2025-06-21, 20:08
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du verkar ha svårt med läsförståelse. Finns ingen som försvarar den förmodligen svagbegåvade/naiva Elin i detta fall. Att hon är blåst/impulssyrd är klarlagt. Sen att det finns män som utnyttjar detta är en annan sak. Din agenada är dock glasklar som den incel du är
jag är gift och har barn jag är inte bög som du och tomapuren men blir glad över ni funnit varandr faktiskt, han kan behöva en vän som inte säger emot och bara håller med.

Jo du förklarade i ditt tidigare inlägg du tom antyde du gillade hennes tillvägagångs sätt.
Citera
2025-06-21, 20:11
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför skulle hon ha gjort det och kommit undan med det tidigare? Hon är ju inte den vassaste kniven i lådan, om man säger... Som avslöjar det hela totalt genom sms. Så har hon gjort liknande förr, lär hon ha åkt dit på det då med. Man blir inte dummare med åldern, utan snarare tvärtom...

Detta var i övrigt något hon gjorde för att rädda sin sambo från Fängelse. En extrem situation alltså. Tror du hon tidigare har behövt rädda någon från fängelse genom en falsk angivelse?
Man behöver uppenbarligen inte ro med bägge årorna i vattnet för falskanmäla någon elllerhur?

Sluta nu fantisera du har ingen anning om vad hon gjort i sitt liv tidigare, vore kul om någon som känner henne kom in i tråden och berättade om det, men inte du, tack.

Hennes vänner i FUP beskriver henne som blandannat barnslig vilket tyder på hon kanske har ett lättare förståndshandikapp dock.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-21 kl. 20:40.
Citera
2025-06-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Man behöver uppenbarligen inte ror med bägge årorna i vattnet för falsanmäla någon elllerhur?

Sluta nu fantisera du har ingen anning om vad hon gjort i sitt liv tidigare, vore kul om någon som känner henne kom in i tråden och berättade om det, men inte du, tack.

Hennes vänner i FUP beskriver henne som balndannat barnslig vilket tyder på hon kanske har ett lättare förståndshandikapp dock.

Och du tror inte vi hade fått nys på det vid detta laget, om det fanns tidigare tveksamheter kring henne? Folk är snabba med att informera om vad de vet. Och i synnerhet om hon tidigare falskt anmält någon för våldtäkt. Denna hade givetvis gått direkt till polisen och berättat, så fort denna visste att hon var häktad för liknande brott.

21 åringar är inte fullt Neurologiskt utvecklade. Har några år kvar innan konsekvenstänket är på plats.

Sambon och målsägande borde dock vetat bättre. Iaf utifrån högre ålder på båda. Men icke då.

Tre trasiga rätt impulsdrivna personer.
Citera
2025-06-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
jag är gift och har barn jag är inte bög som du och tomapuren men blir glad över ni funnit varandr faktiskt, han kan behöva en vän som inte säger emot och bara håller med.

Jo du förklarade i ditt tidigare inlägg du tom antyde du gillade hennes tillvägagångs sätt.

Hur har du det med läsförståelsen? Vare sig jag eller Neverever31 försvarar de brott som har begåtts: misshandel, falskt angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

Skillnaden mellan oss och vissa av er andra i tråden är att vi ser att det är tre trasiga individer i denna soppa av brott och otrohet. Inte bara en. Vissa av er andra lägger all skuld på 21-åringen.

Det hon är skyldig till är otrohet och falsk angivelse (för att rädda sin sambo från Fängelse för misshandel).

Men även målsägande är skyldig till otrohet mot sin fru och att hans barn får en orolig tid framöver... Detta är inte 21-åringen skyldig till.

Och sambon är skyldig till misshandel (nör han fann 21-åringen med målsägande i full aktion) och till medhjälp till falsk angivelse. Detta är inte 21-åringen skyldig till.

Ingen av de tre är några hyvens personer i denna soppa. Utan trasiga människor som gjort varandra illa. I en märklig soppa av brott och otrohet.
Citera
2025-06-21, 20:31
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Hur har du det med läsförståelsen? Vare sig jag eller Neverever31 försvarar de brott som har begåtts: misshandel, falskt angivelse och medhjälp till falsk angivelse.

Skillnaden mellan oss och vissa av er andra i tråden är att vi ser att det är tre trasiga individer i denna soppa av brott och otrohet. Inte bara en. Vissa av er andra lägger all skuld på 21-åringen.

Det hon är skyldig till är otrohet och falsk angivelse (för att rädda sin sambo från Fängelse för misshandel).

Men även målsägande är skyldig till otrohet mot sin fru och att hans barn får en orolig tid framöver... Detta är inte 21-åringen skyldig till.

