på så rara ärtor.
Citera
2025-04-29, 08:35
Medlem
Citat:
Så det här fallet verkar inte vara en våldtäkt enligt dig då alltså? Oh du delar inte tomapurens teorier om man haft sex med en kvinna så kan det automatiskt vara en våldtäkt eller är troligtvis det?

Vad yrar du om? Jag tror polisen har full koll på detta ärende och det som de just nu utreder är ju inte en våldtäkt utan en falsk angivelse? Jag har sedan inte läst alla inlägg men kvinnan har väl också erkänt brottet så varför skulle någon tro att hon har våldtagits? Och jag har inte heller sett att någon i tråden tror att hon har våldtagits.

Din sista mening sedan är för mig obegriplig. Vet inte vem du pratar om eller vilka teorier denna person har så huruvida jag delar dessa eller ej kan jag inte svara på. Men igen då får du läsa (och försöka förstå) vad jag skrev. För jag skrev ju inte att det automatiskt är en våldtäkt om man har sex med en kvinna, eller gjorde jag det tycker du?

Vad tycker du själv är en våldtäkt?
Citera
2025-04-29, 08:38
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Vad yrar du om? Jag tror polisen har full koll på detta ärende och det som de just nu utreder är ju inte en våldtäkt utan en falsk angivelse? Jag har sedan inte läst alla inlägg men kvinnan har väl också erkänt brottet så varför skulle någon tro att hon har våldtagits? Och jag har inte heller sett att någon i tråden tror att hon har våldtagits.

Din sista mening sedan är för mig obegriplig. Vet inte vem du pratar om eller vilka teorier denna person har så huruvida jag delar dessa eller ej kan jag inte svara på. Men igen då får du läsa (och försöka förstå) vad jag skrev. För jag skrev ju inte att det automatiskt är en våldtäkt om man har sex med en kvinna, eller gjorde jag det tycker du?

Har du någon källa på hon erkänt eller trollar du bara? Att du inte vet vem tomatpuren är och följer tråden ser jag som solkart trolleri med.
Citera
2025-04-29, 08:39
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:

man hör på ordet VÅLDtäkt vad en våldtäkt faktiskt är, det är givetvis när man förgriper sig på någon med våld och emot deras vilja, hur tror du själv rubriceringen kom till?
Citera
2025-04-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur tänker du att man på ett rättssäkert sätt kan fastställa att den anmälda parten borde ha förstått att det inte var frivilligt från den anmälande partens sida?

Efter den nya lagstiftningen har antalet anmälningar och fällande domar ökat markant. Det är även en markant överrepresentation av unga personer som är inblandade. Vad tänker du kring det?

Bevisfrågan i en rättegång är något helt annat än frågan om vad som är våldtäkt eller ej. I alla länder i världen fälls det säkert människor för brott som de inte begått, t ex våldtäkt. Och än vanligare är det säkert att skyldiga går fria.

Jag tänker att det gamla hederliga begreppet ”ställt utom allt rimligt tvivel” ska gälla när man dömer någon för våldtäkt likväl som för andra brott. Att fler anmäler våldtäkter idag är inte ett problem i sig. Om fler oskyldiga döms för brott de inte begått är det ett jätteproblem. Men det borde kunna undvikas även med den nya lagen så länge man inte sänker kraven på bevis och dömer folk trots att det finns tvivel om skulden. Sker inte detta idag borde man angripa domstolarna snarare än lagen kan jag tycka.
Citera
2025-04-29, 08:46
Medlem
Citat:
Har du någon källa på hon erkänt eller trollar du bara? Att du inte vet vem tomatpuren är och följer tråden ser jag som solkart trolleri med.

Jag har läst 3 sidor typ. Fick för mig att hon hade erkänt. Har hon inte det ändrar det inte min åsikt. Jag tror polisen har koll.
Citera
2025-04-29, 08:55
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Bevisfrågan i en rättegång är något helt annat än frågan om vad som är våldtäkt eller ej. I alla länder i världen fälls det säkert människor för brott som de inte begått, t ex våldtäkt. Och än vanligare är det säkert att skyldiga går fria.

Jag tänker att det gamla hederliga begreppet ”ställt utom allt rimligt tvivel” ska gälla när man dömer någon för våldtäkt likväl som för andra brott. Att fler anmäler våldtäkter idag är inte ett problem i sig. Om fler oskyldiga döms för brott de inte begått är det ett jätteproblem. Men det borde kunna undvikas även med den nya lagen så länge man inte sänker kraven på bevis och dömer folk trots att det finns tvivel om skulden. Sker inte detta idag borde man angripa domstolarna snarare än lagen kan jag tycka.
bortom rimligt tvivel står det i lagboken så vad du kokar ihop här vet jag inte, det står även i lagboken det måste finnas ett uppsåt för att ett brott ska kunna begås hur tänker du kring det?
Citera
2025-04-29, 08:56
Medlem
Citat:
Så man kan säga du inte talade sanning när du sa du följer tråden alltså?

Håller inte med. Jag följer tråden men läser inte vartenda inlägg. Som de flesta gör tror jag.
Citera
2025-04-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Ponera att hon blir dömd - vad tror ni straffet kommer bli?

Det borde bli att hon blir gruppvåldtagen av 5 somalier så hon lär sig sluta ljuga. Men förmodligen blir det väl några månaders fängelse och böter.

Hennes riktiga straff är dock att hon nu hängts ut med namn och bild Flashback, samt de konsekvenser som riskerar följa med det.
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-29 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in