Och sambon är skyldig till misshandel (nör han fann 21-åringen med målsägande i full aktion) och till medhjälp till falsk angivelse. Detta är inte 21-åringen skyldig till.

Ingen av de tre är några hyvens personer i denna soppa. Utan trasiga människor som gjort varandra illa. I en märklig soppa av brott och otrohet.
jag citerade inte ens dig här hur har du det med läsförståelsen jag citerade din bögkompis ju, skönt ha en vän va äntligen.
Citera
2025-06-21, 20:34
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Och du tror inte vi hade fått nys på det vid detta laget, om det fanns tidigare tveksamheter kring henne? Folk är snabba med att informera om vad de vet. Och i synnerhet om hon tidigare falskt anmält någon för våldtäkt. Denna hade givetvis gått direkt till polisen och berättat, så fort denna visste att hon var häktad för liknande brott.

21 åringar är inte fullt Neurologiskt utvecklade. Har några år kvar innan konsekvenstänket är på plats.

Sambon och målsägande borde dock vetat bättre. Iaf utifrån högre ålder på båda. Men icke då.

Du kan inte påstå vi skulle fått nys om något du inte vet något om, om du tror ett sms i en FUP måste vara sant och bygger en teori på det, så är du ju inte vidare klyftig.

Du säger du studerat FUPs i över 20 år ändå tror du att allt som sägs och framkommer i den är 100% sant, det vet jag så är inte fallet och jag har inte studerat rättsväsende i 20 år det behövs inte det framkommer ganska fort att allt i en fup naturligtvis inte är sant.

Sluta upp med dina subjektiva åsikter och kom med mera objektiva belägg om du vill bli tagen på allvar för ingen här verkar ta dig och dina teorier på allvar, och det är ju inte konstigt enligt dig hade de ju inte ens haft sex först.
Citera
2025-06-21, 20:40
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det är ju varken otroheten eller att otroheten blev påkommen, som fick henne att falskt anmäla målsägande för våldtäkt.

Det var risken att hennes sambo skulle hamna i fängelse för misshandel, som fick henne att falskt anmäla målsägande för våldtäkt.

Fast där tycker vi ju olika. Hönan eller ägget. Jag vill ändå mena på att ifall hon inte sprang iväg på toan och vänstra så hade sambon inte behövt upptäcka dom bägge två och då hade han inte behövt piska på snubben och då hade heller inte hon behövt anmäla honom för våldtäkt.

= Otroheten satte igång hela kedjereaktion.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-06-21 kl. 20:43.
Citera
2025-06-21, 20:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är ju varken otroheten eller att otroheten blev påkommen, som fick henne att falskt anmäla målsägande för våldtäkt.

Det är ingen förmildrande omständighet. Hon har fortfarande anmält en påhittad våldtäkt

Citat:
Det var risken att hennes sambo skulle hamna i fängelse för misshandel, som fick henne att falskt anmäla målsägande för våldtäkt.

Nu kommer istället hon själv med stor sannolikhet att hamna i fängelse. Man kan väl nästan säga att hon satte krokben för sig själv genom sin otrohet på en skitig krogtoalett?
Citera
2025-06-21, 20:49
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:

Sedan vet jag ju juridik och rättsväsende inte är din starka sida men döms man som minderårig faller det under sekretess, jag borde snart börja ta betallt för utbildningen jag ger dig, hur kan du garantera hon inte varit inblandad i något brottsligt tidigare??
Citera
2025-06-21, 20:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
.Skillnaden mellan oss och vissa av er andra i tråden är att vi ser att det är tre trasiga individer i denna soppa av brott och otrohet. Inte bara en. Vissa av er andra lägger all skuld på 21-åringen.

Det viktiga och intressanta är att mannen som hon var otrogen med på en skitig krogtoalett är oskyldig till våldtäkt eftersom denna lögn blev avslöjad rätt så omgående.

Men om du vill skuldbelägga målsäganden för att han var otrogen då ska det påpekas att kvinnan du försvarar in absurdum var även otrogen med helt annan man. Du borde sluta försvara henne, du gör dig själv till åtlöje när du försöker bortförklara hennes falska angivelse.
Citera
2025-06-21, 21:25
Medlem
pulverhonungs avatar
Måste varit en bra efterblivet historia hon dragit ihop om det blev uppenbart att hon ljugit så snabbt, hoppas äcklet får sitta
Citera
2025-06-21, 21:28
Medlem
Orgelnistens avatar
Är det bara jag som reagerar på att Axel inte åtalas för rattfylleri? Vid polisförhör erkänner han att han kört berusad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